FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ. Czyli najczęściej zadawane na forum pytania :)
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
  Wysłany: 11-03-2012, 15:39   FAQ. Czyli najczęściej zadawane na forum pytania :)
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


W związku z pewnymi pytaniami, które pojawiają się częściej lub rzadziej, ale w miarę regularnie na forum. Spłodziłem ten oto temat- oczywiście brakuje tutaj jeszcze wielu pytanek, po prostu wziąłem ostatnie popularne tematy. Wątek na pewno będzie ulegał rozbudowie.
Jeśli ktoś chciałby dodać coś nowego, tudzież jakieś sugestie- zapraszam serdecznie, do mnie na priv lub do któregoś z bardziej władnych ludzików, żeby w miarę panował tu porządek, nie było pytań, tylko zwięźle odpowiedziane na najpopularniejsze pytania :)
Chciałbym też z tego miejsca podziękować koledze TheStig, który podpowiedział mi parę pytań, które warto było tu umieścić :ok:

Zaczynajmy więc ;)

1. Hałasuje mi skrzynia odpuszczonym sprzęgle. Gdy wcisnę pedał sprzęgła ucisza się
Stawiam, że masz silnik 900 lub 1.1MPI bez podciąganego biegu wstecznego:
NIE JEST to łożysko oporowe, tylko łożyska w skrzyni. Jest to typowa przypadłość skrzyń biegów C526, której niestety nie zniwelujesz.
Można to nieco przyciszyć, zalewając gęstszym olejem, ale do końca się hałasów nie pozbędziesz.


2. Jakim kablem diagnostycznym, i jakim programem obsłużę swoje SC?
- Mam SC 900 lub 1.1 SPI
Dla Ciebie odpowiedni będzie ten zestaw:
Kabel VAG KKL:
http://viaken.pl/pl/polec...wtyku-obd2.html
+ przejściówka z OBD II na trzypinowy wtyk Fiata
http://viaken.pl/pl/diagn...-fiat-3pin.html
Wtyk diagnostyczny znajdziesz pod maską nieopodal centralki sterującej ECU
Program, jakiego będziesz potrzebował to IAW_Ecu_Scan2, forumowego kolegi Tzok’a
http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/files/

Może się zdarzyć, że 900ka z końca produkcji, ma gniazdo diagnostyczne w kabinie, pod skrzynką bezpieczników- wtedy nie potrzebujemy przejściówki na 3 pin, wystarczy sam VAG KKL

- Mam SC 1.1 MPI
Dla Ciebie będzie odpowiedni kabel taki jak dla SC SPI, czyli VAG KKL:
http://viaken.pl/pl/polec...wtyku-obd2.html
Bądź ELM 327:
http://viaken.pl/pl/diagn...ersja-v14b.html
Samochód obsłużysz program Fiat Ecu Scan:
http://www.fiatecuscan.net/
Ze strony możesz pobrać za darmo demo, które ma ograniczenia czasowe (20minut), funkcjonalne (max 4 parametry wyświetlane na raz) i nie można nim obsłużyć każdego Fiata- ale Seicento należy do tych aut, które możesz badać bezpłatnie :)
Wtyk diagnostyczny znajdziesz w kabinie, pod skrzynką z bezpiecznikami.


3. Samochód mi się nie dogrzewa, długo grzeje.
Większość Seicento pozbawiono wskaźnika temperatury, ale czasem czuć bardzo wyraźnie, że mimo kilometrów, autko nie dmucha ciepłym powietrzem.
Zazwyczaj świadczy to o zepsutym termostacie układu chłodzenia. Który jest zawieszony w pozycji otwartej i woda krąży cały czas w „dużym obiegu” (przez chłodnicę)
. Czy to faktycznie jego wina można bardzo łatwo sprawdzić, odpalając samochód i badając ręką czy wąż idący z bloku do chłodnicy nagrzewa się wraz z czasem pracującego samochodu, czy jest zimny i po pewnym czasie dopiero robi się od razu gorący.
Działanie termostatu masz bardzo fajnie pokazane tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=uHc3RiXXLiE


4. Żarzy się lampka przegrzania silnika, w miarę jazdy coraz jaśniej.
W takim przypadku oznacza, to, że masz w głowice wkręcony czujnik temperatury przeznaczony na wskazówkę, a nie kontrolkę. Musisz kupić czujnik temperatury z czarną kostką, nie różową. (lub założyć wskaźnik temperatury wody ;)


5. Słychać stukanie z tyłu samochodu, zwłaszcza na nierównościach.
Najczęstszym powodem takiego stanu rzeczy są zużyte tuleje wahaczy.


6. Gdzie znajduje się filtr paliwa w moim SC?
Mam SC 900 lub 1.1 SPI.
- filtr paliwa znajdziesz podczepiony do zbiornika paliwa z prawej strony samochodu, tuż przy błotniku.


Mam SC 1.1 MPI.
- nie posiadasz jako-takiego filtra paliwa. Jego funkcję pełni siateczka znajdująca się przy pompie paliwowej- do której dostęp będziesz miał pod metalowym dekielkiem, pod tylną kanapą.
Jest to element niewymienny- co najwyżej można go przeczyścić z zanieczyszczeń.


7. Ile oleju/płynu chłodniczego/hamulcowego wchodzi do SC?
-SC 900:
Płyn chłodniczy: 4,8 L
Olej silnikowy : 3,8 L
Olej w skrzyni : 2,4 L
Płyn hamulcowy : 0,4 L
- SC 1.1
Płyn chłodniczy: 4 L
Olej silnikowy : 3,5 L
Olej w skrzyni : 2,4 L
Płyn hamulcowy : 0,4 L
(wg książki "Fiat Seicento - sam naprawiam")

w praktyce do skrzyni biegów wlejemy 1.6-1.8 L


8. Słychać wyraźne cykanie z przodu auta, zwłaszcza zimą, przy ujemnych temperaturach
Owe cykanie, to pracujący pochłaniacz par paliwa- znajdujący się pod lewym błotnikiem- jest to normalny objaw w takich warunkach, którym nie trzeba się zamartwiać


9. Nie chce zapalić/zapala za którymś razem, zwłaszcza na ciepłym silniku- świece, przewody i cewki sprawne
Winowajcą może być czujnik położenia wału korbowego, lub przewód doń prowadzący. Warto sprawdzić czy się gdzieś nie przetarł przewód, czy "łepek" czujnika nie jest zanieczyszczony, czy nie lata luźno i czy nie jest on zbyt daleko od kółka fonicznego.
Można również sprawdzić czy prawidłowo zamontowany czujnik jest sprawny: czynimy to mierząc oporność między stykami czujnika za pomocą multimetru- pomiędzy "+" a "-" powinno być około 580-780 omów. (by kol. Macher ;) )

Czujnik położenia wału ma oporność 580-780 Om dla silników SPI, natomiast MPI mają ~1000 Om.


10. Ubywa płynu, gotuje płyn, bulgocze po wyłączeniu, tłuste plamy w zbiorniczku, węże wodne są twarde, nie ma mocy, wieje zimno z nawiewów pomimo ciepłego silnika, wydech kopci na biało
No cóż.. powinienem tutaj zacząć od odpowiedzi, a potem pisać objawy :) ale przyjąłem zasadę odpowiedzi na pytania, nie podanie odpowiedzi i szukanie ich objawów.

Jeśli masz któryś z powyższych, jest możliwe, że..
a jeśli nawet większość, to mamy już większą pewność..
że niestety czeka Cię wymiana uszczelki pod głowicą.


11. Nie włącza się wentylator chłodnicy
Temat może być popularny już niebawem, jak każdej wiosny :))
Przede wszystkim sprawdź (na wyłączonym silniku!) czy wentylator obraca się swobodnie, czy z oporem. Jeśli z oporem to oznacza, że silniczek się zatarł i należy wiatrak wymienić na nowy. Przy okazji zatartego silniczka na pewno do wymiany będzie również duży, 30A bezpiecznik ze skrzyneczki za akumulatorem.
Jeśli wiatrak nie ma oporów i obraca się luźno, również warto sprawdzić powyższy bezpiecznik, jeśli jest cały- wyjmujemy wtyczkę z termokontaktu, znajdującego się w chłodnicy, po prawej stronie- stojąc z przodu, zwróconym ku komorze silnika, i zwieram styki kostki. Jeśli wentylator się zakręci, należy wymienić termokontakt załączający wentylator.
Zanim zaczniemy się zabierać za wykręcanie i kupowanie nowego wentylatora warto sprawdzić go podłączając jeszcze "na krótko" 12v do wtyczki w samym wentylatorze - jeśli wtedy nie zadziała to mamy pewność, jeśli zadziała, należy szukać przyczyny w instalacji elektrycznej.
Powyższe dotyczy silników SPI, gdyż w MPI wentylator załączany jest przez ECU, na podstawie danych z czujnika temperatury.
W MPI działanie wentylatora możemy sprawdzić stykając odpowiednie styki pod przekaźnikiem przy ECU,
co i jak obrazuje ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHPnc
Manual Szymonka: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=11871


12. słychać świszczenie spod maski, tym głośniejsze im więcej dodam gazu
Najczęstsza przyczyna takich świstów leży w alternatorze, a konkretniej w jego zużytych łożyskach.
Aby potwierdzić alternator należy zdjąć pasek i uruchomić samochód, jeśli jest cicho, to znaczy, że nasza diagnoza jest słuszna.
Uwaga: W 900 nie jest wykluczone, że hałasuje pompa wody, chodząca na tym samym pasku co alternator.

Uwaga 2: Na samym początku warto sprawdzić naciąg i stan paska, choć piszczenie paska i łożysk są zdecydowanie różne, nie chciałbym być winowajcą wymiana alternatora gdy piszczał pasek :lol:


13. Coś "terkocze" z przodu auta przy skręconych kołach, przy jeździe prosto jest ok
Jest to typowy objaw zużytego przegubu przy kole


14. Śmierdzi paliwem dookoła samochodu
Primo - sprawdź czy korek nie przepuszcza, w tym wypadku najbardziej odczuwalne zapachy będą przy jeździe, po skręcaniu w lewo.
Secundo - Zanurkuj pod auto i sprawdź czy nie masz mokrego zbiornika paliwa- niestety bak jest metalowy i lubi sobie popuścić na zgrzewie i wtedy tamtędy będzie uciekać benzyna.
Tertio- Z rzadka, ale zdarza się, że leci "peszlem" jakieś fi 1.5cm, koło grubej rury wlewowej.

Najczęściej występującym w "naturze" przypadkiem jest niestety przypadek nr 2= czeka Cię wymiana zbiornika paliwa.

Może się zdarzyć również, że poleciało dziurą od spodu baku, lub z rury wlewowej.. w tym przypadku niestety stałeś się prawdopodobnie ofiarą złodzieja :(

15. Po założeniu szczęk tył samochodu hamuje zbyt mocno w porównaniu do przodu
prawdopodobnie kupiłeś szczęki dedykowane na przód do poczciwego 126p.
Szczęki są identyczne jak te na tył do naszych Sejków, ale okładzina składa się z trochę innej- mocniej i skuteczniej hamującej mieszanki składników.


16. Gdzie znajdę zbiornik płynu do spryskiwacza? i jak się do niego dobrać?
Zbiorniczek znajduje się pod prawym błotnikiem- taki okrągły czarny plastik to przykrywka jego wlewu :)
jak zdejmiemy prawe nadkole wszystko mamy na wierzchu

żeby się do niego dobrać celem np wymiany, trzeba zdjąć przynajmniej prawe nadkole i ma się na niego piękny widok w całej okazałości :)

17. Czy sworzeń wahacza jest wymienny?
Niestety w Seicento sworzeń wahacza jest niewymienny, gdy zachodzi potrzeba jego wymiany musimy kupić kompletny wahacz

18. Silnik "kuleje", nie pracuje na wszystkie cylindry
Typowy objaw uszkodzenia któregoś z elementów zapłonowych- do sprawdzenia kolejno świece, przewody, cewki zapłonowe

19. przy przyspieszaniu mryga mi kontrolka hamulca ręcznego
Należy skontrolować poziom płynu hamulcowego, kontrolka zapala się, gdy jego ilość spada poniżej minimum.
Warto również sprawdzić stan klocków hamulcowych, wraz z ich "maleniem" stan płynu w zbiorniczku również maleje, gdyż więcej go musi wejść w układ.

20. Przy mocniejszym hamowaniu, blokuje jedną tylną stronę
Przede wszystkim należy odpowietrzyć ponownie układ hamulcowy.
Drugim krokiem jest skontrolowanie samoregulatorów szczęk, jeśli któryś stoi może to doprowadzić do większego zużycia okładzin na jednym kole.
Możliwe jest również zanieczyszczenie okładzin jednego koła np płynem hamulcowym ( możliwa wtedy świecąca kontrolka hamulca).

Jeśli to nie pomoże i nadal będzie blokować jedno koło, prawdopodobnie jest to usterka któregoś z korektorów sił hamowania

21. Ciężko chodzi pedał sprzęgła
Wina leży najprawdopodobniej po stronie linki, możliwe, że zagięła się gdzieś w pancerzu i powoli się zaciera.
Warto wpuścić do pancerza jakiegoś smarowidła. Jeśli nie minie warto również nasmarować tulejkę pedału sprzęgła. Ostatnie "stadium" to wymiana linki sprzęgła.
(hint. raczej nie smarujcie linki "placebo" - czyli WD40, nawet jeśli pomoże to i tak za chwilę wróci do stanu sprzed psikania)
Jeśli i te czynności nie pomogą może to niestety oznaczać kończące się sprzęgło

22. Szyba czołowa i tylna- na samej uszczelce, czy wklejone?
Wyżej wymienione szybki są klejone do budy, dopiero potem nakłada się uszczelki.
Na samej uszczelce mocowane są jedynie tylne boczne.

23. Co to jest MAP sensor? I gdzie go szukać?
MAP sensor mierzy wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, z którym połączony jest gumowym wężykiem (w SPI)
Znajduje się tuż przy ECU, jest przymocowany do niego kawałkiem blaszki (SPI).
W MPI czujnik MAP znajduje się w kolektorze ssącym

24. Coś brzęczy mi w samochodzie na jałowych obrotach
Bardzo możliwe, że to brzęczenie to aluminiowa osłona kolektora wydechowego pod maską, lub takaż sama osłona układu wydechowego pod podłogą samochodu.

25. Jaka skrzynia biegów podejdzie do mojego Seicento?
Do seicento 900 za dużego wyboru nie mamy- jest tylko jeden model stosowany z tym silnikiem
Do seicento 1.1 ze wstecznym podciąganym na pierścieniu mamy bardzo duży wybór:
podejdzie każda skrzynia z seicento 1.1 (poza tą, która ma wsteczny nie podciągany- łatwo ją poznać, bo nie ma kielichów na półośki, tylko bezpośrednio do skrzyni wchodzą)
punto 1.1/1.2/1.4 16v, oraz ze stilo 1.2/1/4 16v i palio 1.2

skrzynia "S" z serii 1.1 i Punto jest dłuższa od sportingowej - czyli spadnie przyspieszenie, ale wzrośnie prędkość,
krótsza skrzynia to na pewno abarth i palio- przy tych będzie lepiej przyspieszać, ale zmniejszymy vmax

Do Seicento 1.1 bez podciąganego wstecznego niestety również za dużego wyboru nie mamy- gdyż jest tylko jeden typ z mokrymi półosiami.

26. "Majonez" pod korkiem oleju
Zjawisko bardzo popularne zimą, zwłaszcza gdy autkiem jeździmy niewielkie dystanse, spowodowane jest to zbierającą się w oleju wilgocią.
Nie trzeba się tym przejmować - wszystko wróci do normy gdy zabierzemy autko na dłuższą wycieczkę.

27. Rozrząd - pasek czy łańcuch?
W silnikach 899ccm rozrząd jest na łańcuszku
w silnikach 1108ccm rozrząd jest na pasku

28. Zrobiła Tzw. "choinka" w tylnej lampie
Czyli gdy świeci się za dużo świateł niż potrzeba i świecą słabiej niż zwykle.. np stop mryga wraz z migaczem, wciśnięcie stop zapala lampkę migacza itp.
Sytuacja taka to typowy objaw problemów z masą w danej lampie - najczęściej pomaga odpięcie kostki z przewodami i wyczyszczenie styków zarówno samej kostki jak i styków w listwie lampy

29. Żarzy się lekko kontrolka od świateł długich
Najprawdopodobniej stopiła się któraś z kostek od żarówki H4 w reflektorze.

30. Ciężko zatrzaskująca się klapa bagażnika-trzeba mocno trzasnąć żeby się zamknęła
Receptą będzie podniesienie klapy, poluzowanie dwóch śrubek zamka na tylnym pasie (pomiędzy lampami) i przesunięcie go nieco do tyłu.

31. Czy w Seicento występowały skrzynie 4-ro biegowe?
NIE - Każda skrzynia, jaką montowała fabryka była skrzynią 5-cio biegową.
Nie ma również możliwości, żeby ktoś zamontował skrzynię "czwórkę" do Sejka w żadnej wersji silnikowej.

32. Czy warto zasłaniać chłodnicę przy zimniejszych temperaturach?
Nie ma takiej potrzeby - gdy układ chłodzenia jest sprawny, woda i tak nie przepływa przez chłodnicę, dopóki nie zagrzeje się do odpowiedniej temperatury.
Gdy jednak auto się nie dogrzewa, może zamiast zasłaniać chłodnicę, warto jednak zastanowić się nad wymianą termostatu, który jest winny niedogrzewaniu się auta w znakomitej większości przypadków.

33. W jakiej kolejności podłączyć przewody zapłonowe?
Seicento 1.1
Ogólnie rzecz biorąc, kolejność cylindrów jest opisana na wsporniku cewek zapłonowych :)
ale jeśli już wszedłeś na forum w poszukiwaniu tegoż, to kolejność wygląda następująco:
SC 900
Patrząc na cewki od góry to kolejno cylindry: 3 2 4 1 lub 2 3 1 4 - oba te podpięcia będą prawidłowe
SC 1,1
Patrząc od kabiny to kolejno cylindry: 1 4 2 3 lub 4 1 3 2 - oba te podpięcia będą prawidłowe

34. sprężyna obniżająca tylna - gęstym do góry czy dołu?
Ilu ludzi tyle będzie opinii - z praktyki i wpisów na forum wnioskując jest to obojętne, lub jeśli jesteś estetą montuj tak, aby napisy były "w dobrą stronę" :))

35. Drga i/lub cyka wskazówka prędkościomierza
Licznik na linkę :) Prawdopodobnie kończy się linka licznika, ewentualnie przed kupnem i wymianą, można sprawdzić czy nie jest gdzieś "po drodze" zagięta. Można próbować jakiegoś smarowidła (byle nie WD czy oleju)

36. Drzwi trzaskają podczas otwierania i zamykania
Winnym tego typu usterce jest ogranicznik drzwi, a konkretnie jego sworzeń. Problem powinien ustąpić po jego wymianie :)

37. Czy Seicento ma filtr kabinowy?
Krótko i na temat :) SC takowego filtra nie ma.

38. Samochód potrafi wejsć na bardzo wysokie obroty i na nich zostać, chociaż nie dotykam pedału gazu"
Maska w górę i szukamy linki gazu przy przepustnicy - zdarza się, że z linki spada gumowa osłonka i blokuje plastikową "kołyskę" przepustnicy - przez co auto ma nadane na stałe wysokie obroty.

39. Żarzy się kontrolka ładowania (ikonka akumulatora)
Objaw ten świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia, lub mostka z diodami prostowniczymi w alternatorze.

40. Czy Seicento wychodziły w wersji z gaźnikiem?
Nie - Wszystkie Seicento wychodziły z silnikiem na wtrysku

41. jak się toczę na parkingu, szczególnie na skręconych kołach słychać metaliczne tarcie z przodu
Często problem stanowi metalowa osłona tarczy hamulcowej - skręcamy koła tak, by dało się ręką dojść do tejże osłonki i odginamy ją w kierunku "do silnika" - sprawdzamy, czy pomogło - jest szansa, że to właśnie to :)

42. Przednie wycieraczki nie uruchamiają się automatycznie, gdy włączę spryskiwacz przednie szyby, czy coś jest popsute?
Nie, nic nie jest popsute - Seicento nie ma takiej opcji jak automatyczne wycieranie przedniej szyby po uruchomieniu spryskiwaczy. Trzeba je włączyć "ręcznie" normalnie przestawiając przełącznik w pozycję wycierania

43. Łańcuch rozrządu sc 900 - wymieniać czy nie wymieniać?
Nie ma potrzeby jego wymiany "o tak" - należy się tym zainteresować w momencie, gdy zacznie on "dzwonić" o obudowę

44. Mruga/świeci się lampka oleju - mimo, że olej w normie
Zacząć należy, iż NIE jest to kontrolka niskiego stanu oleju, a jego ciśnienia!
Może dawać o sobie znać z powodu uszkodzenia samego czujnika, bądź przewodu, który doń prowadzi.
Jednakże może to świadczyć o niedostatecznym ciśnieniu oleju = zużyte panewki bądź wręcz pompa olejowa- coby miało to nie być nie jest zalecana jazda autem w takim stanie dopóki nie usuniemy usterki!

45. Na podniesionym aucie, na wbitym "luzie" kręci się koło, czy to normalne?
Jest to najnormalniejsze w świecie zachowanie połączenia skrzynia-półoś, nie ma się czym przejmować.

46. Jak poznać, ile "biegów" ma silniczek wycieraczek?
Dwu biegowy : w kostce przy silniczku zielony oraz brązowy kabel. (Kostka sterująca, nie zasilająca)

Pozycja do góry > Jedno machnięcie wycieraczek
Pozycja jedno na dół > Czasowa praca wycieraczek
Pozycja dwa na dół > Ciągła praca wycieraczek

Trzy biegowy: w kostce przy silniczku zielony, brązowy oraz czerwony kabel . (Kostka sterująca, nie zasilająca)

Pozycja do góry > Jedno machnięcie wycieraczek
Pozycja jedno na dół > Czasowa praca wycieraczek
Pozycja dwa na dół > Ciągła praca wycieraczek
Pozycja trzy na dół > Ciągła praca wycieraczek (szybka)
(By Pieczar93 )

47. Zderzak przód - jaki do mojego modelu?
Jeśli masz Seicento SPI i krótkie migacze przednie - odpowiednim będzie zderzak od (cóż za niespodzianka :)) ) wersji SPI
czyli takie coś:

Jeśli masz Seicento MPI i długie migacze - odpowiednim będzie zderzak od wersji MPI, taki:


i odpowiednio zderzak sporting do SPI i Schumacher do MPI.
Istnieje możliwość założenia zderzaka MPI do SPI i vice versa - ale żeby weszło bez kombinowania, na zasadzie "zdejmuję zakładam" to tylko w takiej konfiguracji jak napisałęm powyżej

48. Auto nie zapala, świeci się Fiat Code (żółty kluczyk) przy kręceniu kluczykiem "strzela" przekaźnik pod maską
Pierwsze do sprawdzenia przewody masowe, zwłaszcza między skrzynią a nadkolem- Nawet jak wydaje się ok warto się przyjrzeć, czy nie zgnił pod izolacją czy śrubą.

49. Gdzie znajduje się uderzeniowy/bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa w Seicento?
Wyłącznik ten znajduje się w kabinie, mniej więcej po środku szerokości samochodu, przy ścianie grodziowej.
przykręcony jest na metalowym ramieniu. (wygląda to mniej więcej tak:)


przy uderzeniu potrafi wyskoczyć i wyłączyć pompę paliwa - wtedy trzeba zanurkować, wcisnąć owy "grzybek" i paliwo nam wróciło

50. Samochód na zimnym ma problemy z odpaleniem, prycha, gaśnie. Na ciepłym pali bez problemu
Zacząć by należało od sprawdzenia czujnika temperatury - zdarza się, że ECU, na skutek jego uszkodzenia "widzi" większą temperaturę silnika niż jest w rzeczywistości, i odpala bez "ssania", tylko na mapach ciepłego motoru

51. Jakie są róznice między "zwykłym" Seicento a Sporting?
by dawiddawidowski
Rozróżniamy 2 sportingi spi/mpi oraz sportingi doposażone w pakiet ABARTHA lub limitowanego SCHUMACHERA spi, 1000szt lub 200szt. lub 100szt. były tylko i wyłącznie czerwone, (mpi ok 5000szt.) tylko wizualne elementy bo mechanicznie inna była wyłącznie jeszcze krótsza skrzynia niż w zwykłym sportingu. Oczywiście każdy egzemplarz można było doposażyć w wyposażenie dodatkowe typu faltdach. Wszystkie sportingi z Niemiec miały 2 poduszki powietrzne natomiast Polskie w 99.9% jedną za to Niemiecki zazwyczaj nie miały zagłówków na tylnej kanapie.

Fiat Seicento Sporting produkowany w latach 1998-2000, silnik wyłącznie 1.1 Spi (jednopunktowy wtrysk).
Charakteryzował się obniżonym zawieszeniem o -20mm, alufelgami 13", sportowymi zderzakami przód tył oraz halogenami. emblemat sporting na klapie, listewka zderzaka przedniego i tylnego (niebieska/pomarańczowa), pomarańczowe krótkie kierunkowskazy. Wnętrze to anatomicznie profilowane fotele z niebiesko-czarną kratę lub czerwono-czarną, skórzana kierownica + gałka z czarną nicią, karbonowy panel centralny, białe zegary + obrotomierz z bursztynowym podświetleniem, el. szyby, szare boczki drzwi, charakterystyczna nakładka pedału gazu,








Schumacher spi wyłącznie czerwone oraz dostępne wyłącznie w Niemczech w podstawowym pakiecie sportingowym rozbudowane o karbonowe listwy wraz z numerem na słupkach drzwi + listwy drzwi, centralny napis MS schumacher na klapie, w środku haftowane zagłówki z logiem, aluminiowa ramka biegów + ręczny, klimatyzacja, abs, wspomaganie w wersji 1000szt. w wersji 200szt. zamiast klimy są czerwono czarne skóry bez loga w zagłówkach.








Abarth spi, rozbudowany pakiet sportinga po nakładki progi oraz lotkę, 14" alufelgi, krótszą skrzynię, zagłówki z haftowanym logiem, kierownica i gałka z czerwoną nicią,








Fiat Seicento Sporting 1.1 MPI, produkowany w latach 2001-2003, silnik wyłącznie 1.1 Mpi (wielopunktowy wtrysk).

Charakteryzował się obniżonym zawieszeniem o -20mm, alufelgami 13", sportowymi zderzakami przód tył oraz halogenami (duże wloty tzw. szumek). emblemat sporting na klapie, gumowe listewki sporting, długie białe kierunkowskazy. Wnętrze to anatomicznie profilowane fotele szaro-grafitowe, skórzana kierownica + gałka z czarną nicią, jasny panel centralny, czarne zegary + obrotomierz, el. szyby,






Abarth mpi, krótsza skrzynia, lotka + progi z logiem jak w spi, alu 14" jak w spi, zagłówki z logiem, kierownica + gałka z czerwoną nicią jak w spi,







Schumacher mpi 5000szt. produkowane również w Polsce nie jak spi, lotka, progi z logiem schumacher, na klapie centralny napis schumacher, alu 14" z abartha, W środku tabliczka na prawych drzwiach z numerem, aluminiowe nakładki na pedały, podstopnica, ramka biegów i ręczny,





:))

Dwie godziny to przygotowywałem i mam nadzieję że już nie będzie pytań :p


52. Gdzie w silniku FIRE nabity jest jego numer?
stojąc nad maską, z lewej strony kolektora wydechowego, na obudowie pompy wody
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
Ostatnio zmieniony przez Linduś 31-08-2015, 10:59, w całości zmieniany 80 razy  
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2012, 12:38   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Powyższy temat ma być jedynie przewodnikiem.
Poszczególne problemy proszę kierować do odpowiednich tematów w dziale "Warsztat".
Osoby chcące rozwiązać swój problem za pośrednictwem powyższego tematu będą karane ostrzeżeniem!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum