FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Większa chłodnica
Autor Wiadomość
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-06-2020, 18:52   Większa chłodnica
   Bolid: seicento 1100 SPI


Witam
Denerwuje mnie włączanie się non stop wiatraka (ten typ tak ma)chłodnicy w moim Seicento,chłodnice ,płyn ,termostat nowe.
Czy zakładał ktoś jakąś większą chłodnicę wody ? Jak tak to od czego żeby za wiele nie kombinować.
Może chłodniczkę oleju lepiej dorobić ?
_________________
Frugo001
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2020, 00:49   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Że na postoju włącza się non stop to normalne. Jeśli w czasie jazdy, to już nie. Na pierwsze nie ma rady i tak jest w każdym samochodzie. Jedynie jak jest rozwalony termostat, to wtedy bezpośrednio po jeździe masz temperaturę może 60-70 stopni i jak staniesz na parkingu z włączonym silnikiem, to chwila minie zanim dociągnie do tych 90-95 stopni, gdy włącza się wentylator.
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2020, 11:44   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Nie no podczas jazdy Ok,ale denerwujące jet to ciągłe włączanie sie wiatraka,15 stopni na polu ,a po chwili w korku już wyje.
Dlatego tez moje pytanie,czy ktos dawał jakąś większa chłodnice aby zwiększyć zdolności chłodzące ?A może jakies inne patenty ?
_________________
Frugo001
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-06-2020, 01:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kiedyś NowoCar robiło chłodnicę do 1.1 MPI z miejscem na czujnik spi,ale do oryginału mpi brakowało sporo-okrągłe rurki,rdzeń 23 vs 34 niemniej chłodnica jest trochę wydajniejsza niś oryginał spi,ale i tak na postoju będzie chodził wentyl często.(niektóry nie chodzi :] i żyją). Co do chłodnicy oleju w seryjnym domniemuje sc bym nie kombinował,ja mam 77km więc olej grzeje sie 110-125 bez chłodnicy podgrzewajac płyn. Termostat jaki masz bo tylko behr(oryginał) zapewnia większą przepustowość przy małyn nawet uchyle ,vernety i reszta z uszczelką hamuje go,a co do wentla to TTTM.
 
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2020, 08:06   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Paweł1984 napisał/a:
Kiedyś NowoCar robiło chłodnicę do 1.1 MPI z miejscem na czujnik spi,ale do oryginału mpi brakowało sporo-okrągłe rurki,rdzeń 23 vs 34 niemniej chłodnica jest trochę wydajniejsza niś oryginał spi,ale i tak na postoju będzie chodził wentyl często.(niektóry nie chodzi :] i żyją). Co do chłodnicy oleju w seryjnym domniemuje sc bym nie kombinował,ja mam 77km więc olej grzeje sie 110-125 bez chłodnicy podgrzewajac płyn. Termostat jaki masz bo tylko behr(oryginał) zapewnia większą przepustowość przy małyn nawet uchyle ,vernety i reszta z uszczelką hamuje go,a co do wentla to TTTM.


Termostat mam vernet,miałem zmieniać na MagnetiMarelli ale jak polecasz behr to poszukam
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2020, 00:57   
   Bolid: sCento


skoda felicia pasuje wieksza chlodnica
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2020, 08:36   
   Bolid: seicento 1100 SPI


centoo napisał/a:
skoda felicia pasuje wieksza chlodnica

A orientujesz sie czy jakies modyfikacje są potrzebne żeby ją założyć ?
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2020, 20:32   
   Bolid: sCento


Oczywiscie, ze rzezba :D mocowania do pasa
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-06-2020, 16:31   
   Bolid: seicento 1100 SPI


centoo napisał/a:
Oczywiscie, ze rzezba :D mocowania do pasa

A to ta co wystaje potem z pod zderzaka ?
Gdzieś czytałem że jednak tak idealnie nie pasuje bo wystaje.
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-06-2020, 19:50   
   Bolid: sCento


Ta podobno wystaje dole cosik. Tylko nie widze sensu zakladania jej bo ta seryjna ogarnia u mnie w rally daje rade w 1.2
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2020, 02:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


centoo napisał/a:
Ta podobno wystaje dole cosik. Tylko nie widze sensu zakladania jej bo ta seryjna ogarnia u mnie w rally daje rade w 1.2

Seryjna chłodnica , oryginalna na allegro są po 120-130zł i bez rzeźby w felicje,w seiju nie tyle chłodnica jest mała co pompa wody na niskich obrotach niewydajna...poprawili to w 600.
 
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2020, 20:52   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Paweł1984 napisał/a:
Kiedyś NowoCar robiło chłodnicę do 1.1 MPI z miejscem na czujnik spi,ale do oryginału mpi brakowało sporo-okrągłe rurki,rdzeń 23 vs 34 niemniej chłodnica jest trochę wydajniejsza niś oryginał spi,ale i tak na postoju będzie chodził wentyl często.(niektóry nie chodzi :] i żyją). Co do chłodnicy oleju w seryjnym domniemuje sc bym nie kombinował,ja mam 77km więc olej grzeje sie 110-125 bez chłodnicy podgrzewajac płyn. Termostat jaki masz bo tylko behr(oryginał) zapewnia większą przepustowość przy małyn nawet uchyle ,vernety i reszta z uszczelką hamuje go,a co do wentla to TTTM.


Za namową kupiłem termostat BEHR i teraz zanim włączy się wiatrak to temperatura dochodzi do 92-95 stopni to chyba nie o to chodziło, aby silnik grzał się jeszcze bardziej.
Ja nie polecam tej marki.
_________________
Frugo001
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 27-06-2020, 21:28   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ja nigdy nie polecę Verneta :P
Behr szedł na pierwszy montaż również. No a jeśli chodzi o temperaturę to raczej właściwa - przy 87*C chyba się zaczyna otwierać termostat zanim puści wodę na chłodnicę.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 08:45   
   Bolid: seicento 1100 SPI


No ale 95 to już chyba za dużo.
A to że szedł na pierwszy montaż nie znaczy że jest to ta jakość co kiedyś.
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 10:01   
   Bolid: sCento


Każdy termostat do cento otwiera się przy 87*
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum