FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r
Autor Wiadomość
drift_king 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Lbn
Wysłany: 20-12-2017, 17:22   Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r
   Bolid: Sc VAN 2010


Witam Wszystkich :)
Zakupiłem niedawno seja z 10 roku po lekkim gongu przodem...takim lekkim,ze niestety muszę wymienić motor(urwana łapa-wyciek oleju w czasie pracy)

Proszę Szanowne grono forumowiczów o przybliżenie mi tematu jakiego konkretnie silnika powinienem szukać.Z tego co wyczytałem,to jest jakieś euro4,ale jego oznaczenia nawet w eperrze nie znalazłem.Jest to silnik z odkręcanym korkiem oleju.Moje pytanie brzmi od jakeigo rocznika montowane były te silniki,w jakich jeszcze autach był konkretnie ten sam silnik,oraz to czy mogę zamontować jakieś starsze MPi i jeśli tak to jakie.Co ewentualnie trzeba przerobić.

A może któryś z forumowiczów ma taki silnik na sprzedaż ?

Dziękuje za uwagę ;)
Robert
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2017, 00:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Fire tzw. pozmianowe-bardzo dużo rzeczy innych,montowany w 600 od 2007 jakoś,Panda 1.1/1.2mpi od 2007 też poznasz po wyglądzie.
Pod starsze MPI z korkiem wtykanym i świecami 14 potrzebujesz innego kompa,ale te nowsze MPI są lepsze-większa pompa wody,brak wycieków na ciąglę wałkowanym temacie pokrywy,najwieksze zawory w fire,brak tradycyjnej rurkowej magistrali,poprawione tłoki i rozrząd(wałek szklanki) i taki chodzi mi tak samo przy 114tys. jak nowy-nawet cisze bo na syntetyku z z AR9100:-)
Wady jest nie podatny na mocniejszy tuning i wchodzi 2,8 max oleju.
...ale taką popę w spi bym chciał miec-wyeliminowało by to w dużej mierze problemy z temp. w upały :idea: Polecam takich szukać-jedyna wada,raz na kilka sytuacji zerwanie rozrządu przy gwałtownej redukcji powoduje przy małym luzie zaworowym skrzywienie ssących,co jest kolejną nowością gdzie te silniki są bezkolizyjne-starsze tak ten niekoniecznie i nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą.Tłoki vs.mpi starsze czy spi dużo lepsze,praktycznie nie widać sladów,co jest typowe dla innych.Szukaj z 600,Panda 1.1mpi,1.2mpi :wink:
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 22-12-2017, 10:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Cytat:
nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą.

Ty się nie śmiej.. serio tego nie wiemy - a wolimy nie sprawdzać na autach klientowskich :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 22-12-2017, 10:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Cytat:
nawet ,,mechanicy z ASO'' tego nie wiedzą.

Ty się nie śmiej.. serio tego nie wiemy - a wolimy nie sprawdzać na autach klientowskich :))
chociaż kilka razy chcieliśmy pokręcić i zobaczyć czy się oprze czy nie, ale zawsze się rezygnowało z tego pomysłu :twisted:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
drift_king 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Lbn
Wysłany: 22-12-2017, 10:31   
   Bolid: Sc VAN 2010


Czyli przekłądanie starszego nie ma sensu-za duzo pracy.
Ten okrągły korek szedł dopiero po 2007 ?

1.2 z takiej pandy jest osprzętowo identyczne i będzie robić z moim osprzętem i kompem 1.1 ?

Nikt z Was nie posiada takiego pieca na handel?

Macie moze jego oznaczenie ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2017, 13:22   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Jak 1.2 to i komp 1.2,bo mają inne mapy-powiem tak bierz w lepszym stanie,1.2.8v 60km vs. 1.18v to róznica lekka tylko powyżej 100km/h ale mało wyczuwalna,jest trochę elastyczniejszy,ale do 1.2 musisz doliczyć komp. i dolot,tak to to samo 45min zamontowane,chodzi. :wink:
Daty Ci nie powiem bo to we Fiacie różnie,są i z 2007 stare mpi,sugeruj się inną pokrywą,korkiem wkręcanym i gwintem na świece 12mm.

Co do wymieniaczy z ASO, Kolego przemilczę,na gwarzę byłem skazany na serwis,mistrzami są w pytaniu paragon czy fakturka,karta czy gotowką-popsuli wiecej niz zrobili-skrajny przykład klocki po wymianie młotkiem wybijałem,1cm oleju powyżej maxa sam kiero wyciągał,2,8bara w kołach w też spuszał :wink:
I motul x-cess 5w40 nie zalecał,bo silnik się ułożył do seleni 20k 10w40 :)) , padłem przy nim.
W VW lepiej,ale tu nic nie robia :))
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-12-2017, 00:21   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Paweł1984, Linduś, te nowe FIRE 1.1mpi mają takie same wklęsłe tłoki co np nowe 1.2/1.4 8V w Grande Punto?

Nigdzie nie znalazłem fotek bloku po zdjęciu głowicy, natomiast znalazłem fotkę samej głowicy tego nowego 1.1mpi. I tam komory spalania w głowicy są identyczne jak w starych 1.1, nie są takie udziwnione jak w 1.2/1.4, gdzie jest mała komora spalania w głowicy (w dodatku z systemem EGR!), a której druga część znajduje się w zagłębieniu w tłokach.

Sądzę zatem, że jest duża szansa, że tłoki są takie same lub podobne zarówno w najnowszych 1.1mpi jak i tych starszych. Chodzi o to żeby stopień sprężania pozostał bez zmian.
Co zatem idzie, kolega, który założył ten wątek, może podmienić sam dół silnika z wcześniejszego rocznika (pewnie i z 1.1spi by podszedł) a zostawić swoją głowicę.

Jest taka opcja czy nie bardzo? Jak sądzicie?

Fotki głowicy:




Inna sprawa że tam jest szerokie koło wałka rozrządu (jak w GP 1.2 8V), ale widać po wytartej powierzchni, że pasek rozrządu pozostał wąski, a nie taki jak w GP szerszy niż w starszych FIRE 8V. Czyli koło pompy wody i wału rozrządu zapewne też jest pod wąski pasek jak w 1.1spi czy starszych 1.1mpi.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-12-2017, 23:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1.1/1.2mpi pozmianowe(tu 1.2mpi opisuję 60km,nie ten z wariatorem 69km, mają kształtem takie same tłoki jak stare mpi/spi., nie ma podcięć pod zawory-tłok różni się stopem i pierścieniem zgarniającym.
Pasek jest inny niż w spi(wąski-104,czy 125 zębów, i inny niż stare mpi,pompa wody jest większa na średnicy łopat o 1,4cm i łopat ma 8.
Napinacz i górne kółko też są inne.
Dół spi/mpi przedzmianowe nie pasuje z kilku przyczyn(bo już bym taki miał:-)- głównym jest magistrala olejowa bez rurkowa i rozwiązanie paska pod spięcie koła rozrządu od wałka z małym kółkiem i pompą wody.
Zmiany w czapce to zawory 31,5/28mm, z cieńszym trzonkiem, miększe sprężyny zaworowe, wreszcie aluminiowe prowadnice zaworowe(tu też jest mix,bo trafiają się i starego typu, mniejsze szklanki i płytki zaworowe. Wałek rozrządu o grubszej średnicy , gdzie nie włożysz do mostka np. 866 bo by był luz,wałek ma mały wznios ale duże współotwarcie i prawdopodobnie matematycznie ssący jest w pełni otwarty a wydech jeszcze nie do końca zamykany.
Silnik jest pod eko i pod rozwinięcie dla wersji 1.28v 69km w Pandzie 3, Gdyby blok pasował do czapki spi to już próbowałem-nie da rady, do tego wał jest też inny,miska co pisałem2,8l oleju, cieńszy filtr oleju,świece 12mm, przewody inne niż w starym mpi.Górna część pokrywy ma 3 otwrki do smarowania w lewym rogu 1 zaślepiony oringiem, w 1.269 łączą się z wariatorem. Swiece są seryjnie zimniejsze bo w komerze jest bardziej ubogo z paliwem co daje wyższą temp. Tyle z pamięci,bo blok leży sobie dla ozdoby gdzie mi w garage., a taki sam silnik tylko 1.2 8v 60km-poprawiony na 67km/105nm tylko głowicą i dolotem śmiga w daily pandzie. Sterownik nawet w późniejszych wersjach ma odcinkę na 6000tys obr, ale silniczek idzie od 1,5tys do 5500 zupełnie żwawo liniowo, i w serii i w poprawionej. Wadą jest pbrudząca się przepustnica przy oleju na max na szabli, 3/4 na ciepło i jest ok. Chyba wszystko. :mg:
Pasek jest szerszy niż w spi i węższy niż w starym mpi-tym się nie sugeruj-jest inny.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-12-2017, 01:39   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) Czyli się nie da zrobić takiego mixa, choć sądząc po tym co niektórzy mixują (np 1.1 16V) to sądzę, że i tu dałoby radę, ale myślałem, że da się to poskładać bez żadnych kombinacji.

Odnośnie tych szczegółów co napisałeś jeśli chodzi o te głowice nowego typu to mam pełne rozeznanie, bo sam mam obecnie w seju silnik 1.4 8V zmixowany z 1.2 8V również nowego typu (wałek, koło wałka rozrządu, pokrywa zaworów wzięta z 1.2 65KM żeby wyeliminować zmienne fazy rozrządu), cały zaś osprzęt z kompem jest z 1.2 75KM, podstrojony na det3.

Ciekawe tylko co piszesz o wałku rozrządu tego nowego 1.1mpi. Mały wznos i duże czasy współotwarcia. Nigdzie nie znalazłem parametrów tego wałka, natomiast wałki z nowych 1.2 i 1.4 są mi znane i tam jest odwrotnie. Wznos jest dokładnie taki jak w 866 (9,5mm) natomiast z danych wynika że nie ma w ogóle czasów współotwarcia zaworów (przynajmniej przy kontrolnym luzie zaworowym - bo przy roboczym, czyli mniejszym, jakoś te czasy mogą minimalnie na siebie zachodzić).

Masz może dostęp do dokładnych informacji odnośnie faz rozrządu/parametrów wałka tego nowego 1.1mpi?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
drift_king 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Lbn
Wysłany: 28-12-2017, 09:59   
   Bolid: Sc VAN 2010


No no...wiedzę to już mocno zgłębiłęm.Szkoda,ze dalej jestem bez silnika :(
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2017, 15:11   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wzios 7,8mm, minium 27,5mm,max 37,4mm współotwarcie
OZD 5 prze GMP,ZZD 45 po DMP,OZW 48 przed DMP,ZZW 6 przed GMP OZ 273,WOR 98
gdzie ;
GMP - górne martwe położenie tłoka
DMP - dolne martwe położenie tłoka
OZD - otwarcie zaworu dolotowego
ZZD - zamknięcie zaworu dolotowego
OZW - otwarcie zaworu wydechowego
ZZW - zamkniecie zaworu wydechowego
WOZ - współotwarcie zaworów
OZ - OZD + ZZD + 180º
Tak jest opisane na włoskim forum-wzios się zgadza mierzony.
1.1/1.28v 60km mają ten sam wałek 976 symbol.
Luz zaworowy 0,25-0,35s/ 0,35-0,45 w
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-12-2017, 18:40   Re: Wymiana silnika Seicento 1.1 2010r
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


drift_king napisał/a:
...Z tego co wyczytałem,to jest jakieś euro4,ale jego oznaczenia nawet w eperrze nie znalazłem.Jest to silnik z odkręcanym korkiem oleju.Moje pytanie brzmi od jakeigo rocznika montowane były te silniki,w jakich jeszcze autach był konkretnie ten sam silnik,oraz to czy mogę zamontować jakieś starsze MPi i jeśli tak to jakie...

W seicento był tylko jeden typ silnika mpi i żaden nie miał korka zakręcanego tylko wszystkie były na wcisk jak w spi. Różnica była w ecu silnika, do któregoś nr nadwozia były stosowane duże kompy dwu-wtykowe potem były wąskie "żelki" jak w punto2.
Zakręcane korki pojawiły się w pandzie2. Część silników była starsza, jeszcze z korkiem wciskanym, potem już tylko te nowe.
Silnik do seya znajdziesz wszędzie, za grosze: allegro, olx, na forum tu i punto [silniki od swapowiczów], złomowiska i szroty. Nie widzę problemu z zakupem i podmianą w seyu.
Pytanie tylko czy nie lepiej od razu w swap iść i zyskac coś więcej niż sprawny silnik do jazdy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
drift_king 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Lbn
Wysłany: 02-01-2018, 09:58   
   Bolid: Sc VAN 2010


A to bardzo ciekawe kolego :)
W związku z nowym rokiem i tym,że nie chcę być nieuprzejmy napiszę tylko...zweryfikuj to jeszcze ;)
 
 
drift_king 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Lbn
Wysłany: 02-01-2018, 10:09   
   Bolid: Sc VAN 2010


To jeszcze pytanie pomocnicze....czy 1.2 8v z okrągłym korkiem z tych samych lat podejdzie mi do seja?W sensie czy goły słup podejdzie pod mój osprzęt bądź czy cały kpl podejdzie pod wiąchę i kompa mojego seja ?

Np taki ?

http://allegro.pl/fiat-50...72.html#thumb/1
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-01-2018, 12:19   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


drift_king, poważniejsze roboty mam na warsztacie niż zabawy z silniczkami seicento i weryfikacje oczywistych rzeczy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum