Falowanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-08-2020, 03:49 Falowanie obrotów
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Czasami zdarza się, że mojemu sejakowi zaczynają ostro falować obroty w przedziale 500-900. W tym czasie widać jak aż przygasają światła. Dzieje się to czasami samo z siebie, np. zatrzymam się na światłach i odjaniepawla się takie coś. Albo jak włączę duże obciążenie elektryczne, np. ogrzewanie tylnej szyby. Czasami dzieje się tak też gdy chcę ruszyć samym sprzęgłem bez gazu, np. delikatnie podjechać do krawężnika na parkingu. Gdy tylko sprzęgło go trochę obciąży, zaczyna falować. Czasem uspokoi się samo, a czasem trzeba przegazować.
Przepustnica wyczyszczona, nie pomogło. Zresetowane adaptacje komputerem - nie pomogło. Błędów brak, parametry wydają się w normie. Czy dziurawe serwo hamulcowe, a zarazem dostające się tą drogą lewe powietrze do dolotu, może być tu przyczyną? |
|
|
|
 |
Matek91
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Maj 2020 Posty: 6 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 21-08-2020, 12:25
Bolid: seicento |
|
|
Silniczek krokowy sprawdzałeś? |
|
|
|
 |
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-2020, 21:32
Bolid: sCento |
|
|
krokowiec podmień |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2020, 04:05
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Podczas czyszczenia przepustnicy dokładnie przepłukałem benzyną kanalik krokowca. Zauważyłem, że ten "grzybek" można było delikatnie obrócić wokół własnej osi, czy to już oznacza luz i kwalifikuje krokowca do wymiany? Samo płukanie nic nie zmieniło, falował wcześniej i potrafi zafalować obecnie.
Podmiana w 1.1 MPI jest upierdliwa, ponieważ krokowiec jest mocowany w przepustnicy na stałe (wbijany/wprasowywany). Jego wyciągnięcie najczęściej kończy się uszkodzeniem, dlatego chcę się za to zabrać dopiero wtedy, gdy wykluczę wszystkie inne możliwości. |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
krystian84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-08-2020, 11:05
Bolid: fiat 600 1.1 mpi 2010 |
|
|
jak czyszczenie nie pomaga to tylko wymiana pozostaje. Jak zdemontowałeś to nie kręć grzybkiem bo przestawiasz ustawienie stąd teraz Ci faluje trzeba autoadaptację silniczka zrobić. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2020, 16:20
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Wow, nie sądziłem że to tak lekko wychodzi! Dzięki JevgieniJ za konkretne rozwiązanie.
Nie kręciłem grzybkiem, tylko wkładając śrubokręt żeby wygrzebać resztki brudu, zauważyłem że grzybek lekko się porusza wokół własnej osi, może o 1/10 obrotu, praktycznie bez żadnego oporu (poza tym zakresem stawiał opór i nawet gdybym chciał to nie mógłbym go przekręcić, chyba że na siłę). Może to świadczyć o jakimś "luzie na trybach" silniczka i stąd komputer nie jest w stanie poprawnie ustawić wolnych obrotów?
Kompem kasowałem adaptacje koła fonicznego i tą drugą (usuwanie samoadaptacji czy jakoś tak), ale adaptacji krokowca nie robiłem. Może jednak powinienem spróbować zanim kupię nowego?
Przeglądam sobie teraz funkcje MES-a i nie widzę tam jednak takiej opcji jak adaptacja krokowca. Jedynie w testach znalazłem możliwość uruchomienia testu krokowca, ale pamiętam że chyba kiedyś to zrobiłem na próbę (parę lat temu) i podziało się coś naprawdę dziwnego. Silnik zaczął wkręcać się samoistnie na obroty, gdy przekroczył 2 tysiąca włączało się odcięcie paliwa (czas wtrysku 0ms), obroty spadały do 1,5 tysiąca, ponownie zaczynał podawać paliwo, obroty znów rosły do 2 tysięcy i tak w kółko. Pamiętam że nie umiałem tego wyłączyć, nawet zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomagało. Wyłączyło się samo gdy zgasiłem go na parę minut.
W MES-ie jest taki opis do tego testu:
Cytat: | Funkcja ta aktywuje wskazane urządzenie i jego obwód sterujący. Proszę obserwować:
- Odgłos klikania z przekaźnika sterującego
- Poprawne działanie wybranego urządzenia
- Zmianę w obrotach silnika
UWAGA: Test powinien być przeprowadzany na rozgrzanym silniku |
Nic więcej na temat silniczka krokowego tam nie znalazłem. |
|
|
|
 |
|