FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2020, 03:49   Falowanie obrotów
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Czasami zdarza się, że mojemu sejakowi zaczynają ostro falować obroty w przedziale 500-900. W tym czasie widać jak aż przygasają światła. Dzieje się to czasami samo z siebie, np. zatrzymam się na światłach i odjaniepawla się takie coś. Albo jak włączę duże obciążenie elektryczne, np. ogrzewanie tylnej szyby. Czasami dzieje się tak też gdy chcę ruszyć samym sprzęgłem bez gazu, np. delikatnie podjechać do krawężnika na parkingu. Gdy tylko sprzęgło go trochę obciąży, zaczyna falować. Czasem uspokoi się samo, a czasem trzeba przegazować.

Przepustnica wyczyszczona, nie pomogło. Zresetowane adaptacje komputerem - nie pomogło. Błędów brak, parametry wydają się w normie. Czy dziurawe serwo hamulcowe, a zarazem dostające się tą drogą lewe powietrze do dolotu, może być tu przyczyną?
 
 
Matek91 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Czarnków
Wysłany: 21-08-2020, 12:25   
   Bolid: seicento


Silniczek krokowy sprawdzałeś?
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-2020, 21:32   
   Bolid: sCento


krokowiec podmień ;)
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-08-2020, 04:05   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Podczas czyszczenia przepustnicy dokładnie przepłukałem benzyną kanalik krokowca. Zauważyłem, że ten "grzybek" można było delikatnie obrócić wokół własnej osi, czy to już oznacza luz i kwalifikuje krokowca do wymiany? Samo płukanie nic nie zmieniło, falował wcześniej i potrafi zafalować obecnie.

Podmiana w 1.1 MPI jest upierdliwa, ponieważ krokowiec jest mocowany w przepustnicy na stałe (wbijany/wprasowywany). Jego wyciągnięcie najczęściej kończy się uszkodzeniem, dlatego chcę się za to zabrać dopiero wtedy, gdy wykluczę wszystkie inne możliwości.
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-08-2020, 20:33   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


https://www.youtube.com/watch?v=mKMFXa0Tz78
 
 
 
krystian84 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-08-2020, 11:05   
   Bolid: fiat 600 1.1 mpi 2010


jak czyszczenie nie pomaga to tylko wymiana pozostaje. Jak zdemontowałeś to nie kręć grzybkiem bo przestawiasz ustawienie stąd teraz Ci faluje trzeba autoadaptację silniczka zrobić.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2020, 16:20   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Wow, nie sądziłem że to tak lekko wychodzi! Dzięki JevgieniJ za konkretne rozwiązanie.

Nie kręciłem grzybkiem, tylko wkładając śrubokręt żeby wygrzebać resztki brudu, zauważyłem że grzybek lekko się porusza wokół własnej osi, może o 1/10 obrotu, praktycznie bez żadnego oporu (poza tym zakresem stawiał opór i nawet gdybym chciał to nie mógłbym go przekręcić, chyba że na siłę). Może to świadczyć o jakimś "luzie na trybach" silniczka i stąd komputer nie jest w stanie poprawnie ustawić wolnych obrotów?

Kompem kasowałem adaptacje koła fonicznego i tą drugą (usuwanie samoadaptacji czy jakoś tak), ale adaptacji krokowca nie robiłem. Może jednak powinienem spróbować zanim kupię nowego?

Przeglądam sobie teraz funkcje MES-a i nie widzę tam jednak takiej opcji jak adaptacja krokowca. Jedynie w testach znalazłem możliwość uruchomienia testu krokowca, ale pamiętam że chyba kiedyś to zrobiłem na próbę (parę lat temu) i podziało się coś naprawdę dziwnego. Silnik zaczął wkręcać się samoistnie na obroty, gdy przekroczył 2 tysiąca włączało się odcięcie paliwa (czas wtrysku 0ms), obroty spadały do 1,5 tysiąca, ponownie zaczynał podawać paliwo, obroty znów rosły do 2 tysięcy i tak w kółko. Pamiętam że nie umiałem tego wyłączyć, nawet zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomagało. Wyłączyło się samo gdy zgasiłem go na parę minut.

W MES-ie jest taki opis do tego testu:
Cytat:
Funkcja ta aktywuje wskazane urządzenie i jego obwód sterujący. Proszę obserwować:
- Odgłos klikania z przekaźnika sterującego
- Poprawne działanie wybranego urządzenia
- Zmianę w obrotach silnika
UWAGA: Test powinien być przeprowadzany na rozgrzanym silniku

Nic więcej na temat silniczka krokowego tam nie znalazłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum