Podniesienie wolnych obrotów 900 |
Autor |
Wiadomość |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 06-09-2020, 14:42 Podniesienie wolnych obrotów 900
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
Jak podnieść wolne obroty w 900?
Mocno obciążam alternator i na wolnych obrotach lubi zawibrować. myślę że starczy o jakieś 50-70 obrotów podnieść...
Próbowałem na pałę podciągnąć linkę od gazu, ale dało efekt na 2 dni ;D |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-09-2020, 16:31
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Nie ma czegoś takiego jak podnoszenie wolnych obrotów w autach z wtryskiem. Trzeba by przeprogramować wkład kompa u jakiegoś tunera. Linki gazu nie podciągaj, bo stracisz hamowanie silnikiem (nie będzie odcinać paliwa). |
|
|
|
|
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 07-09-2020, 08:10
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
Aż tyle się na da podciągnąć, regulacja się kończy ;D
No nie pocieszyłeś mnie |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2020, 22:22
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Telepanie się na wolnych obrotach to albo oznaka wypadającego zapłonu, albo zużytych poduszek, zwłaszcza tej pod skrzynią mocowanej do podłogi auta. Na szczęście są tanie i wymienić można łatwo samodzielnie, nawet bez kanału. Podniesienie obrotów to byłaby tania proteza, no ale niestety to nie gaźnik, żeby obroty regulować śrubką. Co prawda w 1.1 MPI jest śrubka przy przepustnicy do regulacji wstępnego otwarcia klapki, ale ma ona bardzo niewielką regulację i jak mówiłem, stracisz hamowanie silnikiem. |
|
|
|
|
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 09-09-2020, 12:42
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
Raczej to wina gazu, na benie aż tak nie spada. Tak to jest jak się tylko na gazie jeździ ;D
Podjadę na regulację i będę aktualizował temat.
Chociaż to i tak pewnie po przeglądzie bo jest to w jego przypadku pewne ryzyko, to auto jest niesamowite co nie zmienia faktu że to jedna wielka proteza ;D |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-09-2020, 13:45
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
A no to zmienia postać rzeczy. Nie wiem jaka kolega ma generację tej instalacji, ale podobnież niektóre mają nawet własnego krokowca, więc są dość autonomiczne i niezależne od układu benzynowego. Wtedy gaziarz może podnieść obroty w sterowniku LPG i będzie kolega miał tak jak trzeba Chyba że to jedna z tych najstarszych generacji, to tam obroty chyba się regulowało śrubką, podobnie jak dawkę gazu. Te instalacje, w przeciwieństwie do wtrysku benzyny, w ogóle nie mają hamowania silnikiem, w sensie nie odcinają wtrysku LPG bo go nie ma. To taki jakby gazowy gaźnik no i wtedy jest pole do regulacji śrubkami Przy takiej instalacji, jak się mocno obciąży silnik alternatorem, to rzeczywiście obroty mogą spadać zbyt nisko, bo nie ma za bardzo co ich podnieść (komputer benzynowy otworzy mocniej swojego krokowca, ale to nic nie da bo nie zwiększy dawki LPG). Pewnie efektem ubocznym jest też brak możliwości ruszenia pod górkę samym sprzęgłem, bo zadusi silnik. 900 na benzynie rusza pod górę bez dodawania gazu, telepie się strasznie ale zgasnac nie zgaśnie. |
|
|
|
|
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 09-09-2020, 16:38
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
Jest osobny krokowiec, nawet go wymieniałem na wiosnę gdzieś Całkiem sporo aut bez problemu ruszy samym sprzęgłem |
|
|
|
|
tomek820808
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Lut 2024 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-02-2024, 19:11
Bolid: Sej900 |
|
|
a przez co z kolei może mieć za wysokie wolne obroty, bez żadnego falowania ale na ucho ewidentnie o 1krpm za dużo? |
|
|
|
|
|