Tylne hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:07 Tylne hamulce
Bolid: Seicento |
|
|
Witam, na przeglądzie wyszło, że różnica w sile hamowania pomiędzy tylnym hamulcami to aż 40% na niekorzyść lewego koła. Nie żeby to był dla mnie jakiś problem bo autem jeżdżę tylko po mieście i staram się nie osiągać dużych prędkości i nie zauważam też żeby ściągało mi auto na bok czy coś ale mimo to zostaje ten niedosyt tym bardziej że jakiś czas temu ściągałem bębny, czyściłem je, wymieniałem obydwa cylinderki. Ani bębny ani szczęki nie nadają się jeszcze do wymiany. Czy jest tam jakaś regulacja? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:19
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tył to jest sztuka dobrać równomierny(po dotarciu)-od A do Z musi być top-sposób mam jeden-komponenty-cylinderki bosch+ sprężyny ori, szczęki ferrodo albo ate,bebny fiat ori, rozpieraki i linka ori+ jak nie przewody w oplocie to chociaż nowe.
Za nierównomierrność tyłu odpowiadają-tandetne szczęki-słabe sprężyny tależowe w nich, sprężyny spinające szczęki, zatarty rozpierak, puchnący wąż gumowy i korektor przy pompie jak nałapał syfu i wody z długo nie wymienianego płynu+ prywaciarskie linki co się zacinają korodują, ew sprawdź jeszcze równomiernośc przodu-bo to układ krzyżowy. |
|
|
|
 |
Ermac
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 24 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:27
Bolid: Seicento |
|
|
nie wiele z tego zrozumiałem. W każdym razie przód jest w idealnym stanie. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Co jest niezrozumiałe?- to, że nie jest to samochód gdzie kupujesz części zakładasz i to działa-tu trzeba odpowiednie części , a, że nawet markowe są do tego robione tandetnie to musisz wyselekcjonować i zmieniać to kompletnie-podałem Ci zestawy które po dotarciu hamują równomiernie i nożny i ręczny, jak i możliwe przyczyny, jednocześnie obalając mit pismaków tanie części dostępne w każdym sklepie... |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 06-05-2016, 22:26
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Najczęstsza przyczyna nierównomiernego hamowania tyłem są rozpieraki, a raczej zapieczenie ich.
Od tego bym zaczął |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
UZI
Nałogowiec
Dołączył: 07 Sty 2016 Posty: 142 Skąd: Poznań /Głuchowo
|
Wysłany: 06-05-2016, 23:22
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Za każdym razem gdy rozbieram tylne hamulce jestem zszokowany tym jak mogą zardzewieć zaciski ręcznego .
wygląda to jakby auto stało do połowy w wodzie przez tydzień co najmniej |
_________________ UZI
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371225
NO BASS NO FUN
HEH
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-05-2016, 00:14
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
UZI napisał/a: | Za każdym razem gdy rozbieram tylne hamulce jestem zszokowany tym jak mogą zardzewieć zaciski ręcznego .
wygląda to jakby auto stało do połowy w wodzie przez tydzień co najmniej |
Zmień na oryginalne-zamiennik jak się postarasz owiniesz wokół palca |
|
|
|
 |
endriu
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 113 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2016, 00:16
Bolid: seicento |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | od A do Z musi być top-sposób mam jeden-komponenty-cylinderki bosch+ sprężyny ori, szczęki ferrodo albo ate,bebny fiat ori, rozpieraki i linka ori+ jak nie przewody w oplocie to chociaż nowe. |
mnie przy szczekach ferodo i ori bębnach blokowało szybciej tył |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 07-05-2016, 23:38
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Wystarczy kupić szczęki normalne dedykowane tylko do seja
A nie jak niektóre są uniwersalne do malucha seja i cc
I wsio będzie hulać |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Piotr1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2016, 09:24
Bolid: seicento 900 |
|
|
Miałem podobny przypadek, rozpierak lewy skorodowany, spowodował przegrzanie lewych szczęk i była różnica w hamowaniu. Po nasmarowaniu rozpieraków, po pewnym przebiegu wszystko wróciło do normy (bez wymiany szczęk). |
|
|
|
 |
Miecho
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 80 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 09-05-2016, 11:48
Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher |
|
|
U mnie podobna sytuacja była i winny był zapieczony rozpierak. Wymiana załatwiła sprawę |
|
|
|
 |
wichura
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 119 Skąd: Piła
|
Wysłany: 11-05-2016, 14:13
Bolid: Skoda Rapid |
|
|
Może przyczyna jest zapowietrzony układ hamulcowy?
co do zamienników, sej jest lekkim piździkiem, wiec opinia ze na zamiennikach nie zrobi się dobrze w nim hamulców jest do dyskusji, rok temu robilem seja i zakladalem klocki harta, szczeki tomexa, cylinderki chyba delphi, śmiga to wiec jeśli ktoś mało jeździ typu 5 tys km rocznie, to wg szkoda kasy na jakies super części,
chociaż przyznam że miałek klocki tomexa w audi a4, po 40 tys km klocki miały jeszcze ponad 60% tylko że się zapaliły;/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
|