FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym
Autor Wiadomość
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2019, 11:56   Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


600 1.1 MPI rok 2010, tylko benzyna.

Mam taki efekt, że na biegu jałowym silnik przekazuje do kabiny takie nieregularne, lekkie szarpnięcia. Ciężko to opisać czy nawet nagrać kamerą, ale jest to zdecydowanie wyczuwalne gdy się siedzi w środku. Obroty w tym czasie nie falują (w granicy 740-760). Poza tym jest moc, właściwe przyśpieszenie, VMAX, spalanie. Poza tym że lubi się trząść na jałowym to nie ma żadnych innych efektów. Ostatnio wymieniłem świece, kable i cewki na nowe, jednak problem pozostał. W kompie brak błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić?
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-05-2019, 21:23   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Może któraś poduszka już się kończy
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2019, 22:01   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Miałem to samo nagle po wpadce w dziurę dużą - wymiana poduchy usztywniła silnik, wstrząsy zniknęły ale pojawiły się wibracje ;) od silnika na budę - po 2 tygodniach jazdy ułożyło się i po rozgrzaniu zero wibracji tylko lekkie drżenie na jałowym.
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2019, 12:50   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Nie jestem w stanie jakoś sprawdzić tych poduszek? Tylko wymieniać i mieć nadzieję, że to to?

Widzę, że komplet nowych, oryginalnych dostanę za 200 zł. Do przeżycia.

A ty jakie kupiłeś? Oryginalne czy zamienniki? Czytałem, że zamienniki są właśnie za twarde.
 
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 22-05-2019, 13:51   
   Bolid: seicento 899


Jak element metalowo-gumowy lata luźno to czas na wymianę, kiedyś kupiłem komplet zamienników i jednak były twardsze po miesiącu było ok.
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-05-2019, 19:05   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Tu nie chodzi o to czy sens jest kupować zamiennik czy ori tylko jak długo chcesz użytkować samochód - trudno spodziewać się od zamiennika przy znacznie niższej cenie jakości oryginała. Ja używam samochodu jako użytkowego prywatnego do potrzeb własnych - rocznie jakieś 18 000 km i planuję dobić do 250 tys. - czyli jeszcze jakieś 3 lata = tylko oryginalne wchodziły w grę.
Niedawno ktoś uyebał mi lewe lusterko, kupiłem zamiennik 4x tańszy od oryginała - lusterko wygląda rewelacyjnie ale ... niestety przy ciągłej 130+ po autostradzie pod naporem wiatru ... opadało ;) Na szczęście nie wywaliłem starego tylko rozebrałem i ze starego włożyłem sprężynę oporową do zamiennika i ... teraz jest OK - stąd zamiennik w normalnej eksploatacji zapewne zda egzamin ale w ciężkich warunkach ... nie za "bałdzo"
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2019, 01:32   Re: Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


JevgieniJ napisał/a:
600 1.1 MPI rok 2010, tylko benzyna.

Mam taki efekt, że na biegu jałowym silnik przekazuje do kabiny takie nieregularne, lekkie szarpnięcia. Ciężko to opisać czy nawet nagrać kamerą, ale jest to zdecydowanie wyczuwalne gdy się siedzi w środku. Obroty w tym czasie nie falują (w granicy 740-760). Poza tym jest moc, właściwe przyśpieszenie, VMAX, spalanie. Poza tym że lubi się trząść na jałowym to nie ma żadnych innych efektów. Ostatnio wymieniłem świece, kable i cewki na nowe, jednak problem pozostał. W kompie brak błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić?

Luz zaworowy jak zbyt mały 1.1 będzie Ci włąśnie tak chodził,ale i masę innych przyczyn...zawieszenie silnika,wtryski,lewe powietrze kolektorem ssącym,na tych zielonych uszczelkach najczęściej dostaje.Ale zacznij od luzy zaworowego(płytki inne niż 1.1spi/1.1mpi sej)-luz na zimno 0,25-0,35s,0,35-0,45w.Poduchy-dwie osoby ręczny max 1-ka i jak byś chciał delikatnie ruszyć-obserwować wychyły silnika.
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-05-2019, 01:53   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Dzięki Paweł! Posprawdzam te rzeczy. Jakie płytki potrzebuję do głowicy z wkręcanym korkiem i gdzie je mogę dostać?
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-05-2019, 00:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


JevgieniJ napisał/a:
Dzięki Paweł! Posprawdzam te rzeczy. Jakie płytki potrzebuję do głowicy z wkręcanym korkiem i gdzie je mogę dostać?

Jakie to nie wiem :)) , bo nie wiem jakie masz luzy zaw., looknij na allegro oryginalne części,a najprędzej ASO Fiat, bo w motoryzacyjnych nie wiedzą w większości,że były stosowane 2 rodzaje :wink: , ale najpierw pomierz luzy pospisuj i kup odpowiednią grubość.Pomierz na zimno oczywiście :]
Albo wołaj do grande punto np. 1.4.77km.-tam są te same.
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-05-2019, 23:17   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Miałem na myśli średnicę :mg: Na Allegro widzę całą masę płytek o średnicy 31mm - rozumiem że te są do starego MPI. A o jakiej średnicy są do nowego? Szukałem po allegrach i intercarsach, ale rezultatów. To chyba rzadki towar. Pomiary oczywiście zrobię w najbliższym czasie - przed zdjęciem pokrywy muszę także zamówić nową uszczelkę, bo stara, oryginalna po 265kkm przebiegu już się trochę poci :grin:
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2019, 01:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Tak samo 31mm srednica,tylko grubości duuużo mniejsze i sposób oznaczeń,trzymam płytkę 2415-co oznacza grubość,2,415mm,tylko te w tej formie zapisane się nadają,no chyba,że brak gniazd zaw. :mg: , to i cienka ze starszego mpi podejdze..żart.
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2019, 17:41   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010




Zdaje się, że nie jest źle...
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2019, 02:03   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Spox,przy cudach co widziałem,ale jak bys mu dał równo po 0,3s,0,4w to różnica będzie.Na czym jeździ bo ciut brudno?
 
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-06-2019, 11:39   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Według kartki którą znalazłem pod maską to jakiś bliżej nieokreślony Shell Helix 10W40 wymieniony 7 tyś temu. Polecasz płukać czymś przed kolejną wymianą? I czy w ogóle filtr oleju jest taki sam czy też inny?
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2019, 02:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


JevgieniJ napisał/a:
Według kartki którą znalazłem pod maską to jakiś bliżej nieokreślony Shell Helix 10W40 wymieniony 7 tyś temu. Polecasz płukać czymś przed kolejną wymianą? I czy w ogóle filtr oleju jest taki sam czy też inny?

HX7 schella 10w40 nie jest zły.Możesz śmiało zastosować płukankę ropopochodną LM,Millers,valvoline....itd.Filtr oleju jest cieńszy niż w mpi starym z filtrona OP545/2 a tu zamienniki ,jak pisałem sporo części szukasz tu do 500.1.2.69km/pandy 1.1mpi po 2007:-) https://e-katalog.intercars.com.pl/?search=op545/2&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=op545/2&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3033341313161-OP_545|2-filtr-oleju,scr_dItems.html
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum