FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ?
Autor Wiadomość
DYu 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 3
Skąd: KRK
  Wysłany: 11-06-2020, 21:32   Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ?
   Bolid: SCS 1.1 MPI


Witam :smile:

Posiadam Seicento Sporting 1.1 MPI (ECU mini), heble zrobione, gleba zrobiona, więc przyszedł czas na SWAP-a.
Wiem, że temat był przerabiany 100 000 razy niemniej proszę Admina o wyrozumiałość:D

Oczekiwania:
-jakieś 80 kucy
-koszty do 1500 PLN
-żeby nie palił więcej jak 8L/100km (tak, wiem przy 190 seria pali ponad dychę:)

Opcji jest kilka i mam mętlik dlatego zwracam się do Was o opinię

Co lepiej:
1. przekładka całego silnika 1.2 8v 75km
2. przekładka całego silnika 1.2 16v 86km
3. przekładka głowicy 1.2 8v (+ tłoki, podobno się da)
4. przekładka głowicy 1.2 16v (+ tłoki, ale chyba trzeba rozwiercać -warto?)
5. pozostanie przy 1.1 (wałek 998:P, lepsze kolektory, przepustnica z 1.6 etc)

nie zależy mi na dalszej rozwojowości powyżej 80km, na kjs-y jeżdżę bardziej dla funu i w przypadku chęci dalszej rozbudowy (turbo, etc) na 99% pójdę w t-jeta (bardziej rozwojowy), ale wiadomo to już inne koszty, czas, dorabianie łap silnika, wymiana skrzyni i "parę" innych rzeczy.
Dlatego szukam na razie czegoś co da pewien przyrost mocy, nie będzie bardzo drogie i poskładam w tydzień.
Nie zależy mi na mocy w cyferkach (żeby się kumplom pochwalić) a bardziej na samej dynamice, wchodzeniu na obroty, (dolny, górny zakres) KULTURA PRACY - podobno 16v ma z tym problem na jałowych.
(a podobno 75 ma najlepszy wykres przyrostu z wszystkich 1.2 - potwierdzi ktoś?)

kilka niuansów:
- ECU pewnie do wymiany na duże, ale ponieważ mam MPI, rozumiem że nie będzie rzeźbienia kabli do wtrysków?!
- posiadam w seju klime i fajnie jak by razem z alternatorem (90A) podeszło bez zbytniego rzeźbienia.
- ile ok. [mm] planować głowice, żeby to miało sens?

Z 1.2 miałem styczność z 16v (tata miał kiedyś w punto 1 i potrafiło wciskać w fotel) dlatego jestem trochę sceptycznie nastawiony do 8v(pewnie błędnie, bo "bezkolizyjnych" swapów trochę jeździ po tym kraju:)
czytałem też, że z samej głowicy też da się wyciągnąć 80km, ale nie mam pojęcia jak z kulturą pracy - wie ktoś z Was coś więcej na ten temat?
Wiadomo, łatwiej przełożyć głowicę niż cały silnik, ale wole jakieś pewne rozwiązanie niż uturbione 1.3 które podobno ktoś kiedyś zestroił=)
Mówiąc wprost, jak doradzicie tak zrobię więc z góry Wielkie Dzięki za wypowiedzi=) :wink:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2773
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 12-06-2020, 00:12   
   Bolid: Abaut Punto Grande 8V 5D / 126p


Ciężko powiedzieć - z 16v masz w serii więcej, z 8v mniej zabawy a i 80HP spokojnie z tego wyciągniesz.
8V jedzie od dołu, 16v ma lepszą górę, no ale jak sam mówisz lubi "tyrkolić"

nie ma generalnie żadnej zasady - ale z pewnością 16ki są bardziej rozwojowe - a 1.4 nawet młodsze ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…

Diagnostyka ECU Łódź? chętnie pomogę :))
 
 
DYu 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 3
Skąd: KRK
Wysłany: 13-06-2020, 22:42   
   Bolid: SCS 1.1 MPI


Dzięki wielkie Linduś za opinię=)

Powoli przekonuję się do 8v, ale zastanawia mnie jeszcze jak to jest z wymianą samej głowicy. Czy to daje jakieś wymierne i przede wszystkim stabilne efekty. Tak jak pisałem nie zależy mi na dalszej rozwojowości, ale stabilne 80 hp i żeby z tym cudowania za dużo nie było, bo jak by głowica + przepustnica + kolektory + magnetyzery, wystarczyło to dla mnie to też jest opcja.
 
 
Matek91 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 5
Skąd: Czarnków
Wysłany: 18-06-2020, 14:15   
   Bolid: seicento


Gdzieś widziałem kiedyś blog, na którym były opisane modyfikacje punto z tym, że z silnikiem 1.2 60km. W ich skład wchodziło splanowanie głowicy o około 1mm, porting głowicy (domowy), roztoczenie przepustnicy, zmiana dolotu i wydechu na 4-2-1 i oczywiscie wałek 866. Na koniec punto shamowali i wypluło coś ponad 80km. Takze podejrzewam, że przy dobrym podejściu do 1.1 też dałoby rade koło 75 koni uzyskać. Z tym, że to wymaga dość sporych nakładów czasu i pracy. Ja sam jestem aktualnie w sytuacji zaraz po zakupie seja 1.1 spi i idę na pewno w swap na 1.2 8v z całym osprzętem (komputer itp) i wydaje mi się to najrozsądniejsze rozwiażanie a zarazem najprostsze. A i jak koni zrobi się za mało to nie ma problemu na dołożenie turbawki.

pozdro
 
 
centoo 
Bywalec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 69
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2020, 00:54   
   Bolid: sCento


Nie chce mi sie czytac powyzej wiec:
grzebiac 1.1 za 1.5k to mozesz sobie samemu probowac loda zrobic ;) . Jakkowliek dlubanie N/A to sa koszta. Jedynie dolot mozesz sobie dolozyc jakis sensowny i skrzynke krotsza.

8V jest bezkolizyjne (starsze) i jedzie calym zakresem, 16V kolizyjne i jedzie gora - serwis to 16V x2 w czesciach glowicy. Albo jezdzisz kjs i krecisz albo emerycisz - spalanie to cos za cos sory takie zycie.
wloz se 1.2 8V i spokoj bez planu glowicy. Chcesz planowac glowice to lecisz z gniazdami, zaworami, kanalami, wale, kolko itd inaczej nie ma sensu.

Widze, ze jestes z krk jak chcesz moge cie przewiezc 1.2 8V tak ze osrasz sie na malinowo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum