Radio pioneer - remote control |
Autor |
Wiadomość |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 10-04-2016, 21:56 Radio pioneer - remote control
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam zakupiłem dzisiaj radio Pioneer mvh-180UBG i widzę że jest tam kabel niebiesko-biały (chyba) i pisze na nim Remote Control tylko teraz pytanie taki pilot czy "joystick" do niego by pasował Jeżeli ktoś coś wie to prosze napisać bo na internecie ciężko coś znaleźć Dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
mmaciek12
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 129 Skąd: Mińsk Maz.
|
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 11-04-2016, 08:37
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ryzyk - fizyk czy będzie działać
raczej ten kabelek to dostosowanie do fabrycznego sterowania z kierownicy
(coś takiego:
)
czy będzie to działać z pilotami uniwersalnymi ciężko powiedzieć |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11-04-2016, 17:53
Bolid: Seicento 900 |
|
|
niebieski remote jest od sterowania wzmacniacza anteny czy suba-po włączeniu radia pojawia się na nim 12V |
|
|
|
 |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 11-04-2016, 19:42
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ehh z tego co mi wiadomo to chyba Linduś ma racje szkoda że nie ma takiej kiery w sejtu |
|
|
|
 |
dzikijachu
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 25 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 13-04-2016, 09:02
Bolid: Sej 0.9 |
|
|
mam radio pioneera i tam sprawa wygląda tak - niebieski kabel wychodzący z wiązki radiowej to kabel to załączania anteny, tam jest tylko kilka Volt, kiedyś takie anteny miały np. ople - taki wysuwany maszt w momencie włączenia się radia. Wykorzystywany również do podawania sygnału włączenia radia do wzmacniacza i/lub kondensatora w bardziej rozbudowanych zestawach - włączasz radio = włącza się wzmachol, wyłączasz to się wyłącza. Jeśli chodzi o remote w radiu w postaci złącza na mini jack 3,5mm (jak od słuchawek) to jest to miejsce na interfejs do sterowania radiem z kierownicy w przypadku jeśli auto takową posiada. Kiedyś miałem astrę i sterowanie z kiery - wywaliłem radio firmowe, wstawiłem swojego pioneera i dokupiłem interfejs (wtedy ponad 300zł za to dałem) i miałem możliwość sterowania radiem z kierownicy, w sejach niestety nie ma tej opcji |
_________________ Mój sejacz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=368918 |
|
|
|
 |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 13-04-2016, 14:26
Bolid: seicento 900 |
|
|
@up
A takowe dało by rade podłączyć do tego pioneera? http://olx.pl/oferta/joys...D5-IDcX741.html
Posiadam takie z starego samochodu lecz nie wiem czy to w jakikolwiek sposób zadziała |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-04-2016, 16:31
Bolid: Seicento 900 |
|
|
jeśli ma tylko ten niebieski kabel to nie ma możliwości |
|
|
|
 |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 13-04-2016, 21:24
Bolid: seicento 900 |
|
|
W tym joysticku jest jedynie kabel zakończony jack'iem |
|
|
|
 |
permik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2016 Posty: 10 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 19-04-2016, 13:22
Bolid: Seicento 1.1 Abarth |
|
|
Przewód niebieski służy do tego aby nie sterować radiem poprzez kierownicę tylko wysunąć antenę po włączeniu radia lub włączyć wzmacniacz po odpaleniu radia itd.
Krótko mówiąc po załączeniu radia pojawia się na tym przewodzie 12V i tyle |
|
|
|
 |
mmxxl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 19-04-2016, 20:36
Bolid: seicento 900 |
|
|
Niestety tutaj masz racje ale w połowie ponieważ w tym radiu znajdują się dwa kable niebieskie jeden jest cały niebeiski więc może i zasila wzmacniacz ale jest także niebiesko-biały (chyba) i to ten się rozchodzi Tylko nie wiem czy jak utne kabel przed wyjściem jack w tym joysticku to będzie to działać czy jednak do tego radia trzeba jakieś fabryczne sterowanie |
|
|
|
 |
permik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Kwi 2016 Posty: 10 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 20-04-2016, 14:01
Bolid: Seicento 1.1 Abarth |
|
|
Z której kostki który to pin?
Tu masz pogląd:
Do sterowania radiem poprzez te przyciski na kierownicy idzie ciutkę więcej przewodów jak jeden
o jaki konkretniej joystick chodzi?
Najlepiej będzie jak dorwiesz instrukcję wtedy tam będzie rozpisane od czego to powinno być może faktycznie od joysticka na zasadzie rezystancji czy coś podobnego. |
|
|
|
 |
mchelston19
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Kwi 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2016, 00:05
Bolid: GOLF |
|
|
niebieski remote jest od sterowania wzmacniacza anteny czy suba-po włączeniu radia pojawia się na nim 12V |
_________________ tetralysal opinie |
|
|
|
 |
cma55
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: ~Pszczyna
|
Wysłany: 20-06-2016, 21:28
Bolid: Brush 0,9ccm Grafit |
|
|
Niebiesko-biały kabel służy do podpięcia kierownicy multimedialnej, jeśli radio ma z tyłu wejście jack to też często pozwala przez niego taką kierownicę podpiąć. Jednak nie jest to takie proste na jakie wygląda. Jeśli mamy w samochodzie oryginalne radio i kierownicę multimedialną wygląda to tak, że z kierownicy idzie wiązka kabli do kostki, a z niej do radia. Jak wymienimy radio na inne, będziemy mieć tylko jeden, wspomniany niebiesko-biały kabel. Należy wtedy dokupić odpowiedni adapter do kierownicy (w zależności od modelu i rocznika no i modelu radia 150-320zł), do tego adaptera wpinamy kable z kierownicy a z niego mamy możliwość podpięcia się do niebiesko-białego kabelka albo do jacka, zależy od adaptera.
Działą to tak, że adapter dostaje informację od guzika, że został naciśnięty (każdy kabel to inny guzik), program wiedząc za co jest odpowiedzialny ten guzik, wysyła do radia odpowiednią daną (z reguły 7 bitowy, binarny ciąg znaków) czyli po prostu jakąś liczbę, którą radio już interpretuje i uruchamia odpowiednią czynność.
Z tego dość długiego procesu (mikrokontroler kodujący - adapter i mikrokontroler dekodujący - radio) wynika minimalne opóźnienie pomiędzy naciśnięciem guzika a reakcją radia.
Cały problem w bawienie się w te adaptery polega na tym, że różni producenci mają różne kostki z kierownicy, na różnych kablach mają inne guziki, zaś radia do obsługi tych guzików używają różnych kodów.
Uff
Właśnie się czymś takim zajmuję, o tutaj |
|
|
|
 |
|