Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM |
Autor |
Wiadomość |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-06-2019, 23:11
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Odkręcona max, poprowadzona najlepiej jak tylko można było, oryginał. Ale to jest póki co najmniejszy problem. Dziś próbowałem odpalić a tu ni chu chu. Rozrząd ustawiony idealnie na punktach, iskra jest, świece przewody i cewki nowe, paliwo dochodzi, czujnik położenia wału nówka, wszystko podpięte, pompa paliwa zmieniona na tą od 1.2 i tylko kręci i kręci. Nie wiem co mam jeszcze zrobić/sprawdzić. Pomocy Sejomani |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2019, 01:22
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Masz możliwość sprawdzenia błędów? Komp. jest z 1.2 8v bez Imo/ze zdjętym?
Spróbuj odkręcić tą linkę tak,żeby przepustnica była w pozycji tak jak lika by była ok.Czujnik położenia wału na wtyczce ma dobry kontakt,odległość od kółka fonicznego nie jest większa niż 2 mm(prawidłowo-0,5mm-1,4mm). Dodaj coś więcej-jakiś filmik-lampka wtrysku się pali? Przekaźnik czarny od wtrysku(tu u Ciebie już wtrysków)-sprawny,bez nadpalonych nóżek?-ten 10A.? Przyczyn jak widzisz jest dużo-masa silnika na budzie i skrzyni jest przewodna? |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-06-2019, 13:42
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Wszystko przełożone z całego auta. Odpaliłem na całym zestawie z 1.2 gdy jeszcze miałem 1.1 w budzie i palił na strzała. Przerwa czujnika od kółka nie większą niż 1mm. Masa wszędzie sprawdzona. A ten przekaźnik to w którym miejscu będzie? Tego nie sprawdzałem. Kontrolka immo gaśnie krótka chwile po przekreceniu kluczyka A marchewka się nie święci |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-06-2019, 00:11
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Czujnik położenia wału na wtyczce ma dobry kontakt,odległość od kółka fonicznego nie jest większa niż 2 mm(prawidłowo-0,5mm-1,4mm). |
Łojezu! U mnie jest dobre 2 mm, aż zmierzę dokładnie. Zmniejszać? Piłować sam czujnik? Bo już przylega idealnie, a przerwa widać że nadal duża. |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-06-2019, 21:14
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Uff. Odpalił. Przyczyna? Aż wstyd się przyznać. Źle założyłem kółko z którego czujnik położenia wału łapie sygnał. po odpaleniu okazało się, że jedna cewka była trefna to założyłem starą i chodzi jak złoto. wydech ogarnięty ale zabrakło czasu na poskładanie przodu do kupy bo i na drugie auto musiał być czas. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc i niezbędne porady. Pozdrawiam Jak wszystko ogarnę to postaram się nagrać filmik jak to chodzi |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-06-2019, 01:38
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
JevgieniJ napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Czujnik położenia wału na wtyczce ma dobry kontakt,odległość od kółka fonicznego nie jest większa niż 2 mm(prawidłowo-0,5mm-1,4mm). |
Łojezu! U mnie jest dobre 2 mm, aż zmierzę dokładnie. Zmniejszać? Piłować sam czujnik? Bo już przylega idealnie, a przerwa widać że nadal duża. |
Bardzo gubi zapłony na gorącym ? Jak nie to zostaw,jak gubi to podpiłuj,ale NIE czujnik, tylko plastik mocujący.Mnie gubił(fakt,że mój daleko od serii),to kiedyś przypomniało mi się,że pompę oleju dałem od pandy-po podpiłowaniu mocowań wchodzi milimetr i pracuje lepiej.Koło foniczne nie skorodowane na zębach i nie ma bicia bocznego?
PS.czarny jest obok czerwonego od pompy pod tym śmiesznym daszkiem. |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-06-2019, 20:49
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Witam witam. Niestety pojawił się dziś mały problem. Dotyczy on map sensora. Gdy jest podpięty z tym małym filterkiem lub bez dlawi silnik przy gwałtownym dodaniu gazu natomiast gdy jest odpięty i zaślepiony to ładnie reaguje ale nie trzyma równych wolnych obrotów. Podmieniałem sensor od 1.1 i od 1.2 I nadal to samo. Ktoś ma na to pomysł? |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 30-06-2019, 09:06
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
"beczułkę" rozumiem w dobrą stronę włożyłeś? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2019, 11:51
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Chodzi Tobie o ten "filterek" ? Jeśli o to to tak w dobra stronę tak jak było wcześniej przy 1.1
Mały EDIT
Sytuacja opanowana. Podmieniłem czujniki temperatury (ten w głowicy i w kolektorze ssącym) na te od 1.1 I auto pracuje normalnie nawet przy gwałtownym dodaniu gazu płynnie wkręca się na obroty. Pozdro |
|
|
|
 |
|