Silnik się dławi, gaśnie. Tylko na benzynie. 1.1 MPI + LPG |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2018, 21:25 Silnik się dławi, gaśnie. Tylko na benzynie. 1.1 MPI + LPG
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Witam
Mam problem z działaniem silnika na benzynie.
Zaczęło się nagle, bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów.
Pewnego dnia wróciłem do domu, wcześniej zatankowałem naOrlenie 11 litrów benzyny i LPG do pełna. Rano odpalam, odpaił, wciskam gaz, dupa, zadławił sie i zgasł. Natomiast na LPG wszystko chodzi bez zarzutu jak w szwajcarskim zegarku.
Zaglądałem do baku demontując pompę ( nie wyciągałem jej bo brakło kilka mm i nie wyszła ) ale w baku czysto. Myślałem, że benzyna z wodą, dolałem więc z 200 ml denaturatu, wymieszałęm ale nic nie pomogło.
Podłączyłem do pompy przezroczysty wężyk, benzyna zasówa w nim bardzo dobrze. Potem podniosłem wężyk do góry i cała benzyna z niego ściekła z powrtoem do baku.
Check engine raz świeci, raz mruga. Komp podaje ze nieprawidłowy skład mieszanki.
Tak jak napisałem wyżej, na LPG działa bardzo dobrze, tylko na benzynie się takie jajka dzieją.
Czy ktoś miałby pomysł, gdzie szukac rozwiązania problemu? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 28-06-2018, 10:53
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Sprawdź kondycje wtrysków benzyny, czy leją prawidłowo - bardzo rzadko im się coś dzieje. Hmmm w MPI nie ma powrotu paliwa do baku jeśli dobrze pamiętam...Z dużym prawdopodobieństwem to może być pompa paliwa. Musisz zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa wtedy będziesz wiedział wszystko. |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2018, 16:37
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Cytat: | Sprawdź kondycje wtrysków benzyny, czy leją prawidłowo |
a jak to zrobić?
Cytat: | Hmmm w MPI nie ma powrotu paliwa do baku jeśli dobrze pamiętam... |
chyba jest, 2 wężyki ida obok siebie
Cytat: | Z dużym prawdopodobieństwem to może być pompa paliwa. Musisz zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa wtedy będziesz wiedział wszystko. |
pokombinowałem i zmierzyłem na wyjściu pompy, jest około 1.5 bara |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2018, 19:34
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Wymieniłem pompe na nówkę! 3 bary. Silnik dalej się dławi i gaśnie po dodaniu gazu.... |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 30-06-2018, 13:21
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Wymontuj listwę, zepnij przekaźnik pompy paliwa na krótko, podstaw coś pod te wtryski bo będzie sikać i popatrz czy leją równo Musiałbyś nagrać filmik jak się te auto zachowuje...byłoby łatwiej coś wymyślić. |
|
|
|
 |
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 30-06-2018, 16:29
Bolid: cc sporting |
|
|
a próbowałeś odłączyć aku na parę min ? |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2018, 10:43
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Fotki:
https://zapodaj.net/5b67dc63be183.jpg.html
https://zapodaj.net/c1fb7c2fd6ba8.jpg.html
Proszę o rozkodowanie od czego są zaznaczone wężyki:
1, 3, i 4 bo zdaje sie 2i4 to ten sam wąż.
Węża 4 dało się odpiąć, odpiąłem, kompletnie nic sie nie wydarzyło, próbowałem odpalić silnik, bez zmian. Wąż 3 i r idą w prawe nadkole patrząc od maski.
Do czego są podłączane wtyczki 5 i 6?
Gdzie w Seicento 1.1 znajduje sie czujnik cisnienia powietrza?
Wężyk 7 jest do czegoś podłączony i da sie go obracać przód tył, czy to normalne? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2018, 10:46
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
brutal123 napisał/a: | a próbowałeś odłączyć aku na parę min ? |
nie próbowałem |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 04-07-2018, 18:21
Bolid: seicento 899 |
|
|
Posiadam 900-tkę SPI i niektóre pierdoły są podobne więc,
1 i 2 zasilanie i powrót benzyny
3 i 4 najpewniej do pochłaniacza par paliwa pod nadkole.
Wężyk nr. 7 ma prawo tak latać.
Nie chcę Cię wprowadzić w błąd |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-07-2018, 11:30
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Jak długo jeździsz na gazie to prawdopodobnie szlag trafił pompkę paliwa i syf poszedł na wtryskiwacze. Jak pompka nowa - > wtryski do czyszczenia i powinno chodzić. |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-07-2018, 14:22
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
ciśniene na listwie 0,5
ciśnienie na wyjsciu nowej pompy 0,5...
uszczelki cale
zaworu przelewowego nie jestem w stanie wcisnac sila miesni, chyba ze zaciety
masakra |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-07-2018, 17:53
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
problem rozwiazany
modyfikacja ulepszajaca uszczelnienie pompy z elementem plastikowym rozwiazalo problem + spuszczenie syfu zalegajacego w wezach doprowadzajacych paliwo do silnika - benzyna byla koloru szarego...
Sejo pali i smiga jak rakieta |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 23-07-2018, 21:32
Bolid: Seicento899 |
|
|
Nie chcę zaśmiecać więc podłączę się pod temat z tym, że mam Seja 0.9 LPG.
Na gazie śmiga elegancko a na benzynie dławi się, chodzi niemrawo aż się zadusza. Tak jest od momentu kupna 3 miesiące wstecz.
Trochę lipa bo raz na jakiś czas podobno warto przejechać się na Pb poza tym podobno zimą trzeba jechać kilka km na Pb aby coś w parowniku nie zamarzło czy coś..
Proszę o poradę. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-07-2018, 03:35
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
1. Do kontroli ciśnienie paliwa na wtrysku powinni być około 1 bara. Badanie zweryfikuje stan pompy tudzież filtru paliwa - w spi jest zewnętrzny.
2.Masz LPG ale jaka instalacja? Domyślam się że II generacja (wskazana) Jeśli tak to w programie powinna być wybrana emulacja sondy "MASA" wtedy najlepiej sterownik benzyny współpracuje z instalacja gazową - nie powoduje to modyfikacji map paliwowych benzynowych pod LPG. Spróbuj przed odpaleniem na benzynie odpiąć na kwadrans klemy akumulatora i po tym czasie założyć i odpalić na benzynie |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 28-07-2018, 17:08
Bolid: Seicento899 |
|
|
dzięki ale odpięcie klem nic nie dało trzeba pokombinować, narazie lato pojeżdżę a potem się popatrzy zresztą będę robił remont na jesieni i wymieniał co się da to może potem wyjdzie.
CO do filtra paliwa to powinienem go już dawno wymienić |
|
|
|
 |
|