|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ? |
Autor |
Wiadomość |
DYu
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 4 Skąd: KRK
|
Wysłany: 11-06-2020, 20:32 Seicento, jaki SWAP - 1.1 (modzone)/ 1.2 8v / 1.2 16v ?
Bolid: SCS 1.1 MPI |
|
|
Witam
Posiadam Seicento Sporting 1.1 MPI (ECU mini), heble zrobione, gleba zrobiona, więc przyszedł czas na SWAP-a.
Wiem, że temat był przerabiany 100 000 razy niemniej proszę Admina o wyrozumiałość:D
Oczekiwania:
-jakieś 80 kucy
-koszty do 1500 PLN
-żeby nie palił więcej jak 8L/100km (tak, wiem przy 190 seria pali ponad dychę:)
Opcji jest kilka i mam mętlik dlatego zwracam się do Was o opinię
Co lepiej:
1. przekładka całego silnika 1.2 8v 75km
2. przekładka całego silnika 1.2 16v 86km
3. przekładka głowicy 1.2 8v (+ tłoki, podobno się da)
4. przekładka głowicy 1.2 16v (+ tłoki, ale chyba trzeba rozwiercać -warto?)
5. pozostanie przy 1.1 (wałek 998:P, lepsze kolektory, przepustnica z 1.6 etc)
nie zależy mi na dalszej rozwojowości powyżej 80km, na kjs-y jeżdżę bardziej dla funu i w przypadku chęci dalszej rozbudowy (turbo, etc) na 99% pójdę w t-jeta (bardziej rozwojowy), ale wiadomo to już inne koszty, czas, dorabianie łap silnika, wymiana skrzyni i "parę" innych rzeczy.
Dlatego szukam na razie czegoś co da pewien przyrost mocy, nie będzie bardzo drogie i poskładam w tydzień.
Nie zależy mi na mocy w cyferkach (żeby się kumplom pochwalić) a bardziej na samej dynamice, wchodzeniu na obroty, (dolny, górny zakres) KULTURA PRACY - podobno 16v ma z tym problem na jałowych.
(a podobno 75 ma najlepszy wykres przyrostu z wszystkich 1.2 - potwierdzi ktoś?)
kilka niuansów:
- ECU pewnie do wymiany na duże, ale ponieważ mam MPI, rozumiem że nie będzie rzeźbienia kabli do wtrysków?!
- posiadam w seju klime i fajnie jak by razem z alternatorem (90A) podeszło bez zbytniego rzeźbienia.
- ile ok. [mm] planować głowice, żeby to miało sens?
Z 1.2 miałem styczność z 16v (tata miał kiedyś w punto 1 i potrafiło wciskać w fotel) dlatego jestem trochę sceptycznie nastawiony do 8v(pewnie błędnie, bo "bezkolizyjnych" swapów trochę jeździ po tym kraju:)
czytałem też, że z samej głowicy też da się wyciągnąć 80km, ale nie mam pojęcia jak z kulturą pracy - wie ktoś z Was coś więcej na ten temat?
Wiadomo, łatwiej przełożyć głowicę niż cały silnik, ale wole jakieś pewne rozwiązanie niż uturbione 1.3 które podobno ktoś kiedyś zestroił=)
Mówiąc wprost, jak doradzicie tak zrobię więc z góry Wielkie Dzięki za wypowiedzi=) |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 11-06-2020, 23:12
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Ciężko powiedzieć - z 16v masz w serii więcej, z 8v mniej zabawy a i 80HP spokojnie z tego wyciągniesz.
8V jedzie od dołu, 16v ma lepszą górę, no ale jak sam mówisz lubi "tyrkolić"
nie ma generalnie żadnej zasady - ale z pewnością 16ki są bardziej rozwojowe - a 1.4 nawet młodsze |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
DYu
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Cze 2020 Posty: 4 Skąd: KRK
|
Wysłany: 13-06-2020, 21:42
Bolid: SCS 1.1 MPI |
|
|
Dzięki wielkie Linduś za opinię=)
Powoli przekonuję się do 8v, ale zastanawia mnie jeszcze jak to jest z wymianą samej głowicy. Czy to daje jakieś wymierne i przede wszystkim stabilne efekty. Tak jak pisałem nie zależy mi na dalszej rozwojowości, ale stabilne 80 hp i żeby z tym cudowania za dużo nie było, bo jak by głowica + przepustnica + kolektory + magnetyzery, wystarczyło to dla mnie to też jest opcja. |
|
|
|
|
Matek91
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Maj 2020 Posty: 6 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 18-06-2020, 13:15
Bolid: seicento |
|
|
Gdzieś widziałem kiedyś blog, na którym były opisane modyfikacje punto z tym, że z silnikiem 1.2 60km. W ich skład wchodziło splanowanie głowicy o około 1mm, porting głowicy (domowy), roztoczenie przepustnicy, zmiana dolotu i wydechu na 4-2-1 i oczywiscie wałek 866. Na koniec punto shamowali i wypluło coś ponad 80km. Takze podejrzewam, że przy dobrym podejściu do 1.1 też dałoby rade koło 75 koni uzyskać. Z tym, że to wymaga dość sporych nakładów czasu i pracy. Ja sam jestem aktualnie w sytuacji zaraz po zakupie seja 1.1 spi i idę na pewno w swap na 1.2 8v z całym osprzętem (komputer itp) i wydaje mi się to najrozsądniejsze rozwiażanie a zarazem najprostsze. A i jak koni zrobi się za mało to nie ma problemu na dołożenie turbawki.
pozdro |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-06-2020, 23:54
Bolid: sCento |
|
|
Nie chce mi sie czytac powyzej wiec:
grzebiac 1.1 za 1.5k to mozesz sobie samemu probowac loda zrobic . Jakkowliek dlubanie N/A to sa koszta. Jedynie dolot mozesz sobie dolozyc jakis sensowny i skrzynke krotsza.
8V jest bezkolizyjne (starsze) i jedzie calym zakresem, 16V kolizyjne i jedzie gora - serwis to 16V x2 w czesciach glowicy. Albo jezdzisz kjs i krecisz albo emerycisz - spalanie to cos za cos sory takie zycie.
wloz se 1.2 8V i spokoj bez planu glowicy. Chcesz planowac glowice to lecisz z gniazdami, zaworami, kanalami, wale, kolko itd inaczej nie ma sensu.
Widze, ze jestes z krk jak chcesz moge cie przewiezc 1.2 8V tak ze osrasz sie na malinowo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|