FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiatrak włącza się po kilku minutach jazdy
Autor Wiadomość
Stanislaw1988 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 20 Wrz 2019
Posty: 17
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 20-09-2019, 18:06   Wiatrak włącza się po kilku minutach jazdy
   Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI


Witam,

Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem, Seicento Sporting z silnikiem 1.1 niestety jednakże z tego, co zauważyłem to wiatrak, podczas jazdy włącza się po kilku minutach, tak choćby silnik szybko się nagrzewał. Fakt przyznam, że jako że jestem przyzwyczajony do disla i tam sprzęgło chodzi inaczej zdarzyło mi się ruszyć z piskiem opon i myślałem, że przez taki nagły skok szybko się płyn nagrzał. Jednakże później stało się to samo ale już bez szaleńczego startu XD i tu pytanie, czy jest możliwość zamontowania wskaźnika temperatury i jak to najlepiej wykonać, by mieć miarodajny wynik bo niestety ale raczej to nie jest dobry objaw by wiatrak tak szybko się uruchamiał :(
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-09-2019, 19:38   
   Bolid: Seicento 900


No nie taki szczęśliwy ten zakup, uszczelka pod głowicą ewentualnie pęknięcie głowicy, w najlepszym wypadku termostat lub pompa.
 
 
Stanislaw1988 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 20 Wrz 2019
Posty: 17
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 20-09-2019, 20:04   
   Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI


Sprawdzę to a możesz polecić coś by pokazywało temperaturę silnika?
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-09-2019, 03:09   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Skoro to rocznik 98, to na bank wtrysk jednopunktowy (prostokątna obudowa filtra powietrza pod maską). Oznacza to, że czujnik włączający wiatrak jest montowany bezpośrednio w chłodnicy. Nie ma opcji, żeby przy gotującym się płynie w głowicy został włączony wentylator w tej sytuacji. Myślę, że po prostu czujnik masz walnięty i załącza się za wcześnie, albo ktoś go kiedyś wymienił na nieodpowiedni.

Seicento co prawda nie ma wskaźnika temperatury silnika, ale jest czerwona kontrolka przegrzania na zegarach, ze standardowym piktogramem. Jeśli nic takiego się nie świeci, to znaczy że po prostu czujnik wentylatora świruje.



Najlepiej odpal sobie zimny silnik i pozwól mu pracować na wolnych obrotach, jednocześnie otwórz maskę i sprawdzaj kiedy chłodnica robi się ciepła. Gdy wentylator startuje powinna być tak gorąca, że nie będzie dało się dotknąć.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21-09-2019, 19:32   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


mhm, jest kontolka, na 3 sejki którymi jechałem w żadnym nie działała;p

kupiłem takie badziewie(https://allegro.pl/oferta/termometr-elektroniczny-lcd-cyfrowy-sonda-100cm-6657226213), wmontuję w panel nawiewu, ale też myślę w które miejsce wpuścić sondę.

najprościej byłoby dać trójnik na wylocie zbiornika płynu, ale nie mam pomysłu jak to solidnie uszczelnić
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-09-2019, 20:00   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Blaviken napisał/a:
mhm, jest kontolka, na 3 sejki którymi jechałem w żadnym nie działała;p

Jak to sprawdzałeś? Kontrolka włącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka tylko w MPI z czarnymi zegarami. W starszych jedyna możliwość sprawdzenia to odłączenie przewodu od czujnika pod maską i dotknięcie nim do masy.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21-09-2019, 23:40   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


pierwszy się grzał tak że nie szło nic dookoła dotknąć
drugi w sumie nie pamiętam, to było z 15 lat temu, sej od Rodziców, jeszcze za szczyla
swojego gruzika zagotowałem w korku w Zakopcu ;D


za to w takim ładnym, zadbanym którego wybrałem niesamochodowemu kumplowi do tyrania ładnie działa. Dla równowagi nie działa mu ta od ładowania ;D

wszystko 900, ale z różnych lat.

Ja generalnie lubię mieć dużo wskaźników, a na tym panelu jest akurat wystarczająco miejsca ;)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-09-2019, 00:26   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Stanislaw1988 napisał/a:
Sprawdzę to a możesz polecić coś by pokazywało temperaturę silnika?

Wymień czujnik temp. w chłodnicy-od tego bym zaczynał.
Wskaźnik i dokładna wartość jest z głowicy,tam jest najcieplej-kup Auto Gauge w wersji peak wywal czujnik jednopinowy i daj do tokarza,żeby w nim wykonał gwint 12mm chyba pod czujnik auto gauge-zaizoluj kabel od czujnika przegrzania i wczkręć czujnik z tym w w środku auto gałge.
Wszelkiego rodzaju,cuda z czujnikami od marei,trójnikami dadzą Ci tylko orientacyjną temp.-tu będziesz miał zgodnie z kompem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum