FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
licznik mpi
Autor Wiadomość
lukasz18047 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 40
Skąd: Kościelna wieś
Wysłany: 27-01-2016, 00:28   licznik mpi
   Bolid: Seicento Sporting Abarth


Witam. Czy ktos jest w posiadaniu wiedzy jak to wszystko wyglada przy zmianie licznika spi (na impulsator, z lewej strony zegarek , z prawej wskaznik paliwa) na licznik mpi?
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-01-2016, 01:42   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Czeka Cię sporo lutowania (chyba ponad 20 przewodów). Musisz mieć licznik wraz z wtyczkami z 1.1mpi. Wtyczki wypadałoby żeby były z kawałkami przewodów (im dłuższe te przewody tym łatwiej będzie lutować). Można zostawić wtyczki z SPI, ściągnąć izolację z przewodów i wlutować się z kostkami z MPI wg poniższego schematu:


A tu bardziej szczegółowo z opisami kolorów przewodów:


Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie ;/
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-01-2016, 02:17   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


barkor napisał/a:
Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie ;/
To jest największa rzecz, która mnie irytuje po zmianie... :roll:

Z pomocnymi schematami Barkora to robótka na jakieś 2 godzinki ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-01-2016, 09:38   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


barkor napisał/a:
Trzeba mieć na uwadze, że wskazówka poziomu paliwa będzie przekłamywać po zmianie licznika. W momencie gdy zapala się rezerwa praktycznie już jest resztka paliwa w baku, starczy na przejechanie gdzieś 20 kilometrów jak dobrze pójdzie ;/
20km to lekko kilka stacji po drodze i można spokojnie coś zalać :)
A przeklamania wychodzą z racji innej zasady działania pływaka w baku. W pompie mpi pływak luźno buja się góra-dół i przy zapięciu z licznikiem SPI wskazówka będzie gonić na każdej dziurze itd. Natomiast pompa spi ma pływak sztywny i licznik mpi nie nadąża z przeliczaniem rezerwy .
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-01-2016, 11:00   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


X-raT napisał/a:
] 20km to lekko kilka stacji po drodze i można spokojnie coś zalać :)

No zgadza się, po zapaleniu się rezerwy w tym liczniku trzeba natychmiast zjechać na najbliższą stację, a na rezerwie pokazywanej w liczniku z SPI można było jeszcze swobodnie jeździć.
Pojechałem raz załatwić jakąś sprawę na mieście, niedługo po wyjeździe zapaliła się rezerwa, zrobiłem na niej może ze 12-15km i po powrocie samochód na drugi dzień już nie odpalił, w baku było sucho, miałem farta, że nie zatrzymał się w trakcie jazdy :wink:
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2020, 22:55   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Witam
Wiem że minęło.sporo czasu.,ale skoro winna przekłamań jest pompa to nie można dać pompy z Mpi, jest ciut mocniejsza areszta ponoć identyczna.
_________________
Frugo001
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 11-04-2020, 08:14   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Frugo001, W mpi pompa jest 3 barowa a w spi 1.2 bara
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2020, 16:32   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Poza tym w MPI cały układ jest inny, na przykład nie ma powrotu paliwa (i co jeszcze lepsze - filtra). W SPI chyba był jeszcze i powrót i filtr, podobnie jest w 900.
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-04-2020, 13:36   
   Bolid: seicento 1100 SPI


A to sobie chyba odpuszczę wymianę zegara.
Chciałem wymienić aby go przystosować do wspomagania,ale jak są jakieś jaja ze wskazaniem poziomu paliwa,to szkoda zabawy.
_________________
Frugo001
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-04-2020, 02:41   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Jak do wspomagania to chyba problemu nie będzie. W starych zegarach jest kontrolka wspomagania z tego co wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum