Kontrolka wtrysku (marchewka) Seicento 900 |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-05-2016, 00:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
BartekSEI900 napisał/a: | A jakie przyczyny mogą jeszcze być tej diabelskiej kontrolki ? Zajechany silnik może być ? |
Nie w tym sensie- to jest tak prosty sterownik, że żadnych świec, cewek kabli WN nie pokazuje lamką wtrysku-jedynie ustękę wstryskiwacza, map sensora, czujnika położenia wału, i kilka podobnych. Zobacz inny map sensor, sprawdź ile ładuje na jałowym i na podwyższonych obrotach, zobacz czy przekzźnik wtrysku(czerwony się nie nadpalił). Uciekaj daleko od tego ASO V-powera z nitrometanem i lm speed tec niech Ci zaleją, albo sobie w szklankę....
Zagazowane, zakatowane 900-ki śladu po wkładzie katalitycznym nie maja i lampka zapala się tylko na chwile, przy rozruchu. |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2016, 09:52
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
Właśnie o tym samym myślałem z map sensorem i czujnikiem położenia wału. Tylko jak to sprawdzić nie kupując tego diabelstwa... |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 21-05-2016, 10:39
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
BartekSEI900 napisał/a: | Właśnie o tym samym myślałem z map sensorem i czujnikiem położenia wału. Tylko jak to sprawdzić nie kupując tego diabelstwa... |
Jeden ze sposobów domowych:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
Generalnie dobry warsztat powinien sam to wszystko przetestować zamiast na ślepo wymieniać. |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 10:06
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
A może komputer się spalił od skoków napięcia. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2016, 11:52
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | BartekSEI900 napisał/a: | A jakie przyczyny mogą jeszcze być tej diabelskiej kontrolki ? Zajechany silnik może być ? |
...cewek nie pokazuje lamką wtrysku-jedynie ustękę wstryskiwacza, map sensora, czujnika położenia wału, i kilka podobnych... |
Paweł co do cewek nie masz racji, akurat cewka z przebiciem powoduje wyświetlenie kontrolki. A jak piszesz 'kilku innych' to wymień bo robi się tajemniczo
Bartek, 'check' włącza się przy awarii/usterce:
# cewki jednej czy obu
[silnik pali na zimno ale przerywa na temp roboczej]
# położenia przepustnicy
[różne skoki obr w całym zakresie pedału gazu]
# temp powietrza
[nie zauważalne zmiany podczas jazdy, minimalnie podniesione spalanie]
# temp cieczy
[problemy z uruchomieniem w skrajnych temp całkiem zimny lub na gorącym, często przegrzewanie podczas normalnej jazdy]
# położenia wału
[całkowity brak możliwości uruchomienia silnika, mocna szarpanie podczas jazdy prowadzące do gaśnięcia lub samoczynne gaśnięcie pod czas jazdy]
# zaworek pochłaniacza par paliwa
[ekologia w składzie spalin podczas badania na stacji, żadnego wpływu na prace silnika i jego odpalanie]
Absolutnie nic do rzeczy nie mają tutaj sonda czy katalizator. Możesz obie rzeczy wyjąć/wyciąć z auta i kontrolki nie zobaczysz.
Podpinając do swojego kompa najprostszy scan, zaraz będziesz miał info jaki błąd włączył check'a i czym się trzeba zająć pod maską. Nie zaprzątasz sobie głowy informacjami 'przerwa w obwodzie' czy 'zwarcie do masy' itp. Jest chcek? Masz info z której części silnika? To po prostu wymieniasz ten element i tyle w temacie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 12:13
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
X-raT, o taką odpowiedź mi chodziło Ale jeżeli pokazywało idealne napięcie 8.1 na obu cewkach i rezystancję 0.9 także na obydwóch to wątpię żeby były trafione, ale być może jak piszesz mają jakieś przebicie Jak pisałem wcześniej, pokazywało impuls wtrysku i sonda lambda, może wtrysk trafiony.
Jutro jadę do ASO Fiata w Gdańsku i na tym myślę, że się zakończy, tam to chyba będzie na prawdę wiarygodna odpowiedź co mu dolega.
Jeszcze dodam na koniec, że wczoraj jadąc pod górę z normalnym biegiem "2" gdzie nie powinien mieć problemu z wjazdem po prostu zgasł, nie miał siły, przy odpalaniu musiałem go trochę zalać dopiero zaskoczył, na jedynce musiałem go niestety przycisnąć, bo by gasł co 2 sekundy. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2016, 16:18
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Aso wcale nie jest gwarantem usunięcia usterki, a nawet jej zdiagnozowania. Osobiście nigdy nie zostawilbym auta w aso. Żadnej marki.
Co do cewek to mierzysz oporność a nie napięcie. Po2 to że na zimno w rękach cewka ma wzorowe wartości na obu uzwojeniach to jeszcze nic nie znaczy, bo złapie temp 50-60'C spod maski i zacznie przerywać lub będzie mieć przebicie.
Zanim oddasz auto złodziejom z aso, zwróć uwagę na kilka kwestii:
# po odpaleniu na zimno (po nocy najlepiej) działa prawidłowo, równo na 4gary i można go bez problemu wkręcić na wyższe obr?
# czy check normalnie gaśnie po odpaleniu i nie zapala się póki silnik jest zimny i trzyma wyższe obr?
# w którym momencie zapala się check? Jak jeszcze stoisz czy jak ruszasz a może w trakcie jazdy?
Check daje jasną wskazówkę co jest walnięte. Jesteś w stanie to spr sam lub u pierwszego z brzegu el.mechanika z podstawowym skanerem.
Opcji wiele nie ma. Tak jak pisałem powyżej.
Ja podejrzewam że to będzie któraś cewka. Ale to moje wróżenie z fusów na podstawie doświadczenia |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 19:50
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
Już odpowiadam. Silnik chodzi na wszystkie gary zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Chęci zapala się jak wiadomo na kontrolach gaśnie przy odpaleniu raz go nie ma raz jest, ale wystarczy minimalnie przygazować i znów się zapala. Czasem jak ruszam to nie zapala sie ale wystarcza 2 sekundy i pali się praktycznie bez przerwy. Potrafi zgasnac kontrolka przy stałej prędkości np 50-60 km/h ale wystarczy że minimalnie opuszczam lub dodam gazu to znów się pali. |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 19:58
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
Jeszcze dodam że w ASO jest znajomy On będzie go robił w wolnym czasie także go myślisz żeby co tam oddać? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2016, 21:29
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Masz tam znajomka to powiedzmy, że ok.
A jeśli zauważyłeś już, że kontrolka zaczyna świrować przy ledwie dotkniętym pedale gazu to prawdopodobnie winowajcą jest czujnik położenia przepustnicy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 22-05-2016, 21:41
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Popieram @X-raT co do tego że ASO trzeba omijać szerokim łukiem, nie wiem jak dobro to Twój znajomy, ale doradzam ostrożność.
BartekSEI900 napisał/a: | ... ale wystarczy że minimalnie opuszczam lub dodam gazu to znów się pali. |
To w tym przypadku też jestem raczej za przepustnicą. |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 21:43
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
A jaka pewność z przepustnicą i dlaczego tak się dzieje? |
|
|
|
 |
BartekSEI900
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 20 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2016, 21:50
Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3 |
|
|
Bo najchętniej kupilbym ten czujnik i wymienił. |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 22-05-2016, 22:10
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Można to pomierzyć, ale skoro nikt nie umie możesz poszukać na Allegro:
http://allegro.pl/czujnik...5439426462.html
Taki czujnik to "zwykły" potencjometr, możesz rozebrać i zobaczyć co jest tam nie tak,
czasami pewne usterki widać po rozebraniu na oko.
Może sam usuniesz usterkę. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-05-2016, 22:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Po co to rozbierać? Chyba dla fanu, bo nie do naprawy Nie róbmy jaj.
Czujka w cenie przeciętnej pizzy Działa jak volume w starych radiach. Wycierają sie styki grafitowe wewnątrz i szlak ją trafia. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|