Duże dystanse (50mm 30mm) |
Autor |
Wiadomość |
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 16-09-2015, 05:58 Duże dystanse (50mm 30mm)
Bolid: Seicento |
|
|
Witam chciałbym poprawić właściwości jezdne seja obecnie jest on na dystansach 20mm przód i tył i kołach seryjnych sporting 5,5 j i chyba et27.
Zamierzam założyć jakieś koła 6j pod slick 175.
Mam szpilki 82mm więc na upartego wszedłby nawet dystans 50mm (oczywiście zdaje sobie sprawę z wycinania nadkoli/błotników ew sklepania) pomyślałem że można by założyć takie dystanse pytanie czy wejdzie taki na przód czy będzie gdzieś wadzić ze zderzakiem ?
Czy szerszy dystans z tyłu np 50mm tył przód 30 ma sens ? Wpłynie to pozytywnie na prowadzenie ? (może będzie poprawa z uciekającym tyłem ? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2015, 10:35
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Z moich zabaw z dystansami wynika, że największy sens ma poszerzanie tyłu. Jak montowałem dystanse tylko na przód to w zasadzie żadnego odczuwalnego efektu nie było. Po poszerzeniu samego tyłu sej jest bardziej stabilny w zakrętach, mniej się przechyla.
Z kolei przy poszerzaniu przodu zmienia się tzw "promień zataczania".
Jeśli po zastosowaniu dystansu promień zataczania będzie dodatni (a pewnie będzie, szczególnie przy dużym dystansie) to wtedy samochód ma problem z utrzymaniem prostoliniowego kierunku jazdy podczas hamowania (brak momentu stabilizacyjnego, który występuje w przypadku ujemnego promienia zataczania). Szczególnie słabo będzie wyglądać hamowanie gdy oba koła będą dotykać nawierzchni o różnej przyczepności, wtedy będzie mocno stawiać bokiem i ściągać samochód.
Dlatego jak najbardziej polecam poszerzanie tyłu a z przodem bym nie przesadzał. 5cm to ogólnie przesada, w zasadzie wystarczyłoby dać dystanse takie żeby opona nie wychodziła poza obrys nadwozia, ale jeśli chcesz już iść w bardziej hardcorowe poszerzenie to przód zrób żeby opona była na równo z błotnikiem (pewnie już tak masz przy 2cm dystansach i ET27) a tył poszerzaj mocniej i tam daj jakieś poszerzenia błotników albo odegnij ranty błotnika. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
kubasfn
Bywalec
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 85 Skąd: PTB
|
Wysłany: 16-09-2015, 11:06
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki za fachową odpowiedź !
Cytat: | ale jeśli chcesz już iść w bardziej hardcorowe poszerzenie to przód zrób żeby opona była na równo z błotnikiem (pewnie już tak masz przy 2cm dystansach i ET27) |
Dokładnie
Myślisz że setup 30mm tył 20 mm przód zda egzamin ?
Czy nie lepszy był by na tył szerszy slick ? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2015, 11:51
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Generalnie jeśli chodzi o mnie to ja bym zrobił tak żeby nie trzeba było poszerzać tylnego błotnika czyli żeby opona była na równo z błotnikiem (wówczas wypada zaklepać rant błotnika żeby zewnętrzna część opony nie ocierała przy dobiciach). Jeśli zależy Ci głównie na tym żeby tył nie uciekał no to na pewno lepsza opona na tyle powinna być. Ciężko tu cokolwiek innego wymyślić bo tył szczególnie po wybebeszeniu jest bardzo lekki.
Z tym szerszym slickiem to zależy na jakie warunki, jeśli jeździć po czystym torze to szerszy powinien mieć lepszą przyczepność, ale jeśli chodzi o jakieś inne warunki to z szerokością bym nie przesadzał. Lekki tył a więc bardzo mały nacisk tylnej osi do podłoża, więc im szersza opona tym jednostkowy nacisk będzie jeszcze mniejszy. Może się okazać, że węższa opona z tyłu będzie bardziej przyczepna np na syfie czy wertepach, ale od opon specjalistą nie jestem. Było sporo tematów o oponach i uciekającym tyle w dziale motorsport. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
gabkasr
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 27-02-2019, 00:03
Bolid: Bravo II, Sej 900 |
|
|
Trochę szukałem i... lipa, mówiąc delikatnie.
Ma ktoś wiedzę czy są felgi 13 (4x98) które będą miały dużo mniejsze ET niż oryginalne?
Czy trzeba kupić dystanse, żeby auto jako tako wyglądało?
Mnie nie bardzo interesuje naginanie blachy... Wystarczy trochę, żeby SC nie wyglądał jak stare Polonezy... |
_________________ Polexit just now! |
|
|
|
|
junioras7
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
|
gabkasr
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2015 Posty: 33 Skąd: SJZ
|
Wysłany: 01-03-2019, 14:49
Bolid: Bravo II, Sej 900 |
|
|
Dzięki, ale wyglądają drogo. Za chwilę będą warte więcej niż mój Sej
Chyba pozostaje dystans... Tak po 15mm. Czytałem, że 20mm z przodu i z tyłu też wchodzi i nie obciera. To prawda? Montował ktoś z Was dystanse 20mm? |
_________________ Polexit just now! |
|
|
|
|
|