FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawa siły hamowania tyłu
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2018, 01:00   Poprawa siły hamowania tyłu
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Mam dość słaby tył, na przeglądzie wyszło w okolicach 0,55 kN na każde koło, ręczny niecały 1,0 kN. Na mokrym ręczny blokuje koła, jak się dość mocno pociągnie. Podejrzewam, że cylinderki po obu stronach działają tylko z jednej strony, a drugi tłoczek stoi dęba, stąd około połowy siły hamowania ręcznego na każdym kole (hamuje de facto jedna szczęka).

Zastanawiam się więc czy powinienem sobie kupić cały komplet do tylnych hamulców, czyli nowe bębny, szczęki plus osprzęt (sprężynki, rozpieracz itp), czy skoro ręczny jest mocny to wystarczy wymiana samych cylinderków?
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 21-12-2018, 08:01   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


U nie w tamtym roku też był problem z hamulcami tylko że ja poszedłem na całość :lol: poniosła mnie fantazja 😂😂😂 i wymieniłem wszystko przewody płyn tarcze klocki bębny pompę zbiorniczek no może wszystko bo tylko nie wymieniłem korektorów hamowania 😂😂😂 mimo wszystko teraz hamuje tak jak powinnien 😀
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2018, 14:43   Re: Poprawa siły hamowania tyłu
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mario91 napisał/a:
Mam dość słaby tył, na przeglądzie wyszło w okolicach 0,55 kN na każde koło, ręczny niecały 1,0 kN. Na mokrym ręczny blokuje koła, jak się dość mocno pociągnie. Podejrzewam, że cylinderki po obu stronach działają tylko z jednej strony, a drugi tłoczek stoi dęba, stąd około połowy siły hamowania ręcznego na każdym kole (hamuje de facto jedna szczęka).

Zastanawiam się więc czy powinienem sobie kupić cały komplet do tylnych hamulców, czyli nowe bębny, szczęki plus osprzęt (sprężynki, rozpieracz itp), czy skoro ręczny jest mocny to wystarczy wymiana samych cylinderków?

Chcesz żyletki i brak problemów z blokowaniem na mokrym-wszystko...i linka,bębny,rozpieraki ori-tak to zawsze będzie coś...
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-12-2018, 17:04   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Nie nie, właśnie to że ręczny jest w stanie zablokować koła na mokrym, to chyba dobrze świadczy. Problemem jest słaby hamulec zasadniczy, ma około połowę mocy ręcznego, według tego co wyszło na przeglądzie. To jak ręczny potrafi blokować koła gdy jest mokro, to chyba same bębny i szczęki są w porządku, tak mi się przynajmniej wydaje. Podejrzewam uwalone cylinderki (jeden tłoczek nie wychodzi, stąd połowa siły hamowania ręcznego), albo i jakieś zapowietrzenie w układzie, choć sam pedał hamulca pracuje dość "pewnie". Kupię sobie chyba najpierw cylinderki, zajrzę w ogóle do bębnów, wymienię i porządnie odpowietrzę, przy okazji wymieniając płyn hamulcowy przelewając porządnie układ (nie robiłem jeszcze tego od kupna auta). Później podjadę na stację diagnostyczną i sprawdzę czy się poprawiło, jak nie to będę dłubał dalej, do skutku.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-12-2018, 18:26   
   Bolid: Seicento 900


Przewody masz też przerdzewiałe. Lepiej kupić teraz zestaw dedykowany przewodów miedzianych z WP i polecieć całość od pompy. Tarcze kotwiczne, rozpieraki i linke warto poszukać i wsadzić oryg fiatowski.
Org cylinderki były aluminiowe i da się je odkręcić od przewodów, a wszystkie zamienniki to gówniane żeliwo i zawsze przewód się uwali nawet jak się je wkręci na smar do dot4.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-12-2018, 22:17   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mario91 napisał/a:
Nie nie, właśnie to że ręczny jest w stanie zablokować koła na mokrym, to chyba dobrze świadczy. Problemem jest słaby hamulec zasadniczy, ma około połowę mocy ręcznego, według tego co wyszło na przeglądzie. To jak ręczny potrafi blokować koła gdy jest mokro, to chyba same bębny i szczęki są w porządku, tak mi się przynajmniej wydaje. Podejrzewam uwalone cylinderki (jeden tłoczek nie wychodzi, stąd połowa siły hamowania ręcznego), albo i jakieś zapowietrzenie w układzie, choć sam pedał hamulca pracuje dość "pewnie". Kupię sobie chyba najpierw cylinderki, zajrzę w ogóle do bębnów, wymienię i porządnie odpowietrzę, przy okazji wymieniając płyn hamulcowy przelewając porządnie układ (nie robiłem jeszcze tego od kupna auta). Później podjadę na stację diagnostyczną i sprawdzę czy się poprawiło, jak nie to będę dłubał dalej, do skutku.

Dobrze świadczy jak na suchym betonie blokuje:-) Ręczny i nożny są niezależne, zresztą ocenisz ile jest okładziny na szczękach jaki rant ma beben. Reszta ori musi być, bo zamienniki do seja to tandeta czy to firmy ATE czy Hart-nikt się do tego nie przykładał, miało być tanio płacisz za markę. I jak Kolega napisał kompleksowo i będzie dobrze na długo.
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2018, 01:36   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Bębny blokujące koła na betonie? Chyba jednak aż taka żyleta to byłaby przesada, bo jeszcze mnie będzie stawiać bokiem w zakrętach na śliskim :lol: Warto wymienić także te korektorki-dławiki dla tyłu, które są przy pompie?
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 23-12-2018, 08:47   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


Na betonie? Bez problemu, ale nie w Seju tylko w Bravo ;p

Niekoniecznie cylinderki - na przeglądzie wyszło mi to samo, wczoraj rozebrałem chodzą pięknie, okładziny jak nowe, przewody po wymianie i dalej nie hamuje. W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 23-12-2018, 11:37   
   Bolid: seicento 899


Blaviken napisał/a:
W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D

Jeśli chodzi o korektory siły hamowania to w seju są po obu stronach pompy hamulcowej.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2018, 23:57   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Blaviken napisał/a:
W pozostałych Fiatach mam korektor/rozdzielacz siły hamowania, gdzie tego szukać w Seju? Walczę z tym i kończą się pomysły ;D

Właśnie o to pytałem w ostatnim poście. Jeśli nie masz wersji VAN, gdzie był korektor "dynamiczny" mocowany na tylnej belce, to korektory są w formie dwóch dławików, wkręcone w pompę przy wyjściu na przewody. Dla eksperymentu możesz się ich chwilowo pozbyć, przewody wkręcić bezpośrednio w pompę i pojechać na stację diagnostyczną sprawdzić czy się poprawiło hamowanie tyłu (tylko czasem tak nie jeździj na stałe, bo Cię postawi bokiem na zakręcie prędzej czy później). Jak będzie OK to wystarczy kupić nowe korektorki-dławiki. Jeśli nie to być może pompa zdechnięta. Albo przewód gumowy Ci puchnie - chyba że wymieniłeś go także.

U mnie chyba jednak będą to hamulce, bo rok temu w Seju 900 ojca było to samo. 0,50 kN na każde koło na przeglądzie, po wymianie dwóch cylinderów (oba miały zapieczony jeden tłoczek z dwóch), przetoczeniu bębnów i wymianie szczęk poprawiło się do nieco ponad 1,0 kN na każde koło, czyli dwa razy lepiej. U mnie też liczę na takie wartości, bo ręczny robi prawie te 1,0 kN, a przy takiej sile na mokrym koła już stają dęba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum