FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Większa chłodnica
Autor Wiadomość
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 09:18   
   Bolid: seicento 1100 SPI


A może ciut inne pytanie(szczególnie do tych co mają wskaźnik temperatury lub mogą odczytać z komputera) przy jakiej temperaturze włącza się wam wiatrak, ewentualnie kiedy puszcza termostat, chodzi mi tu o zmierzone wartości.
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 17:57   
   Bolid: sCento


Przeciez masz napisane 87* dla termostatu dla waitraka to 90-94* w teorii
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 20:19   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Proszę czytać uważnie pytałem o zmierzone wartości nie teoretyczne
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2020, 21:56   
   Bolid: sCento


moze byc i 99* wedlug ECU wszystko zalezy
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-06-2020, 00:15   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


W przypadku 1.1 MPI, gdzie tym steruje komputer, dokładnie 97°C. Zmierzone po OBD oraz zewnętrznym czujnikiem.
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-06-2020, 00:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Ori chłodnica, ori wiatrak,termostat behr,wskaźnik AG peak/komp.-otwieranie termostatu od 83-84,włączenie wentla 94 do 91-chodzi krótko a często-wg kompa przez obd tak samo.Silnik 1.1spi 77km/96nm.
 
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2020, 07:54   
   Bolid: seicento 1100 SPI


A jak myślicie dorobienie,osłony termicznej na kolektor wydechowy w 1100 SPI ma jakiś sens ?
Tam jest kolektor bardzo blisko chłodnicy i niepotrzebnie ja nagrzewa,ale z drugiej strony jak sie założy osłonę to te ciepło nie będzie odbijane i tak w silnik ?
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2020, 19:29   
   Bolid: sCento


nie
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2020, 07:39   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Nie, do pierwszej części pytania, czy drugiej?
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-06-2020, 09:57   
   Bolid: sCento


Oba, to sa tak marginalne rzeczy, ze nie maja wplywu chyba, ze robisz to na 1/4 wsadziles 4 taczki kwitu i walka jest o kazda 0.01s. To moze wtedy tak i maska na dystansie żeby zapewnić przeplyw powietrza. Jedyny sens to owinac bandazem kolektor i tak tylko wtedy jak masz porobiony wydech inaczej to placebo
 
 
Frugo001 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2020
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2020, 07:39   
   Bolid: seicento 1100 SPI


Dziękuje wszystkim za zainteresowanie,a macie jakieś pomysły jak tu usprawnić chłodzenie szczególnie w korkach.
Chłodnica,termostat,pompa itp wymienione niestety chłodnica zamiennik.
_________________
Frugo001
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2020, 12:30   
   Bolid: sCento


Nie da sie to jest fiat i to fiat ktory ma ponad 20 lat. Mozesz wlozyc wieksza chlodnice, szukanie termostatu o 3 stopnie nizej mija sie z celem. Jak juz to sobie zrob wiatrak na przelacznik zeby ciagle chodzil i tyle.
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-07-2020, 22:35   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


Paweł, a większa, poprawiona pompa z 600 wejdzie do starego MPI lub do SPI?
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 03-07-2020, 08:54   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Frugo001 napisał/a:
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie,a macie jakieś pomysły jak tu usprawnić chłodzenie szczególnie w korkach.
Chłodnica,termostat,pompa itp wymienione niestety chłodnica zamiennik.
No przecież go chłodzi dostatecznie skoro kontrolka przegrzania się nie zapala. Zwiększysz wydajność chłodzenia i znowu będzie problem bo silnik może być niedogrzany i będą pytania "Dlaczego tak dużo pali?". "Wydłub" "wnętrze" termostatu, puść cały obieg na duży obwód (cały czas przez chłodnicę na maksa) i nie będzie się tak często włączał..., tylko będzie na pewno więcej palił...
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-07-2020, 00:05   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Myślę że najlepszy efekt dałoby zrobienie dwóch prędkości wentylatora, bo na tej niższej pewnie byś go nawet nie słyszał, a chłodzenie w korku bądź przy powolnej jeździe byłoby wystarczające. Choć byłoby w tym trochę mordęgi od strony elektronicznej. Trzeba by mieć dwa czujniki najlepiej, jeden na standardową temperaturę, a drugi na ciut wyższą o kilka stopni. Pierwszy włączałby wentylator na pół gwizdka, drugi na pełne obroty. Pytanie jeszcze jak zrealizować te "pół gwizdka". Trzeba by jakiś opornik dużej mocy dołożyć, tylko że to znowu dawałoby spore straty prądu i grzanie się takiego opornika. Imho gra niewarta świeczki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum