FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seincento 1.1 słabe hamulce
Autor Wiadomość
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 23-05-2016, 23:43   Seincento 1.1 słabe hamulce
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Hmm...


Seincento 1.1 VAN - 2004 r., słabe hamulce, powiedzcie mi, czy wszystkie tak mają (od niedawna mam seja)

Jak dla mnie jakoś słabo reagują?

Podpowiedzi?
Czy wszystkie tak mają?
Co zmienić aby było lepiej?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-05-2016, 23:54   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ja mam brzytwy-14'' przy 140 bez problemu zablokuje- co wymienić-nie mam szklanej kuli- od płynu, przez odpowietrzenie, po wężyki, do tarcz i klocków+ bembnów można, po drodze pompę i serwo-wię trochę tego jest-seryjny zestaw na sprawnych komponentach nie jest mega wydajny ale jak na serię i takie lekkie auto nie można powiedzieć, że słaby. Głównym problemenm jest pewnie lata zaniedbań, zużycie lub usterka.
 
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-05-2016, 01:58   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Zacznij od sprawdzenia stanu klocków i tarcz w przednich hamulcach, bo one biorą na siebie jakieś 70% siły hamowania ;) tak jak napisał Paweł1984, przy tak lekkim aucie seryjny układ hamulcowy jest wystarczająco skuteczny do bezpiecznej jazdy, więc jeśli faktycznie odczuwasz, że słabo hamuje zacznij od tego co napisałem, potem obczaj płyn hamulcowy, jeśli jego kolor jest już rdzawo brunatny to pewnie jest do wymiany. Ludzie mają w zwyczaju olewać płyn hamulcowy, niewykluczone, że u ciebie pracuje już wysłużona ciecz, dlatego nie zaszkodzi wymienić, najlepiej u mechanika, koszt niewielki a oszczędzisz sobie nerwów z zapieczonymi odpowietrznikami ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-05-2016, 09:01   
   Bolid: Seicento 900


Pewnie w związku z obsługą przez mechaników i zaniedbań tych druciarzy hamują tylko 2 klocki, młotkiem będziesz musiał wybijać je.
 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 24-05-2016, 10:19   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Ogarnąć to to ogranę chyba, tylko byłem ciekawy zanim zacznę dłubać czy to autka po prostu tak ma, czy w moim coś dolega.

Przy okazji, jak można usprawnić, zwiększyć ich efektywność?
Czyli inaczej - jakie większe tarcze podejdą aby nie szlifować jarzma.
Jakiś sprawdzony komplet tarcze/jarzma, coś jeszcze ?
Obecnie felgi mam zwykłe - 13", ET nieznane.
Chciałem tylny stabilizator dorobić, ponieważ to VAN, padły podpowiedzi z przeróbką bo ponoć mam jakieś sprężynki, i będą one haczyć o ten stabilizator.

Generalnie trochę mnie pracy czeka, jak na razie w planach wspomaganie, Centralny, elektryka do szyb, Alarm, tylny stabilizator, przednia rozpórka, i jak się okazało hamulce, łożysko z przodu już słychać, ale nie wszystko na raz, i niekoniecznie w tej kolejności :)
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-05-2016, 15:22   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Samochód to studnia bez dna, ja przy swoim też ciągle coś robię :D
_________________
Moje SC ^^
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-05-2016, 15:24   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


powiem ci, ze odkad zmienilem auto z seja na inne, nuda... oprocz konserwacji i woskowania nie mam co robic i niech tak zostanie

przy seju robilem caly rok, moze mialem pecha
_________________

 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-05-2016, 15:51   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Łukasz napisał/a:
powiem ci, ze odkad zmienilem auto z seja na inne, nuda... oprocz konserwacji i woskowania nie mam co robic i niech tak zostanie

przy seju robilem caly rok, moze mialem pecha

Każdy robi przez cały rok :p
_________________

 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 24-05-2016, 20:51   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Mam nadzieję że ciągle nie będzie się psuł, słabym pocieszeniem (ale jednak) że ceny części tanie.

Ja ponowię pytanie, jakie obecnie ma tarcze Sej, i na jakie da się zmienić w zależności od felg.
Jak coś grzebać przy hamulcach, to już z jakimś efektem :)
 
 
Miecho 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 80
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 25-05-2016, 09:40   
   Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher


Cyb0rg napisał/a:
...
Ja ponowię pytanie, jakie obecnie ma tarcze Sej...


Fabrycznie ma tarcze 240mm
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-05-2016, 11:21   
   Bolid: Seicento 900


Doprowadź hamulce do stanu fabrycznej skuteczności, a taka realna drogowa poprawa to założenie abs.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2016, 15:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Cyb0rg napisał/a:
Ogarnąć to to ogranę chyba, tylko byłem ciekawy zanim zacznę dłubać czy to autka po prostu tak ma, czy w moim coś dolega.

Przy okazji, jak można usprawnić, zwiększyć ich efektywność?
Czyli inaczej - jakie większe tarcze podejdą aby nie szlifować jarzma.
Jakiś sprawdzony komplet tarcze/jarzma, coś jeszcze ?
Obecnie felgi mam zwykłe - 13", ET nieznane.
Chciałem tylny stabilizator dorobić, ponieważ to VAN, padły podpowiedzi z przeróbką bo ponoć mam jakieś sprężynki, i będą one haczyć o ten stabilizator.

Generalnie trochę mnie pracy czeka, jak na razie w planach wspomaganie, Centralny, elektryka do szyb, Alarm, tylny stabilizator, przednia rozpórka, i jak się okazało hamulce, łożysko z przodu już słychać, ale nie wszystko na raz, i niekoniecznie w tej kolejności :)

To zacznij od hebli bo jak nie wyhamujesz , możesz więcej nic nie zrobić-ABS to trochę inna bajka- sprawdz pompę(nie kupuj zamienników za 40-50zł) serwo, zaciski, przewody, klocki, tarcze, szczęki bębny, sprężyny, linkę ręcznego.
Chcesz lepsze heble nie cuduj na razie z większymi jak nie wiadomo czy przewody nie wiszą na włosku, albo zaciski pozacierane, płyn stary, a korektory niesprawne.
Stabilizator pasuje bez problemu do 1.1, tylko wahach na drobnym gwincie trzeba dokręcać z wyczuciem.
Brakuje mi tu markowych amorów i jakiś niższych lekko twardszych sprężyn i dobrych opon i weryfikacji całego zawiasu-poduszki, zbieżność, stan belki, kielichów-wpakować możesz i zaciski od alfy(nie do 13''), ale jak reszta jest zaniedbana to guzik to da). Tarcze i klocki + bębny i szczęki w ostatniej kolejności-mogą być seryjne np. ds performance+ ATE tarcza, tył bosch i przewody w oplocie i to Ci wystarczy i na KJS.
Ile to ma najechane-200-300tys może mieć?
 
 
 
Cyb0rg 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 57
Skąd: Polska Centralna ;)
Wysłany: 25-05-2016, 15:54   
   Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r.


Paweł1984 napisał/a:
.
Ile to ma najechane-200-300tys może mieć?

160 TYS. - 2004 ROK.

Przeglądany był na kanale.
Generalnie blacharka, kielichy, przewody hamulcowe. ok
Korektory - ciężko powiedzieć jak na razie.
Pomysł z przewodami z oplotem ok.

Paweł1984 napisał/a:
...
To zacznij od hebli bo jak nie wyhamujesz , ....


No właśnie tak samo myślę.

Utwardzanie owszem, ale obniżanie, to będzie kłopot z kompromisem, bo czasami muszę wjechać na wiejskie drogi, a nie chciałbym tłumika (lub czegoś innego) tam zostawić.

Muszę pomyśleć... ale i tak może niżej opaść na twardszych, pomimo że ciut obniżone gdyż ...
Generalnie samochód będzie nieźle obciążony ... 120 kg kierowcy i przynajmniej drugie tyle bagażu na codzień. :D
 
 
tomek71 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-05-2018, 13:17   
   Bolid: fiat seicento


Witam wszystkich....,mam problem z chwilowym zanikiem hamulcy w fiat seicento,nagle pedał wpada w podłogę a potem jest wszystko ok.Wymieniono płyn hamulcowy,problem się powtórzył.Wymieniono pompe hamulcową,nadal problem się powtórzył.Zostało tylko servo do wymiany?Może ktoś miał podobny problem?
_________________
tomek71
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 06-05-2018, 13:32   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


może głupio zapytam a odpowietrzony układ jak tak to zostaje prawdopodobnie serwo
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum