 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Jaki olej do Fiata seicento 1.1 Mpi |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-08-2018, 23:55
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Nie, zobacz typowy olej germany w produkcji którego zapoczątkowali olejami przekładniowymi-Ravenol 75w85 np. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2018, 00:50
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Ten Ravenol kosztuje w okolicach 40zł za litr, sporo przekracza mój budżet. Mam na oku dwa typy:
- K2 Matic 75W90 GL-5 syntetyk
- Shell Spirax 75W90 GL-4 syntetyk - ponoć stosowany w VW |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-09-2018, 21:36
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Z tego duetu to schell 2l kup, K2 to |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-09-2018, 00:07
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Wrzuciłem tego Shella 75W90 syntetyka, efekt jest od razu, lewarek dużo płynniej i lżej chodzi. Olej sobie obejrzałem dokładnie podczas wlewania, jest duuużo rzadszy od tego Hipola 80W90 mineralnego, nic dziwnego że się skrzynia buntowała.
Swoją drogą kupując swoje SC miałem na oku Sportinga w śmiesznych pieniądzach, trochę podgniły ale był do zrobienia we własnym zakresie myślę. Odrzuciłem go jednak ostatecznie dlatego, że skrzynia w nim chodziła jak stara K. Żeby wrzucić jedynkę auto musiało praktycznie stać, dwójka też wchodziła z ogromnymi oporami. Nic nie zgrzytało, po prostu lewarek stawiał opór i nie pogadasz. I tak sobie myślę, że może przyczyną był właśnie olej, bo u mnie na zimnej skrzyni z tym Hipolem były IDENTYCZNE objawy, hmm... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-09-2018, 21:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Olej, brak oleju ,albo regulacja wychyłu na linkach. Nie ma czegoś takiego jak lekko przygnity, kupił byś rozebrał a tam padaka. Jak z zewnątrz widać już jest źle , a zakup w śmiesznych pieniądzach sportinga to totolotek-wiem bo kiedyś szukałem-kupiłem porysowanego, bez sprzęgła, od Babki z DE i to był strzał w 10-budę się polakierowało, mechanika nie problem, Korozji brak,fabryczne zabezpieczenie nie tknięte, przy pomiarach geo-takich wyczynowych-fabryka, przy zamawianiu rozpórki u górnego jego zdziw,prosty. Wystko idzie przy tych samochodach zrobić, ale jak ruda wejdzie to już warto odpuścić, z nią na dłuższą metę nikt nie wygrał. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-09-2018, 03:55
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Tak on wyglądał w kwestii progów i podłogi. Zdjęcia zrobiłem zaraz po obejrzeniu, żeby potem nie stracić rachuby co w którym było (trochę ich obejrzałem przed kupnem). Sprzedający twierdził, że progi raz już były robione. Twierdził też, że wymieniany był bak, bo stary przekorodował na wylot. Na zdjęciu widać jednak, że bak jest cały rudy od rdzy i zaraz to samo go czeka. Nie podobało mi się to wszystko, a sprawę przypieczętowała skrzynia. A co do mojej skrzyni, to ten Hipol wlany kilka tygodni temu, gdy go wypuściłem, był cały czarny. Może nie jak smoła, gdy się wylewał wydawał się przezroczysty i żółtawy, ale w naczyniu wydawał się już kompletnie czarny.
Lewa:
Prawa:
Od tyłu:
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|