1.1Spi dmuchawa bezpiecznik. |
Autor |
Wiadomość |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-05-2016, 01:44 1.1Spi dmuchawa bezpiecznik.
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Cześć.
Autko nadal służy i coraz lepiej wygląda.
Jednak ostatnio przestał działać mi nawiew. Sprawdziłem bezpieczniki i był przepalony od dmuchawy, wymieniłem włączyłem zapłon i się spalił. Więc chyba dmuchawa się zaciela albo coś, odlączyłem wszystkie silniki dmuchawy od kostek i nadal pali bezpiecznik. Nawet bez rezystora od regulacji.
Włożyłem nawet 30A i również się spalił co wskazywaloby na zwarcie, może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Bo nie wiem od czego zacząć, czy szukać po przewodzie od bezpiecznika aż po aku czy jest zwarcie czy jak
Dodam że wcześniej nawiew działał nic nie grzebalem z nim itd. A tu jakby z dnia na dzień zniknął. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2016, 11:55 Re: 1.1Spi dmuchawa bezpiecznik.
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Perm napisał/a: | ...odlączyłem wszystkie silniki dmuchawy od kostek i nadal pali bezpiecznik... | Jakie silniki?? Napisz co i jak masz podłączone bo chwilo wiadomo że nic niewiadomo
A wkładanie dużego bezpiecznika to głupota! Zakładając że ten 30A zadziała, podczas gdy 20A się pali, to co? Jeździłbyś dalej aż do zjarania instalacji ewentualnie całego seya? Trochę myśleć trzeba a nie na pałe wszystko robić.
Ma być 20A to nic powyżej nie pchasz. Możesz założyć 15, co najwyżej ryzykując że przepali się od normalnej pracy [będzie się grzał na pełnym obciążeniu], ale nigdy wyższy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-05-2016, 13:19
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Silniki(wentylatory) te które odpowiadają za wdmuchanie powietrza do kratek itd. Te co masz w podszybiu (dobrze mówię? kawałek w prawo za tą matą pod maską)
30A włożyłem tylko po to aby się upewnić a nie jeździć, nie montuje większych bezpieczników niż są potrzebne. Wentylator ten od nadmuchu działa, ale w SC nie działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2016, 13:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jest jeden silnik montowany w obudowie wentylacji nad ścianą grodziową. JEDEN a nie kilka. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-05-2016, 13:34
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
No dobra no to wszystkie kostki odłąćzone od niego. Nadal nie rozumiesz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2016, 14:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ja doskonale rozumiem o co chodzi próbuje wyprostować twój tok opisu z postów
Jedna wtyczka jest przy silniku pod maską, druga na opornicy, trzecia przy pokrętle w desce.
Wypnij wtyk silnika spod maski i sprawdź na krótko czy ruszy.
Jak tak to masz gdzieś lipe w instalacji. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-05-2016, 14:19
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
No właśnie i tutaj jest pies pogrzebany :C
Bo wypiąłem te wtyczki i na zapłonie bezpiecznik dosłownie dotkniesz i od razu robi BUM co wskazuje na zwarcie.
A wentylator dmuchawy na krótko rusza bez problemu niestety
Tylko chodzi o to czy jest możliwość że w SC prowadzono przewody gdzieś gdzie są w narażonych miejscach?
Czy zostaje mi szukanie w instalacji zwarć itd. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2016, 14:32
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Zwarcia na wtyczkach szukaj.
Wypala się najczęściej niska prędkość ze względu na opornicę. Więc przełącznik w desce i jego wtyczka potem wtyk opornicy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-05-2016, 14:53
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Dziękuje jak widać dogadaliśmy się, mam nadzieję że nie ucierpiałeś na tym
Dzisiaj sobie później wyskoczę i obadam.
Bo ani spryskiwaczy ani tego nie ma bo jeden bezpiecznik jest. |
|
|
|
 |
|