 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r |
Autor |
Wiadomość |
drift_king
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2017 Posty: 12 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 20-12-2017, 17:22 Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r
Bolid: Sc VAN 2010 |
|
|
Witam Wszystkich
Zakupiłem niedawno seja z 10 roku po lekkim gongu przodem...takim lekkim,ze niestety muszę wymienić motor(urwana łapa-wyciek oleju w czasie pracy)
Proszę Szanowne grono forumowiczów o przybliżenie mi tematu jakiego konkretnie silnika powinienem szukać.Z tego co wyczytałem,to jest jakieś euro4,ale jego oznaczenia nawet w eperrze nie znalazłem.Jest to silnik z odkręcanym korkiem oleju.Moje pytanie brzmi od jakeigo rocznika montowane były te silniki,w jakich jeszcze autach był konkretnie ten sam silnik,oraz to czy mogę zamontować jakieś starsze MPi i jeśli tak to jakie.Co ewentualnie trzeba przerobić.
A może któryś z forumowiczów ma taki silnik na sprzedaż ?
Dziękuje za uwagę
Robert |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2017, 00:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Fire tzw. pozmianowe-bardzo dużo rzeczy innych,montowany w 600 od 2007 jakoś,Panda 1.1/1.2mpi od 2007 też poznasz po wyglądzie.
Pod starsze MPI z korkiem wtykanym i świecami 14 potrzebujesz innego kompa,ale te nowsze MPI są lepsze-większa pompa wody,brak wycieków na ciąglę wałkowanym temacie pokrywy,najwieksze zawory w fire,brak tradycyjnej rurkowej magistrali,poprawione tłoki i rozrząd(wałek szklanki) i taki chodzi mi tak samo przy 114tys. jak nowy-nawet cisze bo na syntetyku z z AR9100:-)
Wady jest nie podatny na mocniejszy tuning i wchodzi 2,8 max oleju.
...ale taką popę w spi bym chciał miec-wyeliminowało by to w dużej mierze problemy z temp. w upały Polecam takich szukać-jedyna wada,raz na kilka sytuacji zerwanie rozrządu przy gwałtownej redukcji powoduje przy małym luzie zaworowym skrzywienie ssących,co jest kolejną nowością gdzie te silniki są bezkolizyjne-starsze tak ten niekoniecznie i nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą.Tłoki vs.mpi starsze czy spi dużo lepsze,praktycznie nie widać sladów,co jest typowe dla innych.Szukaj z 600,Panda 1.1mpi,1.2mpi |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 22-12-2017, 10:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Cytat: | nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą. |
Ty się nie śmiej.. serio tego nie wiemy - a wolimy nie sprawdzać na autach klientowskich |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 22-12-2017, 10:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Cytat: | nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą. |
Ty się nie śmiej.. serio tego nie wiemy - a wolimy nie sprawdzać na autach klientowskich
chociaż kilka razy chcieliśmy pokręcić i zobaczyć czy się oprze czy nie, ale zawsze się rezygnowało z tego pomysłu |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
drift_king
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2017 Posty: 12 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 22-12-2017, 10:31
Bolid: Sc VAN 2010 |
|
|
Czyli przekłądanie starszego nie ma sensu-za duzo pracy.
Ten okrągły korek szedł dopiero po 2007 ?
1.2 z takiej pandy jest osprzętowo identyczne i będzie robić z moim osprzętem i kompem 1.1 ?
Nikt z Was nie posiada takiego pieca na handel?
Macie moze jego oznaczenie ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2017, 13:22
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jak 1.2 to i komp 1.2,bo mają inne mapy-powiem tak bierz w lepszym stanie,1.2.8v 60km vs. 1.18v to róznica lekka tylko powyżej 100km/h ale mało wyczuwalna,jest trochę elastyczniejszy,ale do 1.2 musisz doliczyć komp. i dolot,tak to to samo 45min zamontowane,chodzi.
Daty Ci nie powiem bo to we Fiacie różnie,są i z 2007 stare mpi,sugeruj się inną pokrywą,korkiem wkręcanym i gwintem na świece 12mm.
Co do wymieniaczy z ASO, Kolego przemilczę,na gwarzę byłem skazany na serwis,mistrzami są w pytaniu paragon czy fakturka,karta czy gotowką-popsuli wiecej niz zrobili-skrajny przykład klocki po wymianie młotkiem wybijałem,1cm oleju powyżej maxa sam kiero wyciągał,2,8bara w kołach w też spuszał
I motul x-cess 5w40 nie zalecał,bo silnik się ułożył do seleni 20k 10w40 , padłem przy nim.
W VW lepiej,ale tu nic nie robia |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-12-2017, 00:21
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Paweł1984, Linduś, te nowe FIRE 1.1mpi mają takie same wklęsłe tłoki co np nowe 1.2/1.4 8V w Grande Punto?
Nigdzie nie znalazłem fotek bloku po zdjęciu głowicy, natomiast znalazłem fotkę samej głowicy tego nowego 1.1mpi. I tam komory spalania w głowicy są identyczne jak w starych 1.1, nie są takie udziwnione jak w 1.2/1.4, gdzie jest mała komora spalania w głowicy (w dodatku z systemem EGR!), a której druga część znajduje się w zagłębieniu w tłokach.
Sądzę zatem, że jest duża szansa, że tłoki są takie same lub podobne zarówno w najnowszych 1.1mpi jak i tych starszych. Chodzi o to żeby stopień sprężania pozostał bez zmian.
Co zatem idzie, kolega, który założył ten wątek, może podmienić sam dół silnika z wcześniejszego rocznika (pewnie i z 1.1spi by podszedł) a zostawić swoją głowicę.
Jest taka opcja czy nie bardzo? Jak sądzicie?
Fotki głowicy:
Inna sprawa że tam jest szerokie koło wałka rozrządu (jak w GP 1.2 8V), ale widać po wytartej powierzchni, że pasek rozrządu pozostał wąski, a nie taki jak w GP szerszy niż w starszych FIRE 8V. Czyli koło pompy wody i wału rozrządu zapewne też jest pod wąski pasek jak w 1.1spi czy starszych 1.1mpi. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-12-2017, 23:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1.1/1.2mpi pozmianowe(tu 1.2mpi opisuję 60km,nie ten z wariatorem 69km, mają kształtem takie same tłoki jak stare mpi/spi., nie ma podcięć pod zawory-tłok różni się stopem i pierścieniem zgarniającym.
Pasek jest inny niż w spi(wąski-104,czy 125 zębów, i inny niż stare mpi,pompa wody jest większa na średnicy łopat o 1,4cm i łopat ma 8.
Napinacz i górne kółko też są inne.
Dół spi/mpi przedzmianowe nie pasuje z kilku przyczyn(bo już bym taki miał:-)- głównym jest magistrala olejowa bez rurkowa i rozwiązanie paska pod spięcie koła rozrządu od wałka z małym kółkiem i pompą wody.
Zmiany w czapce to zawory 31,5/28mm, z cieńszym trzonkiem, miększe sprężyny zaworowe, wreszcie aluminiowe prowadnice zaworowe(tu też jest mix,bo trafiają się i starego typu, mniejsze szklanki i płytki zaworowe. Wałek rozrządu o grubszej średnicy , gdzie nie włożysz do mostka np. 866 bo by był luz,wałek ma mały wznios ale duże współotwarcie i prawdopodobnie matematycznie ssący jest w pełni otwarty a wydech jeszcze nie do końca zamykany.
Silnik jest pod eko i pod rozwinięcie dla wersji 1.28v 69km w Pandzie 3, Gdyby blok pasował do czapki spi to już próbowałem-nie da rady, do tego wał jest też inny,miska co pisałem2,8l oleju, cieńszy filtr oleju,świece 12mm, przewody inne niż w starym mpi.Górna część pokrywy ma 3 otwrki do smarowania w lewym rogu 1 zaślepiony oringiem, w 1.269 łączą się z wariatorem. Swiece są seryjnie zimniejsze bo w komerze jest bardziej ubogo z paliwem co daje wyższą temp. Tyle z pamięci,bo blok leży sobie dla ozdoby gdzie mi w garage., a taki sam silnik tylko 1.2 8v 60km-poprawiony na 67km/105nm tylko głowicą i dolotem śmiga w daily pandzie. Sterownik nawet w późniejszych wersjach ma odcinkę na 6000tys obr, ale silniczek idzie od 1,5tys do 5500 zupełnie żwawo liniowo, i w serii i w poprawionej. Wadą jest pbrudząca się przepustnica przy oleju na max na szabli, 3/4 na ciepło i jest ok. Chyba wszystko.
Pasek jest szerszy niż w spi i węższy niż w starym mpi-tym się nie sugeruj-jest inny. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-12-2017, 01:39
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) Czyli się nie da zrobić takiego mixa, choć sądząc po tym co niektórzy mixują (np 1.1 16V) to sądzę, że i tu dałoby radę, ale myślałem, że da się to poskładać bez żadnych kombinacji.
Odnośnie tych szczegółów co napisałeś jeśli chodzi o te głowice nowego typu to mam pełne rozeznanie, bo sam mam obecnie w seju silnik 1.4 8V zmixowany z 1.2 8V również nowego typu (wałek, koło wałka rozrządu, pokrywa zaworów wzięta z 1.2 65KM żeby wyeliminować zmienne fazy rozrządu), cały zaś osprzęt z kompem jest z 1.2 75KM, podstrojony na det3.
Ciekawe tylko co piszesz o wałku rozrządu tego nowego 1.1mpi. Mały wznos i duże czasy współotwarcia. Nigdzie nie znalazłem parametrów tego wałka, natomiast wałki z nowych 1.2 i 1.4 są mi znane i tam jest odwrotnie. Wznos jest dokładnie taki jak w 866 (9,5mm) natomiast z danych wynika że nie ma w ogóle czasów współotwarcia zaworów (przynajmniej przy kontrolnym luzie zaworowym - bo przy roboczym, czyli mniejszym, jakoś te czasy mogą minimalnie na siebie zachodzić).
Masz może dostęp do dokładnych informacji odnośnie faz rozrządu/parametrów wałka tego nowego 1.1mpi? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
drift_king
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2017 Posty: 12 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 28-12-2017, 09:59
Bolid: Sc VAN 2010 |
|
|
No no...wiedzę to już mocno zgłębiłęm.Szkoda,ze dalej jestem bez silnika |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2017, 15:11
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wzios 7,8mm, minium 27,5mm,max 37,4mm współotwarcie
OZD 5 prze GMP,ZZD 45 po DMP,OZW 48 przed DMP,ZZW 6 przed GMP OZ 273,WOR 98
gdzie ;
GMP - górne martwe położenie tłoka
DMP - dolne martwe położenie tłoka
OZD - otwarcie zaworu dolotowego
ZZD - zamknięcie zaworu dolotowego
OZW - otwarcie zaworu wydechowego
ZZW - zamkniecie zaworu wydechowego
WOZ - współotwarcie zaworów
OZ - OZD + ZZD + 180º
Tak jest opisane na włoskim forum-wzios się zgadza mierzony.
1.1/1.28v 60km mają ten sam wałek 976 symbol.
Luz zaworowy 0,25-0,35s/ 0,35-0,45 w |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-12-2017, 18:40 Re: Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
drift_king napisał/a: | ...Z tego co wyczytałem,to jest jakieś euro4,ale jego oznaczenia nawet w eperrze nie znalazłem.Jest to silnik z odkręcanym korkiem oleju.Moje pytanie brzmi od jakeigo rocznika montowane były te silniki,w jakich jeszcze autach był konkretnie ten sam silnik,oraz to czy mogę zamontować jakieś starsze MPi i jeśli tak to jakie... |
W seicento był tylko jeden typ silnika mpi i żaden nie miał korka zakręcanego tylko wszystkie były na wcisk jak w spi. Różnica była w ecu silnika, do któregoś nr nadwozia były stosowane duże kompy dwu-wtykowe potem były wąskie "żelki" jak w punto2.
Zakręcane korki pojawiły się w pandzie2. Część silników była starsza, jeszcze z korkiem wciskanym, potem już tylko te nowe.
Silnik do seya znajdziesz wszędzie, za grosze: allegro, olx, na forum tu i punto [silniki od swapowiczów], złomowiska i szroty. Nie widzę problemu z zakupem i podmianą w seyu.
Pytanie tylko czy nie lepiej od razu w swap iść i zyskac coś więcej niż sprawny silnik do jazdy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
drift_king
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2017 Posty: 12 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 02-01-2018, 09:58
Bolid: Sc VAN 2010 |
|
|
A to bardzo ciekawe kolego
W związku z nowym rokiem i tym,że nie chcę być nieuprzejmy napiszę tylko...zweryfikuj to jeszcze |
|
|
|
 |
drift_king
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Gru 2017 Posty: 12 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 02-01-2018, 10:09
Bolid: Sc VAN 2010 |
|
|
To jeszcze pytanie pomocnicze....czy 1.2 8v z okrągłym korkiem z tych samych lat podejdzie mi do seja?W sensie czy goły słup podejdzie pod mój osprzęt bądź czy cały kpl podejdzie pod wiąchę i kompa mojego seja ?
Np taki ?
http://allegro.pl/fiat-50...72.html#thumb/1 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-01-2018, 12:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
drift_king, poważniejsze roboty mam na warsztacie niż zabawy z silniczkami seicento i weryfikacje oczywistych rzeczy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|