FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie stukowe?
Autor Wiadomość
stanio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Opole
Wysłany: 29-01-2021, 23:28   Spalanie stukowe?
   Bolid: Seicento


Krótko i na temat. Auto przygotowywane pod KJS, remont silnika (seria) 1.2 16v (182 B2000).
Chcę zamontować również sondę szerokopasmową bo niepokoją mnie wartości lambdy. Poniżej krótki filmik pokazujący wartości lambdy oraz zapłonu. Czy to normalne w tych silnikach, że jest tak ubogo, a komputer tak wycofuje zapłon? Czy po prostu wykrywa spalanie stukowe i dlatego cofa?
https://youtu.be/Vx29ppfsKRw
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2021, 05:37   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Ten silnik powinien mieć czujnik spalania stukowego. Fabryczny 1.1 MPI taki ma i w parametrach można podejrzeć wartość dla każdego cylindra z osobna.
 
 
stanio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Opole
Wysłany: 30-01-2021, 07:54   
   Bolid: Seicento


Czujnik stuku jest tylko czy w MultiEcuScan jest taka możliwość ? Bo ostatnio chciałem podejrzeć i właśnie nie widziałem
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2021, 20:39   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Tak jak najbardziej w MES możesz podejrzeć. Jest nawet rozpiska na wszystkie cztery cylindry z osobna, więc możesz sprawdzić który konkretnie stuka. Dodatkowo są też parametry pokazujące jak duże następuje wycofanie zapłonu z powodu stwierdzonego stukania, również dla każdego cylindra z osobna. Ale jeśli masz innego kompa to parametry możesz mieć zupełnie inne, powyższe podaje komputer od fabrycznego 1.1 MPI (IAW 4AF). MES w wersji 3.6.

W przypadku 1.2 16V takiego jak w Stilo czy Punto, parametry będą inne. Sprawdziłem w MES-ie na trybie symulacji i znalazłem takie parametry które mogą pomóc:

- Sterowanie spalania stukowego (w wersji ang. "Knock control")
Cytat:
To pole pokazuje stan ZAŁ/WYŁ funkcji ECU zapobiegającej spalaniu stukowemu.
Zależnie od systemu stan ZAŁ może oznaczać, że:
- ECU odbiera sygnał wskazujący na stukanie i redukuje kąt wyprzedzenia zapłonu
- ECU odbiera prawidłowy sygnał z czujników spalania stukowego i jest gotowe do działania jak tylko stwierdzi stukanie
UWAGA:
1. Krótkotrwałe stukanie może występować przy dużym obciążeniu silnika i na pełnym otwarciu przepustnicy. To, jak również brak reakcji stukowego opóźniacza zapłonu w warunkach braku obciążenia nie oznacza usterki systemu o ile nie zachowały się błędy.
2. W przypadku nadmiernego spalania stukowego lub wartości opóźnienia zapłonu z powodu stukania
- upewnij się że nie ma powodów dla spalania stukowego: "Wycieków" podciśnienia, niedrożnych wtryskiwaczy, niewłaściwych świec zapłonowych, nagaru w komorze spalania, problemów z chłodzeniem lub EGRem, niskiej liczby oktanowej paliwa i t.p.


- Rozpoznanie usterek zapłonu (w wersji ang. "Ignition failures recognition")
Cytat:
Wskazuje czy ECU wyłączyło mechanizm wykrywania usterek zapłonu.


Możesz też odpiąć czujnik i się przejechać, zobaczyć czy nadal będzie tak bardzo opóźniał zapłon.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum