Problem z instalacja i radiem |
Autor |
Wiadomość |
ulmoz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-09-2007, 10:38 Problem z instalacja i radiem
Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI |
|
|
Witam..
Mam problem z instalacja i poprawnym dzialaniem mojego radia (Clarion DRB4475r) w Seicento. W aucie w instalacji jest 6 przewodow (4 na glosniki, plus i masa). Radio podlaczylem w taki sposob ze dwa plusy (czerwony i zolty od radia) skrecilem razem i podpialem pod jeden plus z auta.
W takiej sytuacji radio pracowalo poprawnie az do dzisiaj. Wsiadam do samochodu, odpalam i nic. Zdechl akumulator. Po sprawdzeniu okazalo sie ze pobor pradu z akumulatora przy wszystkich odbiornikach wylaczonych (z radia zdjety panel) wynosi 0,5A. Po calkowitym odlaczeniu radia ta wartosc wynosila troszke ponad 0A, czyli prawie nic. Winowajca okazalo sie radio, ktoro wyczerpalo akumulator przez weekend.
Razem z ojcem elektrykiem doszlismy do wniosku ze nieprawidlowa jest instalacja w aucia, bo brakuje jednego przewodu - drugiego plusa, ktory wg. schematu instalacji powinien miec niebieski kolor (jest to plus ktory zasila radio dopiero po przekreceniu kluczyka).
I stad moje pytanie.. jak u Was wyglada instalacja? Macie w aucie dwa plusy? Jak macie podlaczone radia? Czy dobrze o tym wszystkim mysle czy moze jest jakies inne wytlumaczenie?
Pozdr. |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 10-09-2007, 11:29
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
ulmoz napisał/a: | nieprawidlowa jest instalacja w aucia, bo brakuje jednego przewodu - drugiego plusa, ktory wg. schematu instalacji powinien miec niebieski kolor (jest to plus ktory zasila radio dopiero po przekreceniu kluczyka). |
Widzisz Kolego ... może w innych autach jest coś takiego , ale nie w Seju ( mnie to bardzo cieszy)
W seicento nie jest odcinane zasilanie radia po wyciagnięciu kluczyka.
Z drugiej strony ciekawi mnie Twój przypadek ... miałem już kilka modeli radioodbiorników u siebie i żaden z nich nie rozładował mi akumulatora. Obecnie też mam Clariona ( DRX 960 RZ ) i nie mam z nim żadnych problemów.
Dziwi mnie fakt , że wyłączone radio pobierało Ci 0.5 A ... może masz coś uszkodzone w radiu ?
Żółty przewód w radiu służy do podtrzymania pamięci stacji i ustawień radia... nie wierzę by pamięć pobierała 0.5A
Czy Twoje poprzednie radio też wywinęło Ci taki numer ? |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
ulmoz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-09-2007, 11:58
Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI |
|
|
To pierwsze audio w tym samochodzie (przynajmniej od momentu gdy jest w moim posiadaniu). W momencie zakupu byla w nim tylko standardowa instalacja.
Dziwi mnie to ze w schematach instalacji w "instrukcji" od Seja pokazane sa 2 plusy i 1 minus. Ten drugi plus powinien miec kolor niebieski, takiego przewodu w samochodzie jednak nie ma. U Ciebie rowniez nie masz takiego kabelka? Dwa plusy od radia skreciles razem i podlaczyles pod jeden w aucie?
Moj clarion na pewno ciagnie 0,5A - sprawdzalem to na akumulatorze i potem na sucho w domu. Wynik byl ten sam.
Kurde, juz sam nie wiem co mam robic, bo nawet w manualu od radia napisane jest ze pobor mocy wynosi 0,5A, ale to pewnie wartosc przy radiu wlaczonym. Przy wylaczonym powinno pobierac minimalne ilosci, tak jak pisales tylko dla podtrzymania pamieci.
Czy mialbys mozliwosc sprawdzenia ile pradu pobiera twoje radio gdy jest wylaczone i kluczyk jest wyjety? Bylbym wdzieczny ale jak ci sie nie chce to ok
Macie jeszcze jakies pomysly? |
|
|
|
|
bakol
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 10-09-2007, 15:32
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
ulmoz ja mam tak jak opisujesz, 2 "+" z radia skręcone z plusem instalacji i jest gitara. radio moge wyłączyć całkowicie tylko przez wyciągnięcie panela.
mówisz 6 przewodów masz w instalacji ? ja mam w kostce chyba 10-12 (znaczy miałem hehe)....tylko po co ? nie mam pociągnietych kabli na tył.... |
Ostatnio zmieniony przez bakol 10-09-2007, 15:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 10-09-2007, 22:07
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
ulmoz jesli radio jest sprawne to jedynym co moze "pozerac" prad to jego koncowka mocy - tu jednak taki przypadek wykluczam - ale sprawdzic to mozna. Jesli po dluzszym postoju (radio wylaczone) radiator radia bedzie cieply to na bank koncowka robi "zware". Druga sprawa to radze jednak osobna instalacje zrobic dla zasilania radioodtwarzacza - prosto z aku , pamietajac tez o dobrej masie. Producenci oszczedzajac na okablowaniu (cienkie przwody - duzy opor) robia nam czesto takie niespodzianki.
Calkowity pobor pradu przy wylaczonych odbiornikach w wiekszosci aut wynosi ok 0,3 A.
Ja tu widze tylko te dwie mozliwosci - instalacja lub uszkodzenie radia. |
_________________
|
|
|
|
|
ulmoz
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-09-2007, 11:28
Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI |
|
|
ADAMSKY napisał/a: | ulmoz
Calkowity pobor pradu przy wylaczonych odbiornikach w wiekszosci aut wynosi ok 0,3 A.
|
Sprawdzilem dokladnie i calkowity pobor pradu przy wylaczonych odbiornikach wynosi 0,4A. Z radia zdjety byl panel, ale z panelem pobor jest taki sam. Jednej rzeczy nie dalo sie wylaczyc - zegarka na wyswietlaczu.
Bez radia pobor pradu wynosil 0,01A czyli pewnie ten zegarek.
Jesli piszesz ze pobor pradu w wiekszosci aut wynosi 0,3A no to prawie sie mieszcze, ale cos mi tu nie pasuje. Skoro przecietny akumulator ma pojemnosc ~45Ah no to z prostego dzialania 45/0,3 = 150. Czyli takie auto moze postac na parkingu max 150h (6 dni) i po takim czasie niestety z tego parkingu nie wyjedziemy.
Dobrze mysle?
P.S. Pojechalem do kumpla i sprawdzilem jaki jest pobor pradu w jego aucie (Skoda felicja, radio jakis MEDION MP3). Miernik pokazal ~0,5-0,6A przy wylaczonym radiu - powiedzial ze nie zauwazyl zadnych problemow z akumulatorem juz od okolo roku. |
|
|
|
|
KurczaK
KurczaK ma... malutki ... zapierdalacz
Pomógł: 75 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 2950 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:23
Bolid: Alfa Romeo Brera 210+ |
|
|
ulmoz, czyli możemy powiedzieć , że Twój akumulator powiedział pa-pa
Masz oryginalny akumulator ? |
_________________ "Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"
Walter Rohl
|
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 13-09-2007, 22:21
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Maciej a widzisz my zawsze szukamy daleko a problem faktycznie moze tkwic w aku - masz racje. ulmoz sprawdz gestosc eletrolitu (poziom przede wszystkim) - ile latek ma aku ? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 13-09-2007, 22:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|