FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana piasty przód
Autor Wiadomość
Maciej108 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: Mosina
Wysłany: 19-06-2016, 18:09   Wymiana piasty przód
   Bolid: Seicento 900


Chodzi o samochód Seicento 900. Jest urwany gwint na śrubie mocującej koło przednie i podejrzewam iż na piaście również. Śruby nie idzie ani wkręcić ani wykręcić. Zastanawiam aby uporać się z tym w następujący sposób:

1. Uciąć łeb śrubie tak abym mógł zdjąć koło
2. Wyjąć klocki hamulcowe i zdemontować zacisk
3. Ściągnąć tarcze hamulcową
4. Nasadką 32 odkręcić nakrętkę mocującą piastę i zdjąć piastę ściągaczem.
(tak jest chyba opisane w książce "obsługa i naprawa Cinquecento" że można ściągaczem to zrobić?)

Czy to wystarczy, oraz czy sama piasta ma jeszcze jakieś łożysko ?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-06-2016, 18:55   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Maciej108 napisał/a:
Czy to wystarczy, oraz czy sama piasta ma jeszcze jakieś łożysko ?

Ma łożyska, przecież musi się "jakoś" obracać. Zdjąć to może i zdejmiesz, ale jak z powrotem zamontować, powinno się to robić prasą... :sad:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-06-2016, 19:00   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jak masz stalówki to faktycznie łeb obetniesz, jak masz alu to tylko rozwiercanie. Ale wcale nie wiadomo czy piasta też ma zerwany gwint. Śruby są słabsze niż piasty. Jak zdejmiesz koło i tarczę, będziesz miał piastę ze śrubą na wierzchu to spróbuj rozwiercić to co utknęło i zobaczysz czy piasta jest do wymiany czy nie.

Co do samej roboty to wpierw odkręć nakrętkę z przegubu żeby koło było blokowane ciężarem auta. Chyba że masz kogoś z betonową nogą do trzymania hamulca albo klucz udarowy to wtedy ok.

Jeśli chcesz wyjąć samą piastę do roboty np w imadle a nie na aucie to nie radzę. Piasta jest wciśnięta w łożysko, w zwrotnicy i nie wyjdzie bez rozłączenia łożyska. A to jak się rozleci to nawet po złożeniu do kupy, zacznie wkrótce wyć i będzie do zmiany.

Czyli finalnie albo obejdzie się zakupem nowej śruby do koła albo masz do kupienia kpl piasta+łożysko.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Maciej108 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: Mosina
Wysłany: 23-06-2016, 14:48   
   Bolid: Seicento 900


A jak by wymienić całą zwrotnice kompl. z piastą ?
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-06-2016, 15:04   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A gdzie ją dostaniesz? :) Tylko używki w stanie agonalnym lub przed-agonalnym.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum