 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Poprawa siły hamowania tyłu |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-12-2018, 01:00 Poprawa siły hamowania tyłu
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Mam dość słaby tył, na przeglądzie wyszło w okolicach 0,55 kN na każde koło, ręczny niecały 1,0 kN. Na mokrym ręczny blokuje koła, jak się dość mocno pociągnie. Podejrzewam, że cylinderki po obu stronach działają tylko z jednej strony, a drugi tłoczek stoi dęba, stąd około połowy siły hamowania ręcznego na każdym kole (hamuje de facto jedna szczęka).
Zastanawiam się więc czy powinienem sobie kupić cały komplet do tylnych hamulców, czyli nowe bębny, szczęki plus osprzęt (sprężynki, rozpieracz itp), czy skoro ręczny jest mocny to wystarczy wymiana samych cylinderków? |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
Wysłany: 21-12-2018, 08:01
Bolid: Seicento 1.1 mpi |
|
|
U nie w tamtym roku też był problem z hamulcami tylko że ja poszedłem na całość poniosła mnie fantazja 😂😂😂 i wymieniłem wszystko przewody płyn tarcze klocki bębny pompę zbiorniczek no może wszystko bo tylko nie wymieniłem korektorów hamowania 😂😂😂 mimo wszystko teraz hamuje tak jak powinnien 😀 |
_________________ https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q
https://www.facebook.com/CentoPassion/
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2018, 14:43 Re: Poprawa siły hamowania tyłu
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | Mam dość słaby tył, na przeglądzie wyszło w okolicach 0,55 kN na każde koło, ręczny niecały 1,0 kN. Na mokrym ręczny blokuje koła, jak się dość mocno pociągnie. Podejrzewam, że cylinderki po obu stronach działają tylko z jednej strony, a drugi tłoczek stoi dęba, stąd około połowy siły hamowania ręcznego na każdym kole (hamuje de facto jedna szczęka).
Zastanawiam się więc czy powinienem sobie kupić cały komplet do tylnych hamulców, czyli nowe bębny, szczęki plus osprzęt (sprężynki, rozpieracz itp), czy skoro ręczny jest mocny to wystarczy wymiana samych cylinderków? |
Chcesz żyletki i brak problemów z blokowaniem na mokrym-wszystko...i linka,bębny,rozpieraki ori-tak to zawsze będzie coś... |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-12-2018, 17:04
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Nie nie, właśnie to że ręczny jest w stanie zablokować koła na mokrym, to chyba dobrze świadczy. Problemem jest słaby hamulec zasadniczy, ma około połowę mocy ręcznego, według tego co wyszło na przeglądzie. To jak ręczny potrafi blokować koła gdy jest mokro, to chyba same bębny i szczęki są w porządku, tak mi się przynajmniej wydaje. Podejrzewam uwalone cylinderki (jeden tłoczek nie wychodzi, stąd połowa siły hamowania ręcznego), albo i jakieś zapowietrzenie w układzie, choć sam pedał hamulca pracuje dość "pewnie". Kupię sobie chyba najpierw cylinderki, zajrzę w ogóle do bębnów, wymienię i porządnie odpowietrzę, przy okazji wymieniając płyn hamulcowy przelewając porządnie układ (nie robiłem jeszcze tego od kupna auta). Później podjadę na stację diagnostyczną i sprawdzę czy się poprawiło, jak nie to będę dłubał dalej, do skutku. |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-12-2018, 18:26
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Przewody masz też przerdzewiałe. Lepiej kupić teraz zestaw dedykowany przewodów miedzianych z WP i polecieć całość od pompy. Tarcze kotwiczne, rozpieraki i linke warto poszukać i wsadzić oryg fiatowski.
Org cylinderki były aluminiowe i da się je odkręcić od przewodów, a wszystkie zamienniki to gówniane żeliwo i zawsze przewód się uwali nawet jak się je wkręci na smar do dot4. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-12-2018, 22:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | Nie nie, właśnie to że ręczny jest w stanie zablokować koła na mokrym, to chyba dobrze świadczy. Problemem jest słaby hamulec zasadniczy, ma około połowę mocy ręcznego, według tego co wyszło na przeglądzie. To jak ręczny potrafi blokować koła gdy jest mokro, to chyba same bębny i szczęki są w porządku, tak mi się przynajmniej wydaje. Podejrzewam uwalone cylinderki (jeden tłoczek nie wychodzi, stąd połowa siły hamowania ręcznego), albo i jakieś zapowietrzenie w układzie, choć sam pedał hamulca pracuje dość "pewnie". Kupię sobie chyba najpierw cylinderki, zajrzę w ogóle do bębnów, wymienię i porządnie odpowietrzę, przy okazji wymieniając płyn hamulcowy przelewając porządnie układ (nie robiłem jeszcze tego od kupna auta). Później podjadę na stację diagnostyczną i sprawdzę czy się poprawiło, jak nie to będę dłubał dalej, do skutku. |
Dobrze świadczy jak na suchym betonie blokuje:-) Ręczny i nożny są niezależne, zresztą ocenisz ile jest okładziny na szczękach jaki rant ma beben. Reszta ori musi być, bo zamienniki do seja to tandeta czy to firmy ATE czy Hart-nikt się do tego nie przykładał, miało być tanio płacisz za markę. I jak Kolega napisał kompleksowo i będzie dobrze na długo. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2018, 01:36
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Bębny blokujące koła na betonie? Chyba jednak aż taka żyleta to byłaby przesada, bo jeszcze mnie będzie stawiać bokiem w zakrętach na śliskim Warto wymienić także te korektorki-dławiki dla tyłu, które są przy pompie? |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23-12-2018, 08:47
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
Na betonie? Bez problemu, ale nie w Seju tylko w Bravo
Niekoniecznie cylinderki - na przeglądzie wyszło mi to samo, wczoraj rozebrałem chodzą pięknie, okładziny jak nowe, przewody po wymianie i dalej nie hamuje. W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-12-2018, 11:37
Bolid: seicento 899 |
|
|
Blaviken napisał/a: | W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D |
Jeśli chodzi o korektory siły hamowania to w seju są po obu stronach pompy hamulcowej. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-12-2018, 23:57
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Blaviken napisał/a: | W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D |
Właśnie o to pytałem w ostatnim poście. Jeśli nie masz wersji VAN, gdzie był korektor "dynamiczny" mocowany na tylnej belce, to korektory są w formie dwóch dławików, wkręcone w pompę przy wyjściu na przewody. Dla eksperymentu możesz się ich chwilowo pozbyć, przewody wkręcić bezpośrednio w pompę i pojechać na stację diagnostyczną sprawdzić czy się poprawiło hamowanie tyłu (tylko czasem tak nie jeździj na stałe, bo Cię postawi bokiem na zakręcie prędzej czy później). Jak będzie OK to wystarczy kupić nowe korektorki-dławiki. Jeśli nie to być może pompa zdechnięta. Albo przewód gumowy Ci puchnie - chyba że wymieniłeś go także.
U mnie chyba jednak będą to hamulce, bo rok temu w Seju 900 ojca było to samo. 0,50 kN na każde koło na przeglądzie, po wymianie dwóch cylinderów (oba miały zapieczony jeden tłoczek z dwóch), przetoczeniu bębnów i wymianie szczęk poprawiło się do nieco ponad 1,0 kN na każde koło, czyli dwa razy lepiej. U mnie też liczę na takie wartości, bo ręczny robi prawie te 1,0 kN, a przy takiej sile na mokrym koła już stają dęba. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|