FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa Seicento 900 na tor ?
Autor Wiadomość
juniort 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-07-2017, 16:38   Budowa Seicento 900 na tor ?
   Bolid: Focus


Witam,
Obejrzałem parę sztuk i są zajeżdżone.
Powoli w mojej głowi budzi się pomysł budowy seicenta do szybkiej jazdy - trochę KJS trochę tor kielce.

Mogę mieć za darmo 900tke - z dobrą blachą - czy to ma w ogóle sens po wybebeszeniu środka ?

Myślę o modyfikacjach - także proszę o rady
- zimny dolot + jakiś stożek
- strumienica + końcówka wydechu Michael
- kubełek mirco rs2 (duży z uszami)
- rollbar górny-sport
- opony nankang ns2r medium na przód
- opony nankan ns2 na tył
- szeroka stal - r13 - jaki dobrać rozmiar pod oponę 185/60 ?
- rozporka kielichów przód
- sprężyny mts 40/40
- amortyzatory kyb excel g
- kierownica RRS
- pasy – jakie ?
- nakładki na pedały - jakie ?
- świece - jakie ?

Pozdrawiam
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 26-07-2017, 20:31   
   Bolid: 1E 187


jak u Ciebie z klasami? W której chciałbyś jeździć? Bo może lepiej nowy silnik?
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-07-2017, 22:04   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Ponieważ temat przerobiłem osobiście powiem jedno - zapomnij o 900.
Praktycznie nic do tego silnika nie kupisz. Bardzo oporny na wszelkie modyfikacje.
Wkład finansowy będzie niewspółmierny do wyników jakichkolwiek prób wyciągnięcia czegoś z tej konstrukcji. O zrobieniu czegoś ze skrzynią biegów już nie wspomnę.
Chyba, że zostaniesz przy serii wtedy absolutnie polecam. Jednostka pancerna.
Skoro masz auto za free to zainwestuj w swap na 1.2
Opony max 165 a najlepiej 155 szerokie bo na szerszych nic nie zyskasz a opory toczenia zrobią swoje.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-07-2017, 00:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


J.W 900-ka jest niekonkurencyjna chyba,że musisz w klasie. Robisz wydmuszkę,z silnika możesz podstawowe rzeczy,dolot,wydech(bez strumienic),głowica,mapa i tak zostanie kupa kasy i max 10km i 5-8nm.Robienie silnika na wzór A-grupy,+ skrzynia trofeo 10/64 to już z 10tys lekko i osiagi ciut lepsze niż seryjny zdrowy sporting.
Zawias do KJS nie równa się zawiasowi na tor,zapomnij o mts,kyb-to pierwsze to miękka chińska tandeta,drugie seria teraz już nawet ze słowacji nie lepsza niz delhi=wytrzymałość.
Na tor musi być niżej i twardo-poliuretany na staba,rozpórki-górna i dolna+ krosno pzm-1+np. eibach,na kjs może być na początek i w tej mocy to kyb+ eibach.-i tu warto pomysleć czy nie zahaczysz dolną rozpórką , bo inaczej kasta out-podłuznice polecą.
Rollbar górnego-będzie bo będzie,nic nie zastapi klatki.
Koło 13'' oponu w zależnosc gdzie,ale nie 185 do tej mocy:-)
Szeroka stal po co-to sport-poncerniaki-polonez,czy sc 13''speedline.
Kierownica z nabą momo,omp,sparco,pasy shoth,kubełki i mocowania najważniejsze.
Nakładki-wygodne:-)i przyczepne,ręczny włacznik wentla+ wskaxnik temp. i masz zabawkę na pierwsze kroki czy klasę.
Masę zawsze warto przy tej mocy redukować,tym bardzie,że zrównasz ja prawie rollbarem,klatka i felgami.
Natomiast i tak polecam zacząść od 1.2.
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2017, 11:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Krótko w temacie: 900 to nadaje się na rozwożenie pizzy.
2x mniej kasy włożysz na swap choćby 1.2 8v, gdzie bez remontu masz większy potencjał niż seria 1.1
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
juniort 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 29-07-2017, 09:48   
   Bolid: Focus


Dzięki za wszystkie rady do tej pory !

A w takim razie jakie opony byście polecili na suchy asfalt - właśnie głównie na tor.

I co myślicie o dystansach - żeby auto trochę szerzej siedziało ?
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-07-2017, 22:00   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Tylko swap. Nawet 1.1 jest już ciężko coś ugrać... :roll:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
juniort 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30-07-2017, 10:52   
   Bolid: Focus


a jeszcze jakieś rady jak najlepiej przerobic wydech - co w srodku - jaka koncowka ?
 
 
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-07-2017, 16:29   
   Bolid: Seicento 1.1


Końcówka wydechu z Fiata 125 (budzetowo, ale robotę zrobi), może warto zostawić katalizator - kwestia gdzie startujesz (mogą się przyczepić). Średnica to kwestia modyfikacji i silnika z jakim będziesz jeździł. Bardziej na bogato, to jeszcze kolektor wydechowy 4-2-1 z bandażami, lecz robotę raczej zrobi dopiero po strojeniu.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2017, 21:08   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ja na wydechu z mpi 38mm,kolektor seryjny,końcowy michael,obróbka głowicy zwana potocznie gt ,zdrowy dół i góra bo to było 12-13lat temu wyciągnąłem bez elektroniki 48,7km/73nm z całkiem zdrowym przebiegiem mocy i momentu. Był jeszcze zimny dolot i wybebeszony kat(obudowa została).
Wydech w 900 łatwiej zepsuć niż poprawić szczególnie seryjny, ale zostawiając kolektor w spokoju, dając mu kata wybebeszonego(sportowy 100-150psi to kupa kasy) ale jestem za,rurę o ciut większej średnicy z mpi i końcowy z 125p zachowujesz pojemność, zjawiska falowe i ciut lepiej jest i głośniej.
J.W kolektor 4-2-1 bez ingerencji w silnik i elektronikę obniży Ci moment do ok. 3tys i doda z 2 km powyżej 5-nieopłacalne.
Zimny dolot ze stożkiem dedykowany dexcraft jak najbardziej. Większe przyrosty trzeba szukać w głowicy-a to droga i żmudna zabawa.
Podstawa-Masa+ opona + porządne zawieszenie i hamulce tył i przód.
 
 
 
juniort 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 5
Skąd: Olkusz
Wysłany: 31-07-2017, 06:51   
   Bolid: Focus


Zgodnie z radą szukam 1.1

Oglądałem 2 sztuki - no i progi trochę dramat - gdy się szuka wersji budżetowej.

Jasne że można robić progi -ale to dodatkowy koszt.

Lepiej szukać droższego z dobrymi progami - czy lepiej robić samemu.

Oczywiście w sporcie są trochę wieksze przeciązenia.

Ale jak u was wygladają progi w Autach do KJS ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-07-2017, 14:50   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Większość ma progi i jest łatana-start kastą która jest skorodowana na wskoś, bo na progach nigdy się zazwyczaj nie kończy,często może się skończyć wpadnięciem kielicha, urwaniem belki czy silnika-te elementy warto też sprawdzać, nie mówię o crash'u mimo,że to KJS prędkość i przeciążenie wystarczy ,żeby zrobić sobie i komuś krzywdę. O torze nie wspominam....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum