Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-05-2019, 11:56 Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
600 1.1 MPI rok 2010, tylko benzyna.
Mam taki efekt, że na biegu jałowym silnik przekazuje do kabiny takie nieregularne, lekkie szarpnięcia. Ciężko to opisać czy nawet nagrać kamerą, ale jest to zdecydowanie wyczuwalne gdy się siedzi w środku. Obroty w tym czasie nie falują (w granicy 740-760). Poza tym jest moc, właściwe przyśpieszenie, VMAX, spalanie. Poza tym że lubi się trząść na jałowym to nie ma żadnych innych efektów. Ostatnio wymieniłem świece, kable i cewki na nowe, jednak problem pozostał. W kompie brak błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić? |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 20-05-2019, 21:23
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Może któraś poduszka już się kończy |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Mociumpel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-05-2019, 22:01
Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi |
|
|
Miałem to samo nagle po wpadce w dziurę dużą - wymiana poduchy usztywniła silnik, wstrząsy zniknęły ale pojawiły się wibracje od silnika na budę - po 2 tygodniach jazdy ułożyło się i po rozgrzaniu zero wibracji tylko lekkie drżenie na jałowym. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-05-2019, 12:50
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Nie jestem w stanie jakoś sprawdzić tych poduszek? Tylko wymieniać i mieć nadzieję, że to to?
Widzę, że komplet nowych, oryginalnych dostanę za 200 zł. Do przeżycia.
A ty jakie kupiłeś? Oryginalne czy zamienniki? Czytałem, że zamienniki są właśnie za twarde. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 22-05-2019, 13:51
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jak element metalowo-gumowy lata luźno to czas na wymianę, kiedyś kupiłem komplet zamienników i jednak były twardsze po miesiącu było ok. |
|
|
|
 |
Mociumpel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-05-2019, 19:05
Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi |
|
|
Tu nie chodzi o to czy sens jest kupować zamiennik czy ori tylko jak długo chcesz użytkować samochód - trudno spodziewać się od zamiennika przy znacznie niższej cenie jakości oryginała. Ja używam samochodu jako użytkowego prywatnego do potrzeb własnych - rocznie jakieś 18 000 km i planuję dobić do 250 tys. - czyli jeszcze jakieś 3 lata = tylko oryginalne wchodziły w grę.
Niedawno ktoś uyebał mi lewe lusterko, kupiłem zamiennik 4x tańszy od oryginała - lusterko wygląda rewelacyjnie ale ... niestety przy ciągłej 130+ po autostradzie pod naporem wiatru ... opadało Na szczęście nie wywaliłem starego tylko rozebrałem i ze starego włożyłem sprężynę oporową do zamiennika i ... teraz jest OK - stąd zamiennik w normalnej eksploatacji zapewne zda egzamin ale w ciężkich warunkach ... nie za "bałdzo" |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2019, 01:32 Re: Delikatne wstrząsy silnika na biegu jałowym
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
JevgieniJ napisał/a: | 600 1.1 MPI rok 2010, tylko benzyna.
Mam taki efekt, że na biegu jałowym silnik przekazuje do kabiny takie nieregularne, lekkie szarpnięcia. Ciężko to opisać czy nawet nagrać kamerą, ale jest to zdecydowanie wyczuwalne gdy się siedzi w środku. Obroty w tym czasie nie falują (w granicy 740-760). Poza tym jest moc, właściwe przyśpieszenie, VMAX, spalanie. Poza tym że lubi się trząść na jałowym to nie ma żadnych innych efektów. Ostatnio wymieniłem świece, kable i cewki na nowe, jednak problem pozostał. W kompie brak błędów. Co jeszcze mogę sprawdzić? |
Luz zaworowy jak zbyt mały 1.1 będzie Ci włąśnie tak chodził,ale i masę innych przyczyn...zawieszenie silnika,wtryski,lewe powietrze kolektorem ssącym,na tych zielonych uszczelkach najczęściej dostaje.Ale zacznij od luzy zaworowego(płytki inne niż 1.1spi/1.1mpi sej)-luz na zimno 0,25-0,35s,0,35-0,45w.Poduchy-dwie osoby ręczny max 1-ka i jak byś chciał delikatnie ruszyć-obserwować wychyły silnika. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-05-2019, 01:53
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Dzięki Paweł! Posprawdzam te rzeczy. Jakie płytki potrzebuję do głowicy z wkręcanym korkiem i gdzie je mogę dostać? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-05-2019, 00:56
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
JevgieniJ napisał/a: | Dzięki Paweł! Posprawdzam te rzeczy. Jakie płytki potrzebuję do głowicy z wkręcanym korkiem i gdzie je mogę dostać? |
Jakie to nie wiem , bo nie wiem jakie masz luzy zaw., looknij na allegro oryginalne części,a najprędzej ASO Fiat, bo w motoryzacyjnych nie wiedzą w większości,że były stosowane 2 rodzaje , ale najpierw pomierz luzy pospisuj i kup odpowiednią grubość.Pomierz na zimno oczywiście
Albo wołaj do grande punto np. 1.4.77km.-tam są te same. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-05-2019, 23:17
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Miałem na myśli średnicę Na Allegro widzę całą masę płytek o średnicy 31mm - rozumiem że te są do starego MPI. A o jakiej średnicy są do nowego? Szukałem po allegrach i intercarsach, ale rezultatów. To chyba rzadki towar. Pomiary oczywiście zrobię w najbliższym czasie - przed zdjęciem pokrywy muszę także zamówić nową uszczelkę, bo stara, oryginalna po 265kkm przebiegu już się trochę poci |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2019, 01:59
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tak samo 31mm srednica,tylko grubości duuużo mniejsze i sposób oznaczeń,trzymam płytkę 2415-co oznacza grubość,2,415mm,tylko te w tej formie zapisane się nadają,no chyba,że brak gniazd zaw. , to i cienka ze starszego mpi podejdze..żart. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-06-2019, 17:41
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Zdaje się, że nie jest źle... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-06-2019, 02:03
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Spox,przy cudach co widziałem,ale jak bys mu dał równo po 0,3s,0,4w to różnica będzie.Na czym jeździ bo ciut brudno? |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-06-2019, 11:39
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Według kartki którą znalazłem pod maską to jakiś bliżej nieokreślony Shell Helix 10W40 wymieniony 7 tyś temu. Polecasz płukać czymś przed kolejną wymianą? I czy w ogóle filtr oleju jest taki sam czy też inny? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
|