montaz seryjnego wspomagania kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2016, 19:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Impulsator z 1.1 nie pasuje do 900. Nie ta końcówka w napędzie ze skrzyni. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 22-02-2016, 19:32
Bolid: Seicento |
|
|
w tej przejściówce pasuje bo to nie wchodzi w skrzynkę a na |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
|
|
|
|
|
Kosmicza235
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lut 2016 Posty: 2 Skąd: Sopot
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-02-2016, 21:16
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jak jest? Ja nie wiem bo rzekomej przejściówki nigdy na oczy nie widziałem przez ponad 10lat babrania się mechaniką seyów.
Na pewno normalny zdrowy impulsator z 900 jest inny niż normalny zdrowy z 1.1
Mają różne końcówki które łączą sie z napędem ze skrzyni. I tyle.
Można sobie zrobić mix z połączenia obciętej końcówki linki 900 i impulsatora 1.1 i po problemie. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
|
|
|
|
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 28-09-2019, 07:06
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Witam,
Chciałbym się zapytać, czy ktoś kok po kroku wytłumaczyłby totalnemu laikowi co potrzebuję by zamontować wspomaganie kierownicy (mam 1.1 SPI) i jak się do tego zabrać? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-09-2019, 11:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
1. Przekładnia kierownicza z wersji ze wspomaganiem
2. Kompletna kolumna kierownicza wersji ze wspomaganiem bo w niej jest silnik el.
3. Komputer sterujący + wiązka przewodów do niego
4. Impulsator do skrzyni biegów zamiast linki prędkościomierza
5. Licznik w desce pod impulsator czyli elektroniczny czyli nie na linkę
- Na przekładni kierowniczej standardowej też działa tylko przypomina funkcję CITY z punto, trochę za lekko goni;
- Wspomaganie działa prawidłowo również bez podpięcia jego kontrolki w desce;
- Zasilanie centralki sterującej wspomagania musi iść przez oddzielny bezpiecznik: |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 27-10-2019, 08:25
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Mam pytanie, ponieważ udało mi się kupić elementy potrzebne do zamontowania wspomagania kierownicy (brat będzie miał co robić, bo ja się na tym kompletnie nie znam). Tylko teraz szybkie pytanko, czy ktoś posiada schemat jak to zamontować i czy coś trzeba jeszcze przerabiać, bo tutaj znalazłem info, że poduszka amortyzatora jest inna dla wersji bez wspomagania i ze wspomaganiem. |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2019, 02:42
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Ja natomiast mam pytanie o wspomaganie w wersji MPI. Jeśli kolumna pasuje plug and play, to byłbym gotów się na to szarpnąć. Nie trzeba jakiejś rzeźby robić na 100%?
Licznik już mam na impulsator, kontrolkę sobie daruję, przekładni ani poduszek też nie zamierzam wymieniać. Nie od razu przynajmniej. Oprócz wady polegającej na bardzo lekkim kręceniu nic więcej nie będzie przeszkadzało?
Ogólnie wrzuciłem do sejka oponki 165/65 R13 wielosezonowe, na betonie i asfalcie w miejscu jest trochę ciężko ukręcić. Ja sobie jakoś radzę, ale dziewczyna ma czasem problemy z parkowaniem czy zawracaniem. Taka wspoma, nawet chodząca nieco za lekko, byłaby jak znalazł. |
|
|
|
|
|