FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Świeży nabytek- kilka pytań
Autor Wiadomość
wlamo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-11-2017, 19:09   Świeży nabytek- kilka pytań
   Bolid: Seicento 900ccm


Witam!

Chciałbym się ładnie przywitać na forum gdyż to mój pierwszy post :>

Kupiłem w zeszłym tygodniu granatową strzałę 900cc dla dziewczyny na dojazdy do pracy od starszego gościa który jednak całkiem sporo rzeczy porobił (hamulce przód, aku, uszczelniacze zaworów itp.)

Podczas powrotu do domu padły wszystkie światła :/ Wymiana przełacznika zespolonego pomogła.
Zostało mi jeszcze kilka rzeczy zanim będę mógł z czystym sumieniem oddać dziewczynie do jeżdzenia.

1. Lewarek miał ogromne luzy, zakupiłem i założyłem dzisiaj zestaw naprawczy lewarka, biegi chodzą ciasną jednak nie odbijają na luz. Czy to norma w 900cc czy coś jeszcze do sprawdzenia.

2. Poci się prawy uszczelniacz półosi spod osłony. Czy bez prasy da rade wymienić? Czy jednak lepiej wstawić do warsztatu.

3. Lekko spocony silnik. W weekend planuje wymienić olej, więc chciałem wymienic uszczelkę pod klawiaturą oraz zdjąć i na nowo uszczelnić misę. Czy co jeszcze sprawdzić i czymś się zająć jeśli będę miał tyle rozebrane?

4. Była pocięta gumowa gałka. Czy jest sens bawić się w rzeźbę z uniwersalnymi gałkami czy lepiej zmienić na tunel od 1.1 który podpasuje i dowolną gałkę?

Wiem, że trochę przydługawy post jednak jest jeszcze trochę do zrobienia. Jak zostanie skończone to pochwalę się w osobnym wątku :)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-11-2017, 08:47   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


2. Prasa zbędna - bez problemu w garażowych warunkach
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-11-2017, 22:40   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


1. zestawy naprawcze są źle spasowane. W nowe gniazda dobrze jest założyć podstawkę ze starego lewarka. Luz będzie niezauważalny a dźwignia będzie odbijać jak wcześniej

3.uszczelka klawiatury to jednocześnie uszczelka dolotowa. Porządnie odtłuść powierzchnie i uszczelkę połóż na cienkiej warstwie silikonu.
podobnie z miską, max dokłądnie wyczyść powierzchnie miski i bloku a uszczelkę z obu strun traktujesz silikonem. Im dokładniej zrobione tym dłużej zostanie suche.

4. gałka sc 900 jest dostępna od ręki i kosztuje grosze. Chcesz kombinować to kup uniwersalną z tesKo i montuj. Sam się przekonasz ile to jest warte.
Gałka z 1.1 wejdzie tylko na jakimś kleju. Fabrycznie jest nabijana na wieloklinie więc w 900 bez kleju się nie obejdzie. Do tego z gałka 1.1 jest bez mieszka [podciągany wsteczny itd] więc musiałbyś dokupić go osobo.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 04-11-2017, 18:20   
   Bolid: seicento


A czy gdzieś można kupić jeszcze fabrycznie nowy zestaw lewarek zmiany biegów z cięgnami?
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 04-11-2017, 19:23   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


popatrz na euro-forin lub unto.pl
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
wlamo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Malbork
Wysłany: 06-11-2017, 22:39   
   Bolid: Seicento 900ccm


Witam,

Niestety przy ściąganiu misy olejowej okazało się, że w misie jest kawałek tłoka na co wczesniej nic nie wskazywało.. Właściciel zrobił remont góry silnika po przegrzaniu. Po wyjęciu tłoków okazało się, że oprócz tego z dziurą jeszcze dwa są pęknięte... Co w takiej sytuacji, czy szukac kompletów tłoków, czy całego używanego słupka... Z racji, że komplet tłoków może się źle spasować z obecnym blokiem. Cały osprzęt już umyłem i teoretycznie przygotowałem...

X-Rat czy mógłbyś podesłać jakiś link do mieszka? Trochę się naszukałem i nic.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-11-2017, 14:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jaki link? Wpisz mieszek seicento w goglach i tyle.
A z innej beczki, jak kupowałeś to auto że nie było słychać uwalonych tłoków :wstyd:
Teraz to jasna sprawa że inny silnik za psią kasę a nie remont tego złomu co masz bo to strzał w kolano.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
wlamo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Malbork
Wysłany: 07-11-2017, 15:18   
   Bolid: Seicento 900ccm


O dziwo chodzil kulturalnie i nawet nadal chodzil dopoki go nie rozebralem... Jedynie podczas postoju w korku mialem sytuacje ze na kilkanascie minut przestal pracowac jeden cylinder po ktoryms z rzedu zalaczeniu sie wiatraka, ale wszystko wrocilo do normy. Na obwodnicy bez problemu 140-150.

Jedyne co slyszalem to popychacze chodzace przez pierwsze 2 sekundy po odpaleniu i to tyle.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 08-11-2017, 20:26   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2017, 20:40   

ul7855 napisał/a:
Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.


Uwielbiam jak ktoś tak pi**i :wink:

:mlotek: /L

już już :wesoly:
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 08-11-2017, 21:46   
   Bolid: seicento 899


ul7855 napisał/a:
Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.

No nie przesadzaj, no dobra, co ma takiego niezniszczalny silnik 1.1 :?: :?: :?: :?: :>
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-11-2017, 22:02   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


jędrek napisał/a:
ul7855 napisał/a:
Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.

No nie przesadzaj, no dobra, co ma takiego niezniszczalny silnik 1.1 :?: :?: :?: :?: :>

Rozrząd na pasku który się rozpadnie ? :))
_________________

 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2017, 15:02   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Magikrealista napisał/a:
jędrek napisał/a:
ul7855 napisał/a:
Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.

No nie przesadzaj, no dobra, co ma takiego niezniszczalny silnik 1.1 :?: :?: :?: :?: :>

Rozrząd na pasku który się rozpadnie ? :))
jak na pasku z gaci to się rozpadnie. Względnie jak był napinany metrową rurą podczas wymiany :mg:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2017, 16:38   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


jędrek napisał/a:
ul7855 napisał/a:
Bo się kupuje niezniszczalny 1.1 a nie 900. Ten silnik to przestarzały niewypał.

No nie przesadzaj, no dobra, co ma takiego niezniszczalny silnik 1.1 :?: :?: :?: :?: :>

Rezerwy pozwalające na nawet 100% przyrost mocy, 900-ka ok. 20-25%.
Oba silniki wymagają tylko podstawowej dbałości przy serii bez lpg ,a że nikt o to nawet nie zadba to już kwiatki wychodzą, chociaż dużo jest wzglednie 900 z pękniętym ukruszonym tłokiem-chociaż z reguły przy przebiegu granicznym dla tego silnika ponad 250tys i najczęściej z lpg. No i to co to smarowało to ciężko nazwać olejem....
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2017, 20:43   

Paweł1984 napisał/a:
z reguły przy przebiegu granicznym dla tego silnika ponad 250tys i najczęściej z lpg. No i to co to smarowało to ciężko nazwać olejem....
- moja była 900-ta wciąż jeszcze jeździ :wink: nie ominęły jej grubsze naprawy blacharskie i inne zabiegi ale silnik od samego początku był zalewany Mobilem 1 0w40 i ma teraz 340 kkm bez żadnych napraw z fabrycznymi kasatorami :wink: nadal nie wymaga dolewki na dystansie 10 kkm :))

0w40 to najlepsza lepkość dla tego silniczka :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum