Wiatrak włącza się po kilku minutach jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 20-09-2019, 18:06 Wiatrak włącza się po kilku minutach jazdy
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Witam,
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem, Seicento Sporting z silnikiem 1.1 niestety jednakże z tego, co zauważyłem to wiatrak, podczas jazdy włącza się po kilku minutach, tak choćby silnik szybko się nagrzewał. Fakt przyznam, że jako że jestem przyzwyczajony do disla i tam sprzęgło chodzi inaczej zdarzyło mi się ruszyć z piskiem opon i myślałem, że przez taki nagły skok szybko się płyn nagrzał. Jednakże później stało się to samo ale już bez szaleńczego startu XD i tu pytanie, czy jest możliwość zamontowania wskaźnika temperatury i jak to najlepiej wykonać, by mieć miarodajny wynik bo niestety ale raczej to nie jest dobry objaw by wiatrak tak szybko się uruchamiał |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-09-2019, 19:38
Bolid: Seicento 900 |
|
|
No nie taki szczęśliwy ten zakup, uszczelka pod głowicą ewentualnie pęknięcie głowicy, w najlepszym wypadku termostat lub pompa. |
|
|
|
 |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 20-09-2019, 20:04
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Sprawdzę to a możesz polecić coś by pokazywało temperaturę silnika? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-09-2019, 03:09
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Skoro to rocznik 98, to na bank wtrysk jednopunktowy (prostokątna obudowa filtra powietrza pod maską). Oznacza to, że czujnik włączający wiatrak jest montowany bezpośrednio w chłodnicy. Nie ma opcji, żeby przy gotującym się płynie w głowicy został włączony wentylator w tej sytuacji. Myślę, że po prostu czujnik masz walnięty i załącza się za wcześnie, albo ktoś go kiedyś wymienił na nieodpowiedni.
Seicento co prawda nie ma wskaźnika temperatury silnika, ale jest czerwona kontrolka przegrzania na zegarach, ze standardowym piktogramem. Jeśli nic takiego się nie świeci, to znaczy że po prostu czujnik wentylatora świruje.
Najlepiej odpal sobie zimny silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach, jednocześnie otwórz maskę i sprawdzaj kiedy chłodnica robi się ciepła. Gdy wentylator startuje powinna być tak gorąca, że nie będzie dało się dotknąć. |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21-09-2019, 19:32
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
mhm, jest kontolka, na 3 sejki którymi jechałem w żadnym nie działała;p
kupiłem takie badziewie(https://allegro.pl/oferta/termometr-elektroniczny-lcd-cyfrowy-sonda-100cm-6657226213), wmontuję w panel nawiewu, ale też myślę w które miejsce wpuścić sondę.
najprościej byłoby dać trójnik na wylocie zbiornika płynu, ale nie mam pomysłu jak to solidnie uszczelnić |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-09-2019, 20:00
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Blaviken napisał/a: | mhm, jest kontolka, na 3 sejki którymi jechałem w żadnym nie działała;p |
Jak to sprawdzałeś? Kontrolka włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka tylko w MPI z czarnymi zegarami. W starszych jedyna możliwość sprawdzenia to odłączenie przewodu od czujnika pod maską i dotknięcie nim do masy. |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21-09-2019, 23:40
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
pierwszy się grzał tak że nie szło nic dookoła dotknąć
drugi w sumie nie pamiętam, to było z 15 lat temu, sej od Rodziców, jeszcze za szczyla
swojego gruzika zagotowałem w korku w Zakopcu ;D
za to w takim ładnym, zadbanym którego wybrałem niesamochodowemu kumplowi do tyrania ładnie działa. Dla równowagi nie działa mu ta od ładowania ;D
wszystko 900, ale z różnych lat.
Ja generalnie lubię mieć dużo wskaźników, a na tym panelu jest akurat wystarczająco miejsca |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-09-2019, 00:26
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Stanislaw1988 napisał/a: | Sprawdzę to a możesz polecić coś by pokazywało temperaturę silnika? |
Wymień czujnik temp. w chłodnicy-od tego bym zaczynał.
Wskaźnik i dokładna wartość jest z głowicy,tam jest najcieplej-kup Auto Gauge w wersji peak wywal czujnik jednopinowy i daj do tokarza,żeby w nim wykonał gwint 12mm chyba pod czujnik auto gauge-zaizoluj kabel od czujnika przegrzania i wczkręć czujnik z tym w w środku auto gałge.
Wszelkiego rodzaju,cuda z czujnikami od marei,trójnikami dadzą Ci tylko orientacyjną temp.-tu będziesz miał zgodnie z kompem. |
|
|
|
 |
|