FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe hamulce tyl kompletne a reczny z jednej strony slabszy
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 13:30   Nowe hamulce tyl kompletne a reczny z jednej strony slabszy
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Wczoraj odebralem sejka z warsztatu po wymianie calkowitej hamulcow z tylu czyli:

Bęben hamulcowy - 2 szt.
Cylinderki hamulcowe - 2 szt.
Szczęki hamulcowe - 1 kpl
Komplet montażowy
Zabezpieczenia szczęk - 4 kpl
Sprężyny szczęk ham.góra - 2 szt
Sprężyny szczęk ham.dół - 2 szt
Rozpieracz hamulca pr.- 1 kpl
Rozpieracz hamulca le.- 1 kpl
Linka ręcznego

Dzisiaj jak zmienialem kola na zimowe to jedno kolo dalo sie z oporem ale dalo sie obrocic, reczny slabiej trzyma w jednym kole w drugim nie dalo sie obrocic. Co moze byc nie tak? Jakas regulacja linki jest oprocz tej jednej zeby podciagnac linke z jedej strony? Autem po wymianie hamulcow zrobilem ze 2 km narazie, moze to musi sie dotrzec? :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-11-2017, 13:55   
   Bolid: Seicento


może korektory siły hamowania ??
_________________

 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 18-11-2017, 14:40   
   Bolid: seicento 899


Walczyłem z tym samym problemem przez rok od kupna dzień w dzień. Zauważyłem że kiedy zaciągnie się ręczny i puści to z jednej strony szczęki trą o bęben, musiałem pociągnąć za rozpierak przy bębnie do tyłu żeby puściło. Te hamulce to niekończąca się walka :sciana: Regulację linki masz jeszcze pod autem za koszykiem lewarka pod plastikową osłoną.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 15:01   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


roach napisał/a:
może korektory siły hamowania ??


A gdzie one są przy pompie hamulcowej?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-11-2017, 15:08   
   Bolid: Seicento


regulacje ręcznego jest pod autem pod osłoną termiczna....z góry raczej nie ma...ja mam vana i u mnie były z tylu ( cale sztywne ani drgnęły ) rdza oraz nie udolna konserwacja zrobiły swoje :cry: ...ja tez wymieniałem wszystko i mimo to problem z hamulcami był dalej....aż w końcu...wywaliłem korektory oraz przy okazji wymieniłem przewody hamulcowe od pompy az do tylu ( wsio nowe ) auto hamuje równo :)) jestem na 99% przekonany ze przez korektory u mnie było tak źle z hamowaniem....wiem ze korektory występują tez w komorze silnika przy pompie ale tam jest sucho i ciężko o rdze i zapieczenie się tego :roll:
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 15:21   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Ale to do recznego tez są odpowiedzialne korektory sily hamowania? Nie wiem jak zwykly nozny hamulec hamuje moze dobrze :roll: Reczny musze strasznie wysoko zaciągać, czy to moze byc kwestia za malo podciągnietej linki ręcznego? Ale to drugie kolo chyba by tez slabo trzymalo :-?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-11-2017, 16:27   
   Bolid: Seicento


to jest tylko moje myślenie....u mnie jeżeli kolektory się zatrzymały w jakimś tam momencie rozpierania....to i na nożnym miałem problem i na ręcznym tez....obecnie ich nie mam a problem znikną....niby nożny i ręczny to osobny układ ( chyba ) ale tak jak pisze jedno kolo słabsze było i na nożnym i na ręcznym :roll: ....u mnie ściągało tył na jedna stronę to jest bardzo niebezpieczne podczas hamowania bo wjedziesz na drugi pas i lipa będzie ( jest taki film na yotube )....już pominę fakt ze gdy kładliśmy nowe przewody to stare dosłownie lekko dotknąłem i już się łamały ;(
_________________

 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 18-11-2017, 17:43   
   Bolid: seicento 899


biznesik napisał/a:
Ale to do recznego tez są odpowiedzialne korektory sily hamowania? Nie wiem jak zwykly nozny hamulec hamuje moze dobrze :roll: Reczny musze strasznie wysoko zaciągać, czy to moze byc kwestia za malo podciągnietej linki ręcznego? Ale to drugie kolo chyba by tez slabo trzymalo :-?

Ręczny nie ma nic wspólnego z korektorami. Ręczny zaciągasz wysoko bo linka nie jest wyregulowana np. na 3-ci ząbek na dźwigni.Tak w ogóle to poco grzebiesz przy hamulcach skoro w warsztacie wzięli walutę a nie skończyli wymiany :?:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 18:08   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


U mnie na 7 ząbek sie zaciąga i tak bylo jak prawe kolo dalo sie przekrecic rekami. Czy to moze byc wina za slabo naciagnietej linki?
Nic nie grzebie przy hamulcach kola tylko zmienialem na zimowe :shock:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-11-2017, 18:19   
   Bolid: Seicento


spróbuj podkręcić ręczny 7 ząbek do dość słabo chyba....
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2017, 18:57   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Moze i byc ta linka bo orginalna to duzo nizej bylo zaciągac reczny. Tak bardzo chcialbym garaz z kanalem bo juz mam dosc tych pseudo mechanikow zawsze trzeba cos poprawiac po nich ale niestety jak sie w bloku mieszka to tak jest :cry:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-2017, 22:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Po zmianie hamulców tył na nowe ustawiasz przez pierwsze kilkaset km luźniej ręczny.
2.:-) Jak masz nieoryginalną linkę, rozpieraki, sprężyny szczęki, to to nigdy nie będzie równo i w miarę dobrze hamować wajchą.
Cały pic polego na sile tych sprężyn na szczękach, długości i materiału z jakiego są zrobione,linka, okładziny rozpieraki, jak podciągniesz w powietrzu na początku za mocno to przy hamowaniu nożnym będzie to się przegrzewać-jedyna rada na hamujący i trwały tył to oryginalne komponenty, szczególnie sprzężynki, w zamiennikach są tej same grubości, o górna powinna być cieńsza i półkolista,linki robione są tandetnie, podobnie jak rozpieraki jak z ciasta i zaraz korodują.-takie części bo taki rynek-ma być tanio panie bo to seicento,80zł za linkę nie dam, jak jest za 30,120zł za szczęki jak są za połowę i tu nawet dobre firmy TRW,ATE,robią do tego samochodu tandetę. Później płacz , że to nie hamuje czy się blokuje.
Piszę to bo wiem,że da się w tym samochodzie zrobić normalnie(jak na hamulce bembnowe) hamujący tył i nożnym na sliskim,po myjce i łapą pod tesco, :] nawet na 175/50/14 na suchym i ze 180km/h do 100km/h na zjeździe z Authobana.
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2017, 08:12   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Paweł1984 napisał/a:
Po zmianie hamulców tył na nowe ustawiasz przez pierwsze kilkaset km luźniej ręczny.
2.:-) Jak masz nieoryginalną linkę, rozpieraki, sprężyny szczęki, to to nigdy nie będzie równo i w miarę dobrze hamować wajchą.
Cały pic polego na sile tych sprężyn na szczękach, długości i materiału z jakiego są zrobione,linka, okładziny rozpieraki, jak podciągniesz w powietrzu na początku za mocno to przy hamowaniu nożnym będzie to się przegrzewać-jedyna rada na hamujący i trwały tył to oryginalne komponenty, szczególnie sprzężynki, w zamiennikach są tej same grubości, o górna powinna być cieńsza i półkolista,linki robione są tandetnie, podobnie jak rozpieraki jak z ciasta i zaraz korodują.-takie części bo taki rynek-ma być tanio panie bo to seicento,80zł za linkę nie dam, jak jest za 30,120zł za szczęki jak są za połowę i tu nawet dobre firmy TRW,ATE,robią do tego samochodu tandetę. Później płacz , że to nie hamuje czy się blokuje.
Piszę to bo wiem,że da się w tym samochodzie zrobić normalnie(jak na hamulce bembnowe) hamujący tył i nożnym na sliskim,po myjce i łapą pod tesco, :] nawet na 175/50/14 na suchym i ze 180km/h do 100km/h na zjeździe z Authobana.


No to troche mnie uspokoiles :grin: pojezdze troche i dopiero sprawdze i podciagne reczny jeszcze do przegladu półtora miesiaca :lol: To pewnie kupilem słabej jakosci hamulce doklady link z allegro:

http://allegro.pl/bebny-s...5ZDM5ODQ3MWI%3D
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-11-2017, 07:41   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Jeden z najwiekszych sklepów w Łodzi z największą i najtańszą tandeta do fiatów,nie mniej oblegany-tam nawet oryginały to odpady,które nie spełniły norm jakosci.Nie mniej klientów w brud. Zestaw typowy-cylinderki delphi ok,reszta :] ,ale jest tanio na razie...
Koła nie da sie obrócić bo jak linka abs nie trzyma to trzyma sprężyna w szczęce,innej regulacji niz ta kontrowa nie ma-odepnij linkę bedziesz miał odp co trzyma-rozpierak,sprężyna w szczęce czy źle poprowadzona,za krótka linka,czy jeszcze jakiś błąd np z odpowietrzeniem.
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-11-2017, 16:30   
   Bolid: Seicento


znalazłem najczęstsze zadawane pytania na temat sc :))


20. Przy mocniejszym hamowaniu, blokuje jedną tylną stronę
Przede wszystkim należy odpowietrzyć ponownie układ hamulcowy.
Drugim krokiem jest skontrolowanie samoregulatorów szczęk, jeśli któryś stoi może to doprowadzić do większego zużycia okładzin na jednym kole.
Możliwe jest również zanieczyszczenie okładzin jednego koła np płynem hamulcowym ( możliwa wtedy świecąca kontrolka hamulca).

Jeśli to nie pomoże i nadal będzie blokować jedno koło, prawdopodobnie jest to usterka któregoś z korektorów sił hamowanialink do tematu
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum