FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.1Spi dmuchawa bezpiecznik.
Autor Wiadomość
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-05-2016, 01:44   1.1Spi dmuchawa bezpiecznik.
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


Cześć.
Autko nadal służy i coraz lepiej wygląda.
Jednak ostatnio przestał działać mi nawiew. Sprawdziłem bezpieczniki i był przepalony od dmuchawy, wymieniłem włączyłem zapłon i się spalił. Więc chyba dmuchawa się zaciela albo coś, odlączyłem wszystkie silniki dmuchawy od kostek i nadal pali bezpiecznik. Nawet bez rezystora od regulacji.
Włożyłem nawet 30A i również się spalił co wskazywaloby na zwarcie, może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Bo nie wiem od czego zacząć, czy szukać po przewodzie od bezpiecznika aż po aku czy jest zwarcie czy jak
Dodam że wcześniej nawiew działał nic nie grzebalem z nim itd. A tu jakby z dnia na dzień zniknął.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2016, 11:55   Re: 1.1Spi dmuchawa bezpiecznik.
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Perm napisał/a:
...odlączyłem wszystkie silniki dmuchawy od kostek i nadal pali bezpiecznik...
Jakie silniki?? Napisz co i jak masz podłączone bo chwilo wiadomo że nic niewiadomo :))
A wkładanie dużego bezpiecznika to głupota! Zakładając że ten 30A zadziała, podczas gdy 20A się pali, to co? Jeździłbyś dalej aż do zjarania instalacji ewentualnie całego seya? Trochę myśleć trzeba a nie na pałe wszystko robić.
Ma być 20A to nic powyżej nie pchasz. Możesz założyć 15, co najwyżej ryzykując że przepali się od normalnej pracy [będzie się grzał na pełnym obciążeniu], ale nigdy wyższy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-05-2016, 13:19   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


Silniki(wentylatory) te które odpowiadają za wdmuchanie powietrza do kratek itd. Te co masz w podszybiu (dobrze mówię? kawałek w prawo za tą matą pod maską)
30A włożyłem tylko po to aby się upewnić a nie jeździć, nie montuje większych bezpieczników niż są potrzebne. Wentylator ten od nadmuchu działa, ale w SC nie działa :P
_________________

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2016, 13:28   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jest jeden silnik montowany w obudowie wentylacji nad ścianą grodziową. JEDEN a nie kilka.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-05-2016, 13:34   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


No dobra no to wszystkie kostki odłąćzone od niego. Nadal nie rozumiesz?
_________________

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2016, 14:10   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ja doskonale rozumiem o co chodzi :] próbuje wyprostować twój tok opisu z postów :))
Jedna wtyczka jest przy silniku pod maską, druga na opornicy, trzecia przy pokrętle w desce.
Wypnij wtyk silnika spod maski i sprawdź na krótko czy ruszy.
Jak tak to masz gdzieś lipe w instalacji.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-05-2016, 14:19   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


No właśnie i tutaj jest pies pogrzebany :C
Bo wypiąłem te wtyczki i na zapłonie bezpiecznik dosłownie dotkniesz i od razu robi BUM co wskazuje na zwarcie.
A wentylator dmuchawy na krótko rusza bez problemu niestety :P

Tylko chodzi o to czy jest możliwość że w SC prowadzono przewody gdzieś gdzie są w narażonych miejscach?
Czy zostaje mi szukanie w instalacji zwarć itd.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2016, 14:32   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zwarcia na wtyczkach szukaj.
Wypala się najczęściej niska prędkość ze względu na opornicę. Więc przełącznik w desce i jego wtyczka potem wtyk opornicy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-05-2016, 14:53   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


Dziękuje jak widać dogadaliśmy się, mam nadzieję że nie ucierpiałeś na tym :)
Dzisiaj sobie później wyskoczę i obadam.
Bo ani spryskiwaczy ani tego nie ma bo jeden bezpiecznik jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum