Budowa Seicento 900 na tor ? |
Autor |
Wiadomość |
juniort
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 26-07-2017, 16:38 Budowa Seicento 900 na tor ?
Bolid: Focus |
|
|
Witam,
Obejrzałem parę sztuk i są zajeżdżone.
Powoli w mojej głowi budzi się pomysł budowy seicenta do szybkiej jazdy - trochę KJS trochę tor kielce.
Mogę mieć za darmo 900tke - z dobrą blachą - czy to ma w ogóle sens po wybebeszeniu środka ?
Myślę o modyfikacjach - także proszę o rady
- zimny dolot + jakiś stożek
- strumienica + końcówka wydechu Michael
- kubełek mirco rs2 (duży z uszami)
- rollbar górny-sport
- opony nankang ns2r medium na przód
- opony nankan ns2 na tył
- szeroka stal - r13 - jaki dobrać rozmiar pod oponę 185/60 ?
- rozporka kielichów przód
- sprężyny mts 40/40
- amortyzatory kyb excel g
- kierownica RRS
- pasy – jakie ?
- nakładki na pedały - jakie ?
- świece - jakie ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 26-07-2017, 20:31
Bolid: 1E 187 |
|
|
jak u Ciebie z klasami? W której chciałbyś jeździć? Bo może lepiej nowy silnik? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-07-2017, 22:04
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Ponieważ temat przerobiłem osobiście powiem jedno - zapomnij o 900.
Praktycznie nic do tego silnika nie kupisz. Bardzo oporny na wszelkie modyfikacje.
Wkład finansowy będzie niewspółmierny do wyników jakichkolwiek prób wyciągnięcia czegoś z tej konstrukcji. O zrobieniu czegoś ze skrzynią biegów już nie wspomnę.
Chyba, że zostaniesz przy serii wtedy absolutnie polecam. Jednostka pancerna.
Skoro masz auto za free to zainwestuj w swap na 1.2
Opony max 165 a najlepiej 155 szerokie bo na szerszych nic nie zyskasz a opory toczenia zrobią swoje. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-07-2017, 00:23
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
J.W 900-ka jest niekonkurencyjna chyba,że musisz w klasie. Robisz wydmuszkę,z silnika możesz podstawowe rzeczy,dolot,wydech(bez strumienic),głowica,mapa i tak zostanie kupa kasy i max 10km i 5-8nm.Robienie silnika na wzór A-grupy,+ skrzynia trofeo 10/64 to już z 10tys lekko i osiagi ciut lepsze niż seryjny zdrowy sporting.
Zawias do KJS nie równa się zawiasowi na tor,zapomnij o mts,kyb-to pierwsze to miękka chińska tandeta,drugie seria teraz już nawet ze słowacji nie lepsza niz delhi=wytrzymałość.
Na tor musi być niżej i twardo-poliuretany na staba,rozpórki-górna i dolna+ krosno pzm-1+np. eibach,na kjs może być na początek i w tej mocy to kyb+ eibach.-i tu warto pomysleć czy nie zahaczysz dolną rozpórką , bo inaczej kasta out-podłuznice polecą.
Rollbar górnego-będzie bo będzie,nic nie zastapi klatki.
Koło 13'' oponu w zależnosc gdzie,ale nie 185 do tej mocy:-)
Szeroka stal po co-to sport-poncerniaki-polonez,czy sc 13''speedline.
Kierownica z nabą momo,omp,sparco,pasy shoth,kubełki i mocowania najważniejsze.
Nakładki-wygodne:-)i przyczepne,ręczny włacznik wentla+ wskaxnik temp. i masz zabawkę na pierwsze kroki czy klasę.
Masę zawsze warto przy tej mocy redukować,tym bardzie,że zrównasz ja prawie rollbarem,klatka i felgami.
Natomiast i tak polecam zacząść od 1.2. |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-07-2017, 11:36
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Krótko w temacie: 900 to nadaje się na rozwożenie pizzy.
2x mniej kasy włożysz na swap choćby 1.2 8v, gdzie bez remontu masz większy potencjał niż seria 1.1 |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
juniort
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 29-07-2017, 09:48
Bolid: Focus |
|
|
Dzięki za wszystkie rady do tej pory !
A w takim razie jakie opony byście polecili na suchy asfalt - właśnie głównie na tor.
I co myślicie o dystansach - żeby auto trochę szerzej siedziało ? |
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-07-2017, 22:00
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Tylko swap. Nawet 1.1 jest już ciężko coś ugrać... |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
juniort
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 30-07-2017, 10:52
Bolid: Focus |
|
|
a jeszcze jakieś rady jak najlepiej przerobic wydech - co w srodku - jaka koncowka ? |
|
|
|
|
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-07-2017, 16:29
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Końcówka wydechu z Fiata 125 (budzetowo, ale robotę zrobi), może warto zostawić katalizator - kwestia gdzie startujesz (mogą się przyczepić). Średnica to kwestia modyfikacji i silnika z jakim będziesz jeździł. Bardziej na bogato, to jeszcze kolektor wydechowy 4-2-1 z bandażami, lecz robotę raczej zrobi dopiero po strojeniu. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-07-2017, 21:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ja na wydechu z mpi 38mm,kolektor seryjny,końcowy michael,obróbka głowicy zwana potocznie gt ,zdrowy dół i góra bo to było 12-13lat temu wyciągnąłem bez elektroniki 48,7km/73nm z całkiem zdrowym przebiegiem mocy i momentu. Był jeszcze zimny dolot i wybebeszony kat(obudowa została).
Wydech w 900 łatwiej zepsuć niż poprawić szczególnie seryjny, ale zostawiając kolektor w spokoju, dając mu kata wybebeszonego(sportowy 100-150psi to kupa kasy) ale jestem za,rurę o ciut większej średnicy z mpi i końcowy z 125p zachowujesz pojemność, zjawiska falowe i ciut lepiej jest i głośniej.
J.W kolektor 4-2-1 bez ingerencji w silnik i elektronikę obniży Ci moment do ok. 3tys i doda z 2 km powyżej 5-nieopłacalne.
Zimny dolot ze stożkiem dedykowany dexcraft jak najbardziej. Większe przyrosty trzeba szukać w głowicy-a to droga i żmudna zabawa.
Podstawa-Masa+ opona + porządne zawieszenie i hamulce tył i przód. |
|
|
|
|
juniort
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 31-07-2017, 06:51
Bolid: Focus |
|
|
Zgodnie z radą szukam 1.1
Oglądałem 2 sztuki - no i progi trochę dramat - gdy się szuka wersji budżetowej.
Jasne że można robić progi -ale to dodatkowy koszt.
Lepiej szukać droższego z dobrymi progami - czy lepiej robić samemu.
Oczywiście w sporcie są trochę wieksze przeciązenia.
Ale jak u was wygladają progi w Autach do KJS ? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-07-2017, 14:50
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Większość ma progi i jest łatana-start kastą która jest skorodowana na wskoś, bo na progach nigdy się zazwyczaj nie kończy,często może się skończyć wpadnięciem kielicha, urwaniem belki czy silnika-te elementy warto też sprawdzać, nie mówię o crash'u mimo,że to KJS prędkość i przeciążenie wystarczy ,żeby zrobić sobie i komuś krzywdę. O torze nie wspominam.... |
|
|
|
|
|