Nowy alternator i brak ładowania SC 1.1MPI 2007r |
Autor |
Wiadomość |
djrobson
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 30 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 10-01-2018, 09:55 Nowy alternator i brak ładowania SC 1.1MPI 2007r
Bolid: 1.1 MPI VAN i Punto2 FL 1.2 8V |
|
|
Z góry przepraszam jak temat (dokładnie taki) już był i proszę moderację o ewentualne przeniesienie do odpowiedniego wątku. Temat pilny.
Na szybkiego zapytam czego szukać. Wstawiony nowy alternator a ładowanie nadal na poziomie 12,8 - 13V czyli brak. Po załączeniu świateł i dmuchawy 12,6V. Mechanik mówi, że regulator jest przykręcony razem z alternatorem więc też powinien być nowy. Po nocnym naładowaniu automatyczną ładowarką rozrusznik kręci jak szalony. Po 2 dniach rano mam już problem i tak w kółko.
Dodam, że przed wymianą alternatora było dokładnie tak samo. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2018, 10:13
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jak nowy jest paragon,jest montowany w warsztacie to reklamuj-podejrzewam,że kupiłeś regenerowany w '' '' bo tego pełno.Ile kosztował.? |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 10-01-2018, 10:58
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
A jak z akumulatorem ? Sprawdził bym czy "prąd gdzieś nie ucieka" i powoduje spadki napięcia. |
|
|
|
 |
djrobson
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 30 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 10-01-2018, 13:19
Bolid: 1.1 MPI VAN i Punto2 FL 1.2 8V |
|
|
Aku jest nowy (futura 47Ah), ładuje go automatyczna ładowarka długo, tzn prawidłowo wg pojemności. Rano po ładowaniu ma 13,6V i kręci jak szalony. Najlepsze jest to, że po wymianie na nowy (nie regenerowany, stary oddałem do regeneracji będzie na zapas) alternator efekt jest identyczny jak przed wymianą.
Dzisiaj jeszcze wieczorem posprawdzamy z majstrem przewody i masę. Kiedyś miałem urwaną masę i nie kręcił ale odpalał na pych. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 12-01-2018, 18:09
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Sprawdź kabelek od wzbudzenia alternatora. Jak przekręcisz kluczyk na zapłon to świeci się kontrolka akumulatora? Jeśli już się świeci to jasno czy ledwie, ledwie? Gaśnie po rozruchu silnika? Sprawdź oba kable masowe. Jeden koło łapy silnika jeśli dobrze pamiętam, a drugi przykręcony do skrzyni.
PS: Seja już nie mam jakiś czas i nie jestem pewien lokalizacji... |
|
|
|
 |
djrobson
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 30 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 15-01-2018, 10:20
Bolid: 1.1 MPI VAN i Punto2 FL 1.2 8V |
|
|
Dzisiaj odpalam po 4 dniowym postoju na mrozie. Odpalił co ciekawe całkiem dobrze, napięcie na klemach 13,5V, po dodaniu gazu 13,6V. Kontrolka aku świeci normalnie i gaśnie po odpaleniu. Masa jest tylko jedna podłączona, tzn jeden kabel. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-01-2018, 01:04
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Za mało ładuje,tyle to ładuje sprawny, na światłach dmuchawie na maxa,radiu i grzanej szybie....14,1-14,3v volta na luzie po jeździe 900/1100 ładuje. |
|
|
|
 |
|