FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie wolnych obrotów 900
Autor Wiadomość
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
  Wysłany: 06-09-2020, 14:42   Podniesienie wolnych obrotów 900
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


Jak podnieść wolne obroty w 900?
Mocno obciążam alternator i na wolnych obrotach lubi zawibrować. myślę że starczy o jakieś 50-70 obrotów podnieść...
Próbowałem na pałę podciągnąć linkę od gazu, ale dało efekt na 2 dni ;D
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-09-2020, 16:31   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Nie ma czegoś takiego jak podnoszenie wolnych obrotów w autach z wtryskiem. Trzeba by przeprogramować wkład kompa u jakiegoś tunera. Linki gazu nie podciągaj, bo stracisz hamowanie silnikiem (nie będzie odcinać paliwa).
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 07-09-2020, 08:10   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


Aż tyle się na da podciągnąć, regulacja się kończy ;D
No nie pocieszyłeś mnie ;p
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2020, 22:22   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Telepanie się na wolnych obrotach to albo oznaka wypadającego zapłonu, albo zużytych poduszek, zwłaszcza tej pod skrzynią mocowanej do podłogi auta. Na szczęście są tanie i wymienić można łatwo samodzielnie, nawet bez kanału. Podniesienie obrotów to byłaby tania proteza, no ale niestety to nie gaźnik, żeby obroty regulować śrubką. Co prawda w 1.1 MPI jest śrubka przy przepustnicy do regulacji wstępnego otwarcia klapki, ale ma ona bardzo niewielką regulację i jak mówiłem, stracisz hamowanie silnikiem.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 09-09-2020, 12:42   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


Raczej to wina gazu, na benie aż tak nie spada. Tak to jest jak się tylko na gazie jeździ ;D
Podjadę na regulację i będę aktualizował temat.

Chociaż to i tak pewnie po przeglądzie bo jest to w jego przypadku pewne ryzyko, to auto jest niesamowite co nie zmienia faktu że to jedna wielka proteza ;D
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2020, 13:45   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


A no to zmienia postać rzeczy. Nie wiem jaka kolega ma generację tej instalacji, ale podobnież niektóre mają nawet własnego krokowca, więc są dość autonomiczne i niezależne od układu benzynowego. Wtedy gaziarz może podnieść obroty w sterowniku LPG i będzie kolega miał tak jak trzeba :) Chyba że to jedna z tych najstarszych generacji, to tam obroty chyba się regulowało śrubką, podobnie jak dawkę gazu. Te instalacje, w przeciwieństwie do wtrysku benzyny, w ogóle nie mają hamowania silnikiem, w sensie nie odcinają wtrysku LPG bo go nie ma. To taki jakby gazowy gaźnik no i wtedy jest pole do regulacji śrubkami :) Przy takiej instalacji, jak się mocno obciąży silnik alternatorem, to rzeczywiście obroty mogą spadać zbyt nisko, bo nie ma za bardzo co ich podnieść (komputer benzynowy otworzy mocniej swojego krokowca, ale to nic nie da bo nie zwiększy dawki LPG). Pewnie efektem ubocznym jest też brak możliwości ruszenia pod górkę samym sprzęgłem, bo zadusi silnik. 900 na benzynie rusza pod górę bez dodawania gazu, telepie się strasznie ale zgasnac nie zgaśnie.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 09-09-2020, 16:38   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


Jest osobny krokowiec, nawet go wymieniałem na wiosnę gdzieś ;) Całkiem sporo aut bez problemu ruszy samym sprzęgłem
 
 
tomek820808 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 08 Lut 2024
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-02-2024, 19:11   
   Bolid: Sej900


a przez co z kolei może mieć za wysokie wolne obroty, bez żadnego falowania ale na ucho ewidentnie o 1krpm za dużo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum