FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże dystanse (50mm 30mm)
Autor Wiadomość
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 16-09-2015, 05:58   Duże dystanse (50mm 30mm)
   Bolid: Seicento


Witam chciałbym poprawić właściwości jezdne seja obecnie jest on na dystansach 20mm przód i tył i kołach seryjnych sporting 5,5 j i chyba et27.
Zamierzam założyć jakieś koła 6j pod slick 175.
Mam szpilki 82mm więc na upartego wszedłby nawet dystans 50mm (oczywiście zdaje sobie sprawę z wycinania nadkoli/błotników ew sklepania) pomyślałem że można by założyć takie dystanse pytanie czy wejdzie taki na przód czy będzie gdzieś wadzić ze zderzakiem ?
Czy szerszy dystans z tyłu np 50mm tył przód 30 ma sens ? Wpłynie to pozytywnie na prowadzenie ? (może będzie poprawa z uciekającym tyłem ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-09-2015, 10:35   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Z moich zabaw z dystansami wynika, że największy sens ma poszerzanie tyłu. Jak montowałem dystanse tylko na przód to w zasadzie żadnego odczuwalnego efektu nie było. Po poszerzeniu samego tyłu sej jest bardziej stabilny w zakrętach, mniej się przechyla.
Z kolei przy poszerzaniu przodu zmienia się tzw "promień zataczania".



Jeśli po zastosowaniu dystansu promień zataczania będzie dodatni (a pewnie będzie, szczególnie przy dużym dystansie) to wtedy samochód ma problem z utrzymaniem prostoliniowego kierunku jazdy podczas hamowania (brak momentu stabilizacyjnego, który występuje w przypadku ujemnego promienia zataczania). Szczególnie słabo będzie wyglądać hamowanie gdy oba koła będą dotykać nawierzchni o różnej przyczepności, wtedy będzie mocno stawiać bokiem i ściągać samochód.

Dlatego jak najbardziej polecam poszerzanie tyłu a z przodem bym nie przesadzał. 5cm to ogólnie przesada, w zasadzie wystarczyłoby dać dystanse takie żeby opona nie wychodziła poza obrys nadwozia, ale jeśli chcesz już iść w bardziej hardcorowe poszerzenie to przód zrób żeby opona była na równo z błotnikiem (pewnie już tak masz przy 2cm dystansach i ET27) a tył poszerzaj mocniej i tam daj jakieś poszerzenia błotników albo odegnij ranty błotnika.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
kubasfn 
Bywalec

Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: PTB
Wysłany: 16-09-2015, 11:06   
   Bolid: Seicento


Dzięki za fachową odpowiedź !

Cytat:
ale jeśli chcesz już iść w bardziej hardcorowe poszerzenie to przód zrób żeby opona była na równo z błotnikiem (pewnie już tak masz przy 2cm dystansach i ET27)


Dokładnie :)

Myślisz że setup 30mm tył 20 mm przód zda egzamin ?

Czy nie lepszy był by na tył szerszy slick ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-09-2015, 11:51   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Generalnie jeśli chodzi o mnie to ja bym zrobił tak żeby nie trzeba było poszerzać tylnego błotnika czyli żeby opona była na równo z błotnikiem (wówczas wypada zaklepać rant błotnika żeby zewnętrzna część opony nie ocierała przy dobiciach). Jeśli zależy Ci głównie na tym żeby tył nie uciekał no to na pewno lepsza opona na tyle powinna być. Ciężko tu cokolwiek innego wymyślić bo tył szczególnie po wybebeszeniu jest bardzo lekki.
Z tym szerszym slickiem to zależy na jakie warunki, jeśli jeździć po czystym torze to szerszy powinien mieć lepszą przyczepność, ale jeśli chodzi o jakieś inne warunki to z szerokością bym nie przesadzał. Lekki tył a więc bardzo mały nacisk tylnej osi do podłoża, więc im szersza opona tym jednostkowy nacisk będzie jeszcze mniejszy. Może się okazać, że węższa opona z tyłu będzie bardziej przyczepna np na syfie czy wertepach, ale od opon specjalistą nie jestem. Było sporo tematów o oponach i uciekającym tyle w dziale motorsport.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 27-02-2019, 00:03   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


Trochę szukałem i... lipa, mówiąc delikatnie.
Ma ktoś wiedzę czy są felgi 13 (4x98) które będą miały dużo mniejsze ET niż oryginalne?
Czy trzeba kupić dystanse, żeby auto jako tako wyglądało?
Mnie nie bardzo interesuje naginanie blachy... Wystarczy trochę, żeby SC nie wyglądał jak stare Polonezy...
_________________
Polexit just now!
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 27-02-2019, 05:49   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


gabkasr, Ja mam u siebie JBW Minilite 13x6 4x98 ET16 felgi siadły bez dystansów i bez rolowania nadkoli praktycznie idealnie nic nie obciera przy pełnym skręcie.
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 01-03-2019, 14:49   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


Dzięki, ale wyglądają drogo. Za chwilę będą warte więcej niż mój Sej :lol:
Chyba pozostaje dystans... Tak po 15mm. Czytałem, że 20mm z przodu i z tyłu też wchodzi i nie obciera. To prawda? Montował ktoś z Was dystanse 20mm?
_________________
Polexit just now!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum