FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ?
Autor Wiadomość
DYu 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: KRK
  Wysłany: 11-06-2020, 20:32   Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ?
   Bolid: SCS 1.1 MPI


Witam :smile:

Posiadam Seicento Sporting 1.1 MPI (ECU mini), heble zrobione, gleba zrobiona, więc przyszedł czas na SWAP-a.
Wiem, że temat był przerabiany 100 000 razy niemniej proszę Admina o wyrozumiałość:D

Oczekiwania:
-jakieś 80 kucy
-koszty do 1500 PLN
-żeby nie palił więcej jak 8L/100km (tak, wiem przy 190 seria pali ponad dychę:)

Opcji jest kilka i mam mętlik dlatego zwracam się do Was o opinię

Co lepiej:
1. przekładka całego silnika 1.2 8v 75km
2. przekładka całego silnika 1.2 16v 86km
3. przekładka głowicy 1.2 8v (+ tłoki, podobno się da)
4. przekładka głowicy 1.2 16v (+ tłoki, ale chyba trzeba rozwiercać -warto?)
5. pozostanie przy 1.1 (wałek 998:P, lepsze kolektory, przepustnica z 1.6 etc)

nie zależy mi na dalszej rozwojowości powyżej 80km, na kjs-y jeżdżę bardziej dla funu i w przypadku chęci dalszej rozbudowy (turbo, etc) na 99% pójdę w t-jeta (bardziej rozwojowy), ale wiadomo to już inne koszty, czas, dorabianie łap silnika, wymiana skrzyni i "parę" innych rzeczy.
Dlatego szukam na razie czegoś co da pewien przyrost mocy, nie będzie bardzo drogie i poskładam w tydzień.
Nie zależy mi na mocy w cyferkach (żeby się kumplom pochwalić) a bardziej na samej dynamice, wchodzeniu na obroty, (dolny, górny zakres) KULTURA PRACY - podobno 16v ma z tym problem na jałowych.
(a podobno 75 ma najlepszy wykres przyrostu z wszystkich 1.2 - potwierdzi ktoś?)

kilka niuansów:
- ECU pewnie do wymiany na duże, ale ponieważ mam MPI, rozumiem że nie będzie rzeźbienia kabli do wtrysków?!
- posiadam w seju klime i fajnie jak by razem z alternatorem (90A) podeszło bez zbytniego rzeźbienia.
- ile ok. [mm] planować głowice, żeby to miało sens?

Z 1.2 miałem styczność z 16v (tata miał kiedyś w punto 1 i potrafiło wciskać w fotel) dlatego jestem trochę sceptycznie nastawiony do 8v(pewnie błędnie, bo "bezkolizyjnych" swapów trochę jeździ po tym kraju:)
czytałem też, że z samej głowicy też da się wyciągnąć 80km, ale nie mam pojęcia jak z kulturą pracy - wie ktoś z Was coś więcej na ten temat?
Wiadomo, łatwiej przełożyć głowicę niż cały silnik, ale wole jakieś pewne rozwiązanie niż uturbione 1.3 które podobno ktoś kiedyś zestroił=)
Mówiąc wprost, jak doradzicie tak zrobię więc z góry Wielkie Dzięki za wypowiedzi=) :wink:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 11-06-2020, 23:12   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Ciężko powiedzieć - z 16v masz w serii więcej, z 8v mniej zabawy a i 80HP spokojnie z tego wyciągniesz.
8V jedzie od dołu, 16v ma lepszą górę, no ale jak sam mówisz lubi "tyrkolić"

nie ma generalnie żadnej zasady - ale z pewnością 16ki są bardziej rozwojowe - a 1.4 nawet młodsze ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
DYu 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: KRK
Wysłany: 13-06-2020, 21:42   
   Bolid: SCS 1.1 MPI


Dzięki wielkie Linduś za opinię=)

Powoli przekonuję się do 8v, ale zastanawia mnie jeszcze jak to jest z wymianą samej głowicy. Czy to daje jakieś wymierne i przede wszystkim stabilne efekty. Tak jak pisałem nie zależy mi na dalszej rozwojowości, ale stabilne 80 hp i żeby z tym cudowania za dużo nie było, bo jak by głowica + przepustnica + kolektory + magnetyzery, wystarczyło to dla mnie to też jest opcja.
 
 
Matek91 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Czarnków
Wysłany: 18-06-2020, 13:15   
   Bolid: seicento


Gdzieś widziałem kiedyś blog, na którym były opisane modyfikacje punto z tym, że z silnikiem 1.2 60km. W ich skład wchodziło splanowanie głowicy o około 1mm, porting głowicy (domowy), roztoczenie przepustnicy, zmiana dolotu i wydechu na 4-2-1 i oczywiscie wałek 866. Na koniec punto shamowali i wypluło coś ponad 80km. Takze podejrzewam, że przy dobrym podejściu do 1.1 też dałoby rade koło 75 koni uzyskać. Z tym, że to wymaga dość sporych nakładów czasu i pracy. Ja sam jestem aktualnie w sytuacji zaraz po zakupie seja 1.1 spi i idę na pewno w swap na 1.2 8v z całym osprzętem (komputer itp) i wydaje mi się to najrozsądniejsze rozwiażanie a zarazem najprostsze. A i jak koni zrobi się za mało to nie ma problemu na dołożenie turbawki.

pozdro
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2020, 23:54   
   Bolid: sCento


Nie chce mi sie czytac powyzej wiec:
grzebiac 1.1 za 1.5k to mozesz sobie samemu probowac loda zrobic ;) . Jakkowliek dlubanie N/A to sa koszta. Jedynie dolot mozesz sobie dolozyc jakis sensowny i skrzynke krotsza.

8V jest bezkolizyjne (starsze) i jedzie calym zakresem, 16V kolizyjne i jedzie gora - serwis to 16V x2 w czesciach glowicy. Albo jezdzisz kjs i krecisz albo emerycisz - spalanie to cos za cos sory takie zycie.
wloz se 1.2 8V i spokoj bez planu glowicy. Chcesz planowac glowice to lecisz z gniazdami, zaworami, kanalami, wale, kolko itd inaczej nie ma sensu.

Widze, ze jestes z krk jak chcesz moge cie przewiezc 1.2 8V tak ze osrasz sie na malinowo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum