FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożyska i piasty tylnego koła
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 397
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2020, 03:30   Wymiana łożyska i piasty tylnego koła
   Bolid: SC 1.1 MPI 2004 & SC 900 2002


Huczy mi trochę łożysko w tylnym kole, dodatkowo mam z tej strony piastę nieoryginalną (bez podcięć na szczęki). Zamierzam wymienić to łożysko i dodatkowo wrzucić oryginalną piastę, by się łatwiej szczęki wymieniało w przyszłości.

Pytanie czy dam radę to zrobić sam? Z tego co wiem wszystko trzyma ta jedna śruba chyba 32 albo 36 mm. Widziałem parę razy jak mechanicy dokręcają te śruby dynamometrem i kręcą naprawdę ostro, do okolic 100-200 Nm, czasem więcej. Dam radę sam to dokręcić bez dynamometru? Na przykład na zasadzie: "kluczem z 1-metrowym ramieniem do oporu"? Śrubki kręcę od wielu lat, jakieś tam wyczucie w łapie mam. Ale z taką siłą to się rzadko cokolwiek dokręca. Boję się przedobrzyć i zniszczyć łożysko albo gwint, ewentualnie dokręcić za słabo i potem szukać koła w rowie...

Jeśli ktoś pamięta to prosiłbym o zarzucenie jaki powinien być tam zastosowany moment do tej śruby, bo może akurat wpadnie w łapy dynamometr.
 
 
Sieman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 20-01-2020, 23:35   
   Bolid: Seicento 900 SX


Moment dokręcania 216 Nm
Tutaj masz Manual
Przeczytaj i sam oceń czy dasz radę :smile:
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 397
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-01-2020, 01:48   
   Bolid: SC 1.1 MPI 2004 & SC 900 2002


Dzięki bardzo tego potrzebowałem ;) Rozumiem, że piasta po odkręceniu nakrętki powinna zejść razem z łożyskiem bez żadnych cyrków? Czy szykować już zawczasu jakiś ściągacz? Najbardziej obawiam się, że łożysko się rozleci i bieżnia wewnętrzna zostanie na czopie. Bo wtedy to już chyba tylko kompletna demolka hamulców i diaks motorsport zostaje...
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 358
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-01-2020, 23:26   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


mario91 napisał/a:
Dzięki bardzo tego potrzebowałem ;) Rozumiem, że piasta po odkręceniu nakrętki powinna zejść razem z łożyskiem bez żadnych cyrków? Czy szykować już zawczasu jakiś ściągacz? Najbardziej obawiam się, że łożysko się rozleci i bieżnia wewnętrzna zostanie na czopie. Bo wtedy to już chyba tylko kompletna demolka hamulców i diaks motorsport zostaje...

Poradzisz sobie, jak zostanie wystarczy czymś puknąć i musi zejść :-)
_________________

 
 
pwwp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 39
Skąd: stąd
Wysłany: 29-01-2020, 16:44   
   Bolid: Seicento 1.1


Mi się właśnie tak rozleciało że została bieżnia wewnętrzna. Wystarczyło lekko podważyć śrubokrętem i zeszło. To nie jest tam spasowane na wcisk także powinno zejść normalnie.
_________________
Zapraszam na forum poświęcone Ogarowi 900
http://ogi900.cba.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum