licznik mpi |
Autor |
Wiadomość |
lukasz18047
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Kościelna wieś
|
Wysłany: 27-01-2016, 00:28 licznik mpi
Bolid: Seicento Sporting Abarth |
|
|
Witam. Czy ktos jest w posiadaniu wiedzy jak to wszystko wyglada przy zmianie licznika spi (na impulsator, z lewej strony zegarek , z prawej wskaznik paliwa) na licznik mpi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-01-2016, 01:42
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Czeka Cię sporo lutowania (chyba ponad 20 przewodów). Musisz mieć licznik wraz z wtyczkami z 1.1mpi. Wtyczki wypadałoby żeby były z kawałkami przewodów (im dłuższe te przewody tym łatwiej będzie lutować). Można zostawić wtyczki z SPI, ściągnąć izolację z przewodów i wlutować się z kostkami z MPI wg poniższego schematu:
A tu bardziej szczegółowo z opisami kolorów przewodów:
Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-01-2016, 02:17
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
barkor napisał/a: | Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie | To jest największa rzecz, która mnie irytuje po zmianie...
Z pomocnymi schematami Barkora to robótka na jakieś 2 godzinki |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-01-2016, 09:38
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
barkor napisał/a: | Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie | 20km to lekko kilka stacji po drodze i można spokojnie coś zalać
A przeklamania wychodzą z racji innej zasady działania pływaka w baku. W pompie mpi pływak luźno buja się góra-dół i przy zapięciu z licznikiem SPI wskazówka będzie gonić na każdej dziurze itd. Natomiast pompa spi ma pływak sztywny i licznik mpi nie nadąża z przeliczaniem rezerwy . |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-01-2016, 11:00
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | ] 20km to lekko kilka stacji po drodze i można spokojnie coś zalać
|
No zgadza się, po zapaleniu się rezerwy w tym liczniku trzeba natychmiast zjechać na najbliższą stację, a na rezerwie pokazywanej w liczniku z SPI można było jeszcze swobodnie jeździć.
Pojechałem raz załatwić jakąś sprawę na mieście, niedługo po wyjeździe zapaliła się rezerwa, zrobiłem na niej może ze 12-15km i po powrocie samochód na drugi dzień już nie odpalił, w baku było sucho, miałem farta, że nie zatrzymał się w trakcie jazdy |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2020, 22:55
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
Witam
Wiem że minęło.sporo czasu.,ale skoro winna przekłamań jest pompa to nie można dać pompy z Mpi, jest ciut mocniejsza areszta ponoć identyczna. |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2020, 16:32
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Poza tym w MPI cały układ jest inny, na przykład nie ma powrotu paliwa (i co jeszcze lepsze - filtra). W SPI chyba był jeszcze i powrót i filtr, podobnie jest w 900. |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-04-2020, 13:36
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
A to sobie chyba odpuszczę wymianę zegara.
Chciałem wymienić aby go przystosować do wspomagania,ale jak są jakieś jaja ze wskazaniem poziomu paliwa,to szkoda zabawy. |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-04-2020, 02:41
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Jak do wspomagania to chyba problemu nie będzie. W starych zegarach jest kontrolka wspomagania z tego co wiem. |
|
|
|
 |
|