 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Seincento 1.1 słabe hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 23-05-2016, 23:43 Seincento 1.1 słabe hamulce
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Hmm...
Seincento 1.1 VAN - 2004 r., słabe hamulce, powiedzcie mi, czy wszystkie tak mają (od niedawna mam seja)
Jak dla mnie jakoś słabo reagują?
Podpowiedzi?
Czy wszystkie tak mają?
Co zmienić aby było lepiej? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-05-2016, 23:54
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ja mam brzytwy-14'' przy 140 bez problemu zablokuje- co wymienić-nie mam szklanej kuli- od płynu, przez odpowietrzenie, po wężyki, do tarcz i klocków+ bembnów można, po drodze pompę i serwo-wię trochę tego jest-seryjny zestaw na sprawnych komponentach nie jest mega wydajny ale jak na serię i takie lekkie auto nie można powiedzieć, że słaby. Głównym problemenm jest pewnie lata zaniedbań, zużycie lub usterka. |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2016, 01:58
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Zacznij od sprawdzenia stanu klocków i tarcz w przednich hamulcach, bo one biorą na siebie jakieś 70% siły hamowania tak jak napisał Paweł1984, przy tak lekkim aucie seryjny układ hamulcowy jest wystarczająco skuteczny do bezpiecznej jazdy, więc jeśli faktycznie odczuwasz, że słabo hamuje zacznij od tego co napisałem, potem obczaj płyn hamulcowy, jeśli jego kolor jest już rdzawo brunatny to pewnie jest do wymiany. Ludzie mają w zwyczaju olewać płyn hamulcowy, niewykluczone, że u ciebie pracuje już wysłużona ciecz, dlatego nie zaszkodzi wymienić, najlepiej u mechanika, koszt niewielki a oszczędzisz sobie nerwów z zapieczonymi odpowietrznikami |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-05-2016, 09:01
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Pewnie w związku z obsługą przez mechaników i zaniedbań tych druciarzy hamują tylko 2 klocki, młotkiem będziesz musiał wybijać je. |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 24-05-2016, 10:19
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Ogarnąć to to ogranę chyba, tylko byłem ciekawy zanim zacznę dłubać czy to autka po prostu tak ma, czy w moim coś dolega.
Przy okazji, jak można usprawnić, zwiększyć ich efektywność?
Czyli inaczej - jakie większe tarcze podejdą aby nie szlifować jarzma.
Jakiś sprawdzony komplet tarcze/jarzma, coś jeszcze ?
Obecnie felgi mam zwykłe - 13", ET nieznane.
Chciałem tylny stabilizator dorobić, ponieważ to VAN, padły podpowiedzi z przeróbką bo ponoć mam jakieś sprężynki, i będą one haczyć o ten stabilizator.
Generalnie trochę mnie pracy czeka, jak na razie w planach wspomaganie, Centralny, elektryka do szyb, Alarm, tylny stabilizator, przednia rozpórka, i jak się okazało hamulce, łożysko z przodu już słychać, ale nie wszystko na raz, i niekoniecznie w tej kolejności |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2016, 15:22
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Samochód to studnia bez dna, ja przy swoim też ciągle coś robię |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-05-2016, 15:24
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
powiem ci, ze odkad zmienilem auto z seja na inne, nuda... oprocz konserwacji i woskowania nie mam co robic i niech tak zostanie
przy seju robilem caly rok, moze mialem pecha |
_________________
 |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-05-2016, 15:51
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Łukasz napisał/a: | powiem ci, ze odkad zmienilem auto z seja na inne, nuda... oprocz konserwacji i woskowania nie mam co robic i niech tak zostanie
przy seju robilem caly rok, moze mialem pecha |
Każdy robi przez cały rok |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 24-05-2016, 20:51
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Mam nadzieję że ciągle nie będzie się psuł, słabym pocieszeniem (ale jednak) że ceny części tanie.
Ja ponowię pytanie, jakie obecnie ma tarcze Sej, i na jakie da się zmienić w zależności od felg.
Jak coś grzebać przy hamulcach, to już z jakimś efektem |
|
|
|
 |
Miecho
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 80 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 25-05-2016, 09:40
Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher |
|
|
Cyb0rg napisał/a: | ...
Ja ponowię pytanie, jakie obecnie ma tarcze Sej... |
Fabrycznie ma tarcze 240mm |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 25-05-2016, 11:21
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Doprowadź hamulce do stanu fabrycznej skuteczności, a taka realna drogowa poprawa to założenie abs. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2016, 15:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Cyb0rg napisał/a: | Ogarnąć to to ogranę chyba, tylko byłem ciekawy zanim zacznę dłubać czy to autka po prostu tak ma, czy w moim coś dolega.
Przy okazji, jak można usprawnić, zwiększyć ich efektywność?
Czyli inaczej - jakie większe tarcze podejdą aby nie szlifować jarzma.
Jakiś sprawdzony komplet tarcze/jarzma, coś jeszcze ?
Obecnie felgi mam zwykłe - 13", ET nieznane.
Chciałem tylny stabilizator dorobić, ponieważ to VAN, padły podpowiedzi z przeróbką bo ponoć mam jakieś sprężynki, i będą one haczyć o ten stabilizator.
Generalnie trochę mnie pracy czeka, jak na razie w planach wspomaganie, Centralny, elektryka do szyb, Alarm, tylny stabilizator, przednia rozpórka, i jak się okazało hamulce, łożysko z przodu już słychać, ale nie wszystko na raz, i niekoniecznie w tej kolejności |
To zacznij od hebli bo jak nie wyhamujesz , możesz więcej nic nie zrobić-ABS to trochę inna bajka- sprawdz pompę(nie kupuj zamienników za 40-50zł) serwo, zaciski, przewody, klocki, tarcze, szczęki bębny, sprężyny, linkę ręcznego.
Chcesz lepsze heble nie cuduj na razie z większymi jak nie wiadomo czy przewody nie wiszą na włosku, albo zaciski pozacierane, płyn stary, a korektory niesprawne.
Stabilizator pasuje bez problemu do 1.1, tylko wahach na drobnym gwincie trzeba dokręcać z wyczuciem.
Brakuje mi tu markowych amorów i jakiś niższych lekko twardszych sprężyn i dobrych opon i weryfikacji całego zawiasu-poduszki, zbieżność, stan belki, kielichów-wpakować możesz i zaciski od alfy(nie do 13''), ale jak reszta jest zaniedbana to guzik to da). Tarcze i klocki + bębny i szczęki w ostatniej kolejności-mogą być seryjne np. ds performance+ ATE tarcza, tył bosch i przewody w oplocie i to Ci wystarczy i na KJS.
Ile to ma najechane-200-300tys może mieć? |
|
|
|
 |
Cyb0rg
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 57 Skąd: Polska Centralna ;)
|
Wysłany: 25-05-2016, 15:54
Bolid: Seicento - VAN , 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | .
Ile to ma najechane-200-300tys może mieć? |
160 TYS. - 2004 ROK.
Przeglądany był na kanale.
Generalnie blacharka, kielichy, przewody hamulcowe. ok
Korektory - ciężko powiedzieć jak na razie.
Pomysł z przewodami z oplotem ok.
Paweł1984 napisał/a: | ...
To zacznij od hebli bo jak nie wyhamujesz , .... |
No właśnie tak samo myślę.
Utwardzanie owszem, ale obniżanie, to będzie kłopot z kompromisem, bo czasami muszę wjechać na wiejskie drogi, a nie chciałbym tłumika (lub czegoś innego) tam zostawić.
Muszę pomyśleć... ale i tak może niżej opaść na twardszych, pomimo że ciut obniżone gdyż ...
Generalnie samochód będzie nieźle obciążony ... 120 kg kierowcy i przynajmniej drugie tyle bagażu na codzień. |
|
|
|
 |
tomek71
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Maj 2018 Posty: 1 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-05-2018, 13:17
Bolid: fiat seicento |
|
|
Witam wszystkich....,mam problem z chwilowym zanikiem hamulcy w fiat seicento,nagle pedał wpada w podłogę a potem jest wszystko ok.Wymieniono płyn hamulcowy,problem się powtórzył.Wymieniono pompe hamulcową,nadal problem się powtórzył.Zostało tylko servo do wymiany?Może ktoś miał podobny problem? |
_________________ tomek71 |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|