Wymiana łożyska i piasty tylnego koła |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2020, 03:30 Wymiana łożyska i piasty tylnego koła
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Huczy mi trochę łożysko w tylnym kole, dodatkowo mam z tej strony piastę nieoryginalną (bez podcięć na szczęki). Zamierzam wymienić to łożysko i dodatkowo wrzucić oryginalną piastę, by się łatwiej szczęki wymieniało w przyszłości.
Pytanie czy dam radę to zrobić sam? Z tego co wiem wszystko trzyma ta jedna śruba chyba 32 albo 36 mm. Widziałem parę razy jak mechanicy dokręcają te śruby dynamometrem i kręcą naprawdę ostro, do okolic 100-200 Nm, czasem więcej. Dam radę sam to dokręcić bez dynamometru? Na przykład na zasadzie: "kluczem z 1-metrowym ramieniem do oporu"? Śrubki kręcę od wielu lat, jakieś tam wyczucie w łapie mam. Ale z taką siłą to się rzadko cokolwiek dokręca. Boję się przedobrzyć i zniszczyć łożysko albo gwint, ewentualnie dokręcić za słabo i potem szukać koła w rowie...
Jeśli ktoś pamięta to prosiłbym o zarzucenie jaki powinien być tam zastosowany moment do tej śruby, bo może akurat wpadnie w łapy dynamometr. |
|
|
|
 |
Sieman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 39 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-01-2020, 23:35
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Moment dokręcania 216 Nm
Tutaj masz Manual
Przeczytaj i sam oceń czy dasz radę |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2020, 01:48
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Dzięki bardzo tego potrzebowałem Rozumiem, że piasta po odkręceniu nakrętki powinna zejść razem z łożyskiem bez żadnych cyrków? Czy szykować już zawczasu jakiś ściągacz? Najbardziej obawiam się, że łożysko się rozleci i bieżnia wewnętrzna zostanie na czopie. Bo wtedy to już chyba tylko kompletna demolka hamulców i diaks motorsport zostaje... |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-01-2020, 23:26
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
mario91 napisał/a: | Dzięki bardzo tego potrzebowałem Rozumiem, że piasta po odkręceniu nakrętki powinna zejść razem z łożyskiem bez żadnych cyrków? Czy szykować już zawczasu jakiś ściągacz? Najbardziej obawiam się, że łożysko się rozleci i bieżnia wewnętrzna zostanie na czopie. Bo wtedy to już chyba tylko kompletna demolka hamulców i diaks motorsport zostaje... |
Poradzisz sobie, jak zostanie wystarczy czymś puknąć i musi zejść |
_________________
 |
|
|
|
 |
pwwp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 42 Skąd: stąd
|
Wysłany: 29-01-2020, 16:44
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Mi się właśnie tak rozleciało że została bieżnia wewnętrzna. Wystarczyło lekko podważyć śrubokrętem i zeszło. To nie jest tam spasowane na wcisk także powinno zejść normalnie. |
|
|
|
 |
|