Wymiana piasty przód |
Autor |
Wiadomość |
Maciej108
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Mosina
|
Wysłany: 19-06-2016, 18:09 Wymiana piasty przód
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Chodzi o samochód Seicento 900. Jest urwany gwint na śrubie mocującej koło przednie i podejrzewam iż na piaście również. Śruby nie idzie ani wkręcić ani wykręcić. Zastanawiam aby uporać się z tym w następujący sposób:
1. Uciąć łeb śrubie tak abym mógł zdjąć koło
2. Wyjąć klocki hamulcowe i zdemontować zacisk
3. Ściągnąć tarcze hamulcową
4. Nasadką 32 odkręcić nakrętkę mocującą piastę i zdjąć piastę ściągaczem.
(tak jest chyba opisane w książce "obsługa i naprawa Cinquecento" że można ściągaczem to zrobić?)
Czy to wystarczy, oraz czy sama piasta ma jeszcze jakieś łożysko ? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 19-06-2016, 18:55
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Maciej108 napisał/a: | Czy to wystarczy, oraz czy sama piasta ma jeszcze jakieś łożysko ? |
Ma łożyska, przecież musi się "jakoś" obracać. Zdjąć to może i zdejmiesz, ale jak z powrotem zamontować, powinno się to robić prasą... |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-06-2016, 19:00
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jak masz stalówki to faktycznie łeb obetniesz, jak masz alu to tylko rozwiercanie. Ale wcale nie wiadomo czy piasta też ma zerwany gwint. Śruby są słabsze niż piasty. Jak zdejmiesz koło i tarczę, będziesz miał piastę ze śrubą na wierzchu to spróbuj rozwiercić to co utknęło i zobaczysz czy piasta jest do wymiany czy nie.
Co do samej roboty to wpierw odkręć nakrętkę z przegubu żeby koło było blokowane ciężarem auta. Chyba że masz kogoś z betonową nogą do trzymania hamulca albo klucz udarowy to wtedy ok.
Jeśli chcesz wyjąć samą piastę do roboty np w imadle a nie na aucie to nie radzę. Piasta jest wciśnięta w łożysko, w zwrotnicy i nie wyjdzie bez rozłączenia łożyska. A to jak się rozleci to nawet po złożeniu do kupy, zacznie wkrótce wyć i będzie do zmiany.
Czyli finalnie albo obejdzie się zakupem nowej śruby do koła albo masz do kupienia kpl piasta+łożysko. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Maciej108
nówka sztuka ;)
Dołączył: 19 Cze 2016 Posty: 2 Skąd: Mosina
|
Wysłany: 23-06-2016, 14:48
Bolid: Seicento 900 |
|
|
A jak by wymienić całą zwrotnice kompl. z piastą ? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-06-2016, 15:04
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A gdzie ją dostaniesz? Tylko używki w stanie agonalnym lub przed-agonalnym. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|