FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka wtrysku (marchewka) Seicento 900
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-05-2016, 00:50   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


BartekSEI900 napisał/a:
A jakie przyczyny mogą jeszcze być tej diabelskiej kontrolki ? Zajechany silnik może być ?

Nie w tym sensie- to jest tak prosty sterownik, że żadnych świec, cewek kabli WN nie pokazuje lamką wtrysku-jedynie ustękę wstryskiwacza, map sensora, czujnika położenia wału, i kilka podobnych. Zobacz inny map sensor, sprawdź ile ładuje na jałowym i na podwyższonych obrotach, zobacz czy przekzźnik wtrysku(czerwony się nie nadpalił). Uciekaj daleko od tego ASO :)) V-powera z nitrometanem i lm speed tec niech Ci zaleją, albo sobie w szklankę....
Zagazowane, zakatowane 900-ki śladu po wkładzie katalitycznym nie maja i lampka zapala się tylko na chwile, przy rozruchu. :wink:
 
 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-05-2016, 09:52   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


Właśnie o tym samym myślałem z map sensorem i czujnikiem położenia wału. Tylko jak to sprawdzić nie kupując tego diabelstwa...
 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 21-05-2016, 10:39   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


BartekSEI900 napisał/a:
Właśnie o tym samym myślałem z map sensorem i czujnikiem położenia wału. Tylko jak to sprawdzić nie kupując tego diabelstwa...


Jeden ze sposobów domowych:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

Generalnie dobry warsztat powinien sam to wszystko przetestować zamiast na ślepo wymieniać.
 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 10:06   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


A może komputer się spalił od skoków napięcia.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-05-2016, 11:52   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Paweł1984 napisał/a:
BartekSEI900 napisał/a:
A jakie przyczyny mogą jeszcze być tej diabelskiej kontrolki ? Zajechany silnik może być ?

...cewek nie pokazuje lamką wtrysku-jedynie ustękę wstryskiwacza, map sensora, czujnika położenia wału, i kilka podobnych...

Paweł co do cewek nie masz racji, akurat cewka z przebiciem powoduje wyświetlenie kontrolki. A jak piszesz 'kilku innych' to wymień bo robi się tajemniczo ;)

Bartek, 'check' włącza się przy awarii/usterce:
# cewki jednej czy obu
[silnik pali na zimno ale przerywa na temp roboczej]
# położenia przepustnicy
[różne skoki obr w całym zakresie pedału gazu]
# temp powietrza
[nie zauważalne zmiany podczas jazdy, minimalnie podniesione spalanie]
# temp cieczy
[problemy z uruchomieniem w skrajnych temp całkiem zimny lub na gorącym, często przegrzewanie podczas normalnej jazdy]
# położenia wału
[całkowity brak możliwości uruchomienia silnika, mocna szarpanie podczas jazdy prowadzące do gaśnięcia lub samoczynne gaśnięcie pod czas jazdy]
# zaworek pochłaniacza par paliwa
[ekologia w składzie spalin podczas badania na stacji, żadnego wpływu na prace silnika i jego odpalanie]


Absolutnie nic do rzeczy nie mają tutaj sonda czy katalizator. Możesz obie rzeczy wyjąć/wyciąć z auta i kontrolki nie zobaczysz.

Podpinając do swojego kompa najprostszy scan, zaraz będziesz miał info jaki błąd włączył check'a i czym się trzeba zająć pod maską. Nie zaprzątasz sobie głowy informacjami 'przerwa w obwodzie' czy 'zwarcie do masy' itp. Jest chcek? Masz info z której części silnika? To po prostu wymieniasz ten element i tyle w temacie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 12:13   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


X-raT, o taką odpowiedź mi chodziło :) Ale jeżeli pokazywało idealne napięcie 8.1 na obu cewkach i rezystancję 0.9 także na obydwóch to wątpię żeby były trafione, ale być może jak piszesz mają jakieś przebicie :| Jak pisałem wcześniej, pokazywało impuls wtrysku i sonda lambda, może wtrysk trafiony.
Jutro jadę do ASO Fiata w Gdańsku i na tym myślę, że się zakończy, tam to chyba będzie na prawdę wiarygodna odpowiedź co mu dolega.
Jeszcze dodam na koniec, że wczoraj jadąc pod górę z normalnym biegiem "2" gdzie nie powinien mieć problemu z wjazdem po prostu zgasł, nie miał siły, przy odpalaniu musiałem go trochę zalać dopiero zaskoczył, na jedynce musiałem go niestety przycisnąć, bo by gasł co 2 sekundy.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-05-2016, 16:18   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Aso wcale nie jest gwarantem usunięcia usterki, a nawet jej zdiagnozowania. Osobiście nigdy nie zostawilbym auta w aso. Żadnej marki.

Co do cewek to mierzysz oporność a nie napięcie. Po2 to że na zimno w rękach cewka ma wzorowe wartości na obu uzwojeniach to jeszcze nic nie znaczy, bo złapie temp 50-60'C spod maski i zacznie przerywać lub będzie mieć przebicie.
Zanim oddasz auto złodziejom z aso, zwróć uwagę na kilka kwestii:
# po odpaleniu na zimno (po nocy najlepiej) działa prawidłowo, równo na 4gary i można go bez problemu wkręcić na wyższe obr?
# czy check normalnie gaśnie po odpaleniu i nie zapala się póki silnik jest zimny i trzyma wyższe obr?
# w którym momencie zapala się check? Jak jeszcze stoisz czy jak ruszasz a może w trakcie jazdy?

Check daje jasną wskazówkę co jest walnięte. Jesteś w stanie to spr sam lub u pierwszego z brzegu el.mechanika z podstawowym skanerem.
Opcji wiele nie ma. Tak jak pisałem powyżej.
Ja podejrzewam że to będzie któraś cewka. Ale to moje wróżenie z fusów na podstawie doświadczenia :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 19:50   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


Już odpowiadam. Silnik chodzi na wszystkie gary zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Chęci zapala się jak wiadomo na kontrolach gaśnie przy odpaleniu raz go nie ma raz jest, ale wystarczy minimalnie przygazować i znów się zapala. Czasem jak ruszam to nie zapala sie ale wystarcza 2 sekundy i pali się praktycznie bez przerwy. Potrafi zgasnac kontrolka przy stałej prędkości np 50-60 km/h ale wystarczy że minimalnie opuszczam lub dodam gazu to znów się pali.
 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 19:58   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


Jeszcze dodam że w ASO jest znajomy On będzie go robił w wolnym czasie także go myślisz żeby co tam oddać?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-05-2016, 21:29   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Masz tam znajomka to powiedzmy, że ok.

A jeśli zauważyłeś już, że kontrolka zaczyna świrować przy ledwie dotkniętym pedale gazu to prawdopodobnie winowajcą jest czujnik położenia przepustnicy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 22-05-2016, 21:41   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Popieram @X-raT co do tego że ASO trzeba omijać szerokim łukiem, nie wiem jak dobro to Twój znajomy, ale doradzam ostrożność.

BartekSEI900 napisał/a:
... ale wystarczy że minimalnie opuszczam lub dodam gazu to znów się pali.

To w tym przypadku też jestem raczej za przepustnicą.
 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 21:43   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


A jaka pewność z przepustnicą i dlaczego tak się dzieje?
 
 
BartekSEI900 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-05-2016, 21:50   
   Bolid: Fiat Seicento 99r. 899cm3


Bo najchętniej kupilbym ten czujnik i wymienił.
 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 22-05-2016, 22:10   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Można to pomierzyć, ale skoro nikt nie umie możesz poszukać na Allegro:
http://allegro.pl/czujnik...5439426462.html

Taki czujnik to "zwykły" potencjometr, możesz rozebrać i zobaczyć co jest tam nie tak,
czasami pewne usterki widać po rozebraniu na oko.
Może sam usuniesz usterkę.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-05-2016, 22:22   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Po co to rozbierać? Chyba dla fanu, bo nie do naprawy :] Nie róbmy jaj.
Czujka w cenie przeciętnej pizzy :) Działa jak volume w starych radiach. Wycierają sie styki grafitowe wewnątrz i szlak ją trafia.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum