Większa chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2020, 10:18
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
A może ciut inne pytanie(szczególnie do tych co mają wskaźnik temperatury lub mogą odczytać z komputera) przy jakiej temperaturze włącza się wam wiatrak, ewentualnie kiedy puszcza termostat, chodzi mi tu o zmierzone wartości. |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2020, 18:57
Bolid: sCento |
|
|
Przeciez masz napisane 87* dla termostatu dla waitraka to 90-94* w teorii |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2020, 21:19
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
Proszę czytać uważnie pytałem o zmierzone wartości nie teoretyczne |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2020, 22:56
Bolid: sCento |
|
|
moze byc i 99* wedlug ECU wszystko zalezy |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-06-2020, 01:15
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
W przypadku 1.1 MPI, gdzie tym steruje komputer, dokładnie 97°C. Zmierzone po OBD oraz zewnętrznym czujnikiem. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-06-2020, 01:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ori chłodnica, ori wiatrak,termostat behr,wskaźnik AG peak/komp.-otwieranie termostatu od 83-84,włączenie wentla 94 do 91-chodzi krótko a często-wg kompa przez obd tak samo.Silnik 1.1spi 77km/96nm. |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2020, 08:54
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
A jak myślicie dorobienie,osłony termicznej na kolektor wydechowy w 1100 SPI ma jakiś sens ?
Tam jest kolektor bardzo blisko chłodnicy i niepotrzebnie ja nagrzewa,ale z drugiej strony jak sie założy osłonę to te ciepło nie będzie odbijane i tak w silnik ? |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-06-2020, 20:29
Bolid: sCento |
|
|
nie |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2020, 08:39
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
Nie, do pierwszej części pytania, czy drugiej? |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-06-2020, 10:57
Bolid: sCento |
|
|
Oba, to sa tak marginalne rzeczy, ze nie maja wplywu chyba, ze robisz to na 1/4 wsadziles 4 taczki kwitu i walka jest o kazda 0.01s. To moze wtedy tak i maska na dystansie żeby zapewnić przeplyw powietrza. Jedyny sens to owinac bandazem kolektor i tak tylko wtedy jak masz porobiony wydech inaczej to placebo |
|
|
|
 |
Frugo001
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2020 Posty: 22 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2020, 08:39
Bolid: seicento 1100 SPI |
|
|
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie,a macie jakieś pomysły jak tu usprawnić chłodzenie szczególnie w korkach.
Chłodnica,termostat,pompa itp wymienione niestety chłodnica zamiennik. |
_________________ Frugo001 |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2020, 13:30
Bolid: sCento |
|
|
Nie da sie to jest fiat i to fiat ktory ma ponad 20 lat. Mozesz wlozyc wieksza chlodnice, szukanie termostatu o 3 stopnie nizej mija sie z celem. Jak juz to sobie zrob wiatrak na przelacznik zeby ciagle chodzil i tyle. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-07-2020, 23:35
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Paweł, a większa, poprawiona pompa z 600 wejdzie do starego MPI lub do SPI? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 03-07-2020, 09:54
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Frugo001 napisał/a: | Dziękuje wszystkim za zainteresowanie,a macie jakieś pomysły jak tu usprawnić chłodzenie szczególnie w korkach.
Chłodnica,termostat,pompa itp wymienione niestety chłodnica zamiennik. | No przecież go chłodzi dostatecznie skoro kontrolka przegrzania się nie zapala. Zwiększysz wydajność chłodzenia i znowu będzie problem bo silnik może być niedogrzany i będą pytania "Dlaczego tak dużo pali?". "Wydłub" "wnętrze" termostatu, puść cały obieg na duży obwód (cały czas przez chłodnicę na maksa) i nie będzie się tak często włączał..., tylko będzie na pewno więcej palił... |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-07-2020, 01:05
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Myślę że najlepszy efekt dałoby zrobienie dwóch prędkości wentylatora, bo na tej niższej pewnie byś go nawet nie słyszał, a chłodzenie w korku bądź przy powolnej jeździe byłoby wystarczające. Choć byłoby w tym trochę mordęgi od strony elektronicznej. Trzeba by mieć dwa czujniki najlepiej, jeden na standardową temperaturę, a drugi na ciut wyższą o kilka stopni. Pierwszy włączałby wentylator na pół gwizdka, drugi na pełne obroty. Pytanie jeszcze jak zrealizować te "pół gwizdka". Trzeba by jakiś opornik dużej mocy dołożyć, tylko że to znowu dawałoby spore straty prądu i grzanie się takiego opornika. Imho gra niewarta świeczki. |
|
|
|
 |
|