Spalanie stukowe? |
Autor |
Wiadomość |
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-01-2021, 23:28 Spalanie stukowe?
Bolid: Seicento |
|
|
Krótko i na temat. Auto przygotowywane pod KJS, remont silnika (seria) 1.2 16v (182 B2000).
Chcę zamontować również sondę szerokopasmową bo niepokoją mnie wartości lambdy. Poniżej krótki filmik pokazujący wartości lambdy oraz zapłonu. Czy to normalne w tych silnikach, że jest tak ubogo, a komputer tak wycofuje zapłon? Czy po prostu wykrywa spalanie stukowe i dlatego cofa?
https://youtu.be/Vx29ppfsKRw |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-01-2021, 05:37
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Ten silnik powinien mieć czujnik spalania stukowego. Fabryczny 1.1 MPI taki ma i w parametrach można podejrzeć wartość dla każdego cylindra z osobna. |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-01-2021, 07:54
Bolid: Seicento |
|
|
Czujnik stuku jest tylko czy w MultiEcuScan jest taka możliwość ? Bo ostatnio chciałem podejrzeć i właśnie nie widziałem |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2021, 20:39
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Tak jak najbardziej w MES możesz podejrzeć. Jest nawet rozpiska na wszystkie cztery cylindry z osobna, więc możesz sprawdzić który konkretnie stuka. Dodatkowo są też parametry pokazujące jak duże następuje wycofanie zapłonu z powodu stwierdzonego stukania, również dla każdego cylindra z osobna. Ale jeśli masz innego kompa to parametry możesz mieć zupełnie inne, powyższe podaje komputer od fabrycznego 1.1 MPI (IAW 4AF). MES w wersji 3.6.
W przypadku 1.2 16V takiego jak w Stilo czy Punto, parametry będą inne. Sprawdziłem w MES-ie na trybie symulacji i znalazłem takie parametry które mogą pomóc:
- Sterowanie spalania stukowego (w wersji ang. "Knock control")
Cytat: | To pole pokazuje stan ZAŁ/WYŁ funkcji ECU zapobiegającej spalaniu stukowemu.
Zależnie od systemu stan ZAŁ może oznaczać, że:
- ECU odbiera sygnał wskazujący na stukanie i redukuje kąt wyprzedzenia zapłonu
- ECU odbiera prawidłowy sygnał z czujników spalania stukowego i jest gotowe do działania jak tylko stwierdzi stukanie
UWAGA:
1. Krótkotrwałe stukanie może występować przy dużym obciążeniu silnika i na pełnym otwarciu przepustnicy. To, jak również brak reakcji stukowego opóźniacza zapłonu w warunkach braku obciążenia nie oznacza usterki systemu o ile nie zachowały się błędy.
2. W przypadku nadmiernego spalania stukowego lub wartości opóźnienia zapłonu z powodu stukania
- upewnij się że nie ma powodów dla spalania stukowego: "Wycieków" podciśnienia, niedrożnych wtryskiwaczy, niewłaściwych świec zapłonowych, nagaru w komorze spalania, problemów z chłodzeniem lub EGRem, niskiej liczby oktanowej paliwa i t.p. |
- Rozpoznanie usterek zapłonu (w wersji ang. "Ignition failures recognition")
Cytat: | Wskazuje czy ECU wyłączyło mechanizm wykrywania usterek zapłonu. |
Możesz też odpiąć czujnik i się przejechać, zobaczyć czy nadal będzie tak bardzo opóźniał zapłon. |
|
|
|
|
|