FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylne hamulce
Autor Wiadomość
Ermac 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-05-2016, 13:07   Tylne hamulce
   Bolid: Seicento


Witam, na przeglądzie wyszło, że różnica w sile hamowania pomiędzy tylnym hamulcami to aż 40% na niekorzyść lewego koła. Nie żeby to był dla mnie jakiś problem bo autem jeżdżę tylko po mieście i staram się nie osiągać dużych prędkości i nie zauważam też żeby ściągało mi auto na bok czy coś ale mimo to zostaje ten niedosyt tym bardziej że jakiś czas temu ściągałem bębny, czyściłem je, wymieniałem obydwa cylinderki. Ani bębny ani szczęki nie nadają się jeszcze do wymiany. Czy jest tam jakaś regulacja?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-05-2016, 13:19   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Tył to jest sztuka dobrać równomierny(po dotarciu)-od A do Z musi być top-sposób mam jeden-komponenty-cylinderki bosch+ sprężyny ori, szczęki ferrodo albo ate,bebny fiat ori, rozpieraki i linka ori+ jak nie przewody w oplocie to chociaż nowe.
Za nierównomierrność tyłu odpowiadają-tandetne szczęki-słabe sprężyny tależowe w nich, sprężyny spinające szczęki, zatarty rozpierak, puchnący wąż gumowy i korektor przy pompie jak nałapał syfu i wody z długo nie wymienianego płynu+ prywaciarskie linki co się zacinają korodują, ew sprawdź jeszcze równomiernośc przodu-bo to układ krzyżowy.
 
 
 
Ermac 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-05-2016, 13:27   
   Bolid: Seicento


nie wiele z tego zrozumiałem. W każdym razie przód jest w idealnym stanie.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-05-2016, 13:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Co jest niezrozumiałe?- to, że nie jest to samochód gdzie kupujesz części zakładasz i to działa-tu trzeba odpowiednie części , a, że nawet markowe są do tego robione tandetnie to musisz wyselekcjonować i zmieniać to kompletnie-podałem Ci zestawy które po dotarciu hamują równomiernie i nożny i ręczny, jak i możliwe przyczyny, jednocześnie obalając mit pismaków tanie części dostępne w każdym sklepie... :]
 
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 06-05-2016, 22:26   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Najczęstsza przyczyna nierównomiernego hamowania tyłem są rozpieraki, a raczej zapieczenie ich.
Od tego bym zaczął ;)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
UZI 
Nałogowiec

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 142
Skąd: Poznań /Głuchowo
Wysłany: 06-05-2016, 23:22   
   Bolid: Seicento 900


Za każdym razem gdy rozbieram tylne hamulce jestem zszokowany tym jak mogą zardzewieć zaciski ręcznego .
wygląda to jakby auto stało do połowy w wodzie przez tydzień co najmniej :))
_________________
UZI
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371225
:))
NO BASS NO FUN
HEH :))
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2016, 00:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


UZI napisał/a:
Za każdym razem gdy rozbieram tylne hamulce jestem zszokowany tym jak mogą zardzewieć zaciski ręcznego .
wygląda to jakby auto stało do połowy w wodzie przez tydzień co najmniej :))

Zmień na oryginalne-zamiennik jak się postarasz owiniesz wokół palca :mg:
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2016, 00:16   
   Bolid: seicento


Paweł1984 napisał/a:
od A do Z musi być top-sposób mam jeden-komponenty-cylinderki bosch+ sprężyny ori, szczęki ferrodo albo ate,bebny fiat ori, rozpieraki i linka ori+ jak nie przewody w oplocie to chociaż nowe.


mnie przy szczekach ferodo i ori bębnach blokowało szybciej tył
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-05-2016, 23:38   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Wystarczy kupić szczęki normalne dedykowane tylko do seja
A nie jak niektóre są uniwersalne do malucha seja i cc
I wsio będzie hulać ;)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Piotr1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2016, 09:24   
   Bolid: seicento 900


Miałem podobny przypadek, rozpierak lewy skorodowany, spowodował przegrzanie lewych szczęk i była różnica w hamowaniu. Po nasmarowaniu rozpieraków, po pewnym przebiegu wszystko wróciło do normy (bez wymiany szczęk).
 
 
Miecho 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 80
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 09-05-2016, 11:48   
   Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher


U mnie podobna sytuacja była i winny był zapieczony rozpierak. Wymiana załatwiła sprawę :)
 
 
wichura 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 119
Skąd: Piła
Wysłany: 11-05-2016, 14:13   
   Bolid: Skoda Rapid


Może przyczyna jest zapowietrzony układ hamulcowy?

co do zamienników, sej jest lekkim piździkiem, wiec opinia ze na zamiennikach nie zrobi się dobrze w nim hamulców jest do dyskusji, rok temu robilem seja i zakladalem klocki harta, szczeki tomexa, cylinderki chyba delphi, śmiga to wiec jeśli ktoś mało jeździ typu 5 tys km rocznie, to wg szkoda kasy na jakies super części,
chociaż przyznam że miałek klocki tomexa w audi a4, po 40 tys km klocki miały jeszcze ponad 60% tylko że się zapaliły;/
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum