FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
głowica 1.2 16V do 1.1 MPI i komp
Autor Wiadomość
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
  Wysłany: 04-01-2007, 16:12   głowica 1.2 16V do 1.1 MPI i komp
   Bolid: SC


witam i zwracam sie z takim zapytajnikiem :P

planuje sobie wsadzic glowice od 1.2 16V punto i nieiwem zabardzo co mi do tego potrzebne czy tylko sama glowica ?? mam sc 1,1 mpi

i jesio jedno: pojawil sie na allegro komp A-grupowy(75km) do sc(watpie ze tyle bedzie mialo z samego kompa) i chcialem sie zapytac jak to sie ma aby wsadzic takie cos do seryjnego silnika ??
dzieki za wszystkie odpowiedz
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2007, 16:24   
   Bolid: seicento


zeby wsadzic glowice od 1.2 16v potrzebujesz nieco wiecej

najlepiej wiazke i kompa do tego dojda napewno jakies przerobki

kom a grupowy 75km napewno nie bedzie pasowal bo rozni sie od kompa 1.1 mpi a do tego byl pisany pod konkretne mody i wkladanie do seri moze nawet pogorszyc niz polepszyc
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Pirat7993
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 08:22   Re: głowica i komp

Wiesz zrobic to da rade ale nie samą głowicą no bez przesady :shock: do tej glowicy bendą potrzebne ci tłoki 16v wałki wtryski komputer i jescze masa przeroznych zeczy tak ze z calego serca ci to odradzam bo wyjdzie ci i tak grubo ponad 1000zł a za ok 1000 kupisz głowice 1.2 8V do tego kompletny kolektor ssacy (wtryski ,przepustnica i elektronike do przepustnicy) potem bendziesz potrzebował całą wiazke elektryczną bo ta w SC MPI to jest tragedia z masakrą i zeby ja przerobic by ci zajeło wiecej czasu niz zrobic nowa od podstaw , no do tego jescze komputer ci bendzie potrzebny do 1.2 mpi, no i te smieszne zeczy oleje , paski .... tak ze dobrze sie zastanow co chcesz robic
pzd.


snoopi_lubin napisał/a:
witam i zwracam sie z takim zapytajnikiem :P

planuje sobie wsadzic glowice od 1.2 16V punto i nieiwem zabardzo co mi do tego potrzebne czy tylko sama glowica ?? mam sc 1,1 mpi

i jesio jedno: pojawil sie na allegro komp A-grupowy(75km) do sc(watpie ze tyle bedzie mialo z samego kompa) i chcialem sie zapytac jak to sie ma aby wsadzic takie cos do seryjnego silnika ??
dzieki za wszystkie odpowiedz
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-06-2007, 23:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Witam,
Właśnie zakładam głowice z punto 1.2 do seja 1.1 SPI. Mam mały problem z wiązka bo zupełnie się na tym nie znam i nie wiem jak to przerobić :sad: . Mam kawałek wiązki z punto która idzie do czterech czujników (czy cokolwiek to jest) na kolektorze dolotym, wiązka ta składa sie z 5 kabelków. I teraz pytanie gdzie i jak to podłączyć. Byłbym mega wdzięczny za jakiegoś manuala jak to zrobić. Zależałoby mi na szybkiej odpowiedzi bo chciałbym to jutro z rana zacząć robić. Z góry wielkie dzięki :)) . Pozdro
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 21-06-2007, 23:56   
   Bolid: 1E 187


Sprawa wbrew pozorom jest prosta, najwiecej zabawy jest przy wtrysku paliwa - w koncu zmieniamy z jednopunka na wielopunkt. Najpierw trzeba sie udać na złom w celu zdobycia odopwiednich wtyczek. Niekoniecznie musza byc z Fiata - wtyczki sa znormalizowane pod wzor wtryskiwaczy Boscha i pasuja do nas z wiekszosci europejskich aut. Jak nie wiesz jak wyglada taka wtyczka to wez ze soba listwe do przymiarki. Ja najczesciej kupuje wtyczki z VW - Audi - sa juz gotowe polączone we wiazke. Na 100% pasuja tez wtyczki z Forda, BMW, Opla. Mozna tez nabyc nowe wtyczki w sklepach z elektronika samochodowa jednak jakosc ich wykonania jest marna i sa drogie - ok 10 zl szt. Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+).

Mozna tez pociagnac nowe grubsze przewody od naszych wtryskow mpi do komputera - kiedys tak zrobilem ale nie sadze zeby to chodzilo lepiej

Jesli to udalo sie zrobic to juz najgorsze za nami. Co trzeba jeszcze zrobic:
- dosyc znacznie przedluzyc kabelek do czujnika cisnienia oleju.
- przedluzyc kabel (+) idacy do alternatora - nie brakuje duzo - polecalbym wykonac przedluzke z odpowiednio grubego przewodu zakonczonego z obu stron oczkami. Ta przedluzke skrecic sruba z przewodem idacym z wiazki a drugi koniec przykrecic do alternatora. Pamietajcie aby to bardzo ale to bardzo dobrze zaizolowac.
- przedluzyc kabel lampki ladowania - to jest najprostze wiec nie bede sie rozpisywac
- przedluzyc kable do cewek - tutaj trzeba uwazac - musi to byc ladnie polaczone.
- wtyczka do wlacznika swiatla cofania - na skrzyni biegow jest inna w 900 a 1.2 i kabel za krotki - trzeba znalezc taka wtyczke (mozna kupic nowa)


Pozatym nie bedzie wiekszych problemow, wszystko pasuje. Wtyczki poszczegolnych czujnikow (MAP, TPS, temperatury itp) sa takie same w 900 czy 1.1 czy 1.2 75. Jedyne co trzeba pamietac aby dana wtyczke podlaczac do tego samego czujnika (urzadzenia- np rozrusznik) co byla przy starym silniku

Przy wykonywaniu wszelkich polaczen trzeba uzyc lutownicy - ale to chyba oczywiste Duzo uwagi trzeba zwrocic na laczenie przy wtryskiwaczach a jeszcze wiecej przedluzajac kable od cewek.
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-06-2007, 07:12   
   Bolid: seicento


szymonek, jak kogos cytujesz to uzywaj odpowiednich znaczow ;)

dodam ze to manual Szarego z Czestochowy
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2007, 21:10   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No i mam problem. Wszystko podłączyłem tak jak być powinno (albo tak mi sie wydaje). Silnik niestety pracuje nierówno, nie pracuje na wszystkie cylindry, gaśnie na wolnych obrotach, pali sie kontrolka wtrysku. Co to moze być? Dodam, że nie jestem pewny sprawności komputera ktory kupiłem z allegro (seria nic nie dłubany). A może to jakieś czujniki są niesprawne? POMOCY :sad:
PS. A może złego kompa kupiłem? Oznaczenie jest IAW 8F.5T/070C-18
Ostatnio zmieniony przez barkor 22-06-2007, 21:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-06-2007, 21:44   
   Bolid: seicento


wszystkie czujniki dobrze podlaczone? nie pomyliles sie nigdzie?

wyglada to tak jakby jednak cos zle bylo podlaczone i sonda szalala

rozrzad dobrze ustawiony?
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
Ostatnio zmieniony przez jataman 22-06-2007, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2007, 22:33   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Okazało się, że rozrząd jest dobrze ustawiony... ale zmienialismy koło od wałka na te z seja od 1.1 aby podpasowało do paska rozrządu bo w punto jest całkiem inne.
I co teraz mamy zrobic? Jak ustawić teraz rozrząd aby było ok ?
Bo na PEWNO to wina rozrządu :(

Czy trzeba wymnieniać wszytkie kołą zębate w silniku, chodź nigdy nie słyszałem aby trzba było to robić przy prezekładce głowicy z punto.

PROSZĘ O PILNĄ POMOC JUTRO KJS :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-06-2007, 00:28   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Sorry za post po poście, ale musze podzielić się swoimi przemyśleniami. Czy przy przekładce głowicy 1.2 MPI do seja 1.1 SPI trzeba wymieniać pompe paliwa? Może w tym tkwi problem? Może to wina za słabego ciśnienia i dlatego silnik chodzi nie równo, gaśnie na niskich obrotach itp...
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2007, 10:15   
   Bolid: Audi


szymonek napisał/a:
Sprawa wbrew pozorom jest prosta, najwiecej zabawy jest przy wtrysku paliwa - w koncu zmieniamy z jednopunka na wielopunkt. Najpierw trzeba sie udać na złom w celu zdobycia odopwiednich wtyczek. Niekoniecznie musza byc z Fiata - wtyczki sa znormalizowane pod wzor wtryskiwaczy Boscha i pasuja do nas z wiekszosci europejskich aut. Jak nie wiesz jak wyglada taka wtyczka to wez ze soba listwe do przymiarki. Ja najczesciej kupuje wtyczki z VW - Audi - sa juz gotowe polączone we wiazke. Na 100% pasuja tez wtyczki z Forda, BMW, Opla. Mozna tez nabyc nowe wtyczki w sklepach z elektronika samochodowa jednak jakosc ich wykonania jest marna i sa drogie - ok 10 zl szt. Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+).

Mozna tez pociagnac nowe grubsze przewody od naszych wtryskow mpi do komputera - kiedys tak zrobilem ale nie sadze zeby to chodzilo lepiej

Jesli to udalo sie zrobic to juz najgorsze za nami. Co trzeba jeszcze zrobic:
- dosyc znacznie przedluzyc kabelek do czujnika cisnienia oleju.
- przedluzyc kabel (+) idacy do alternatora - nie brakuje duzo - polecalbym wykonac przedluzke z odpowiednio grubego przewodu zakonczonego z obu stron oczkami. Ta przedluzke skrecic sruba z przewodem idacym z wiazki a drugi koniec przykrecic do alternatora. Pamietajcie aby to bardzo ale to bardzo dobrze zaizolowac.
- przedluzyc kabel lampki ladowania - to jest najprostze wiec nie bede sie rozpisywac
- przedluzyc kable do cewek - tutaj trzeba uwazac - musi to byc ladnie polaczone.
- wtyczka do wlacznika swiatla cofania - na skrzyni biegow jest inna w 900 a 1.2 i kabel za krotki - trzeba znalezc taka wtyczke (mozna kupic nowa)


Pozatym nie bedzie wiekszych problemow, wszystko pasuje. Wtyczki poszczegolnych czujnikow (MAP, TPS, temperatury itp) sa takie same w 900 czy 1.1 czy 1.2 75. Jedyne co trzeba pamietac aby dana wtyczke podlaczac do tego samego czujnika (urzadzenia- np rozrusznik) co byla przy starym silniku

Przy wykonywaniu wszelkich polaczen trzeba uzyc lutownicy - ale to chyba oczywiste Duzo uwagi trzeba zwrocic na laczenie przy wtryskiwaczach a jeszcze wiecej przedluzajac kable od cewek.


na centomani jest zaznaczone że to opis do 900 SPI, czy do 1.1 SPI jest analogicznie że cała przeróbka wiązki kończy się na zmianie wiązki do wtrsyskiwaczy (i ew. wydłużenie przewodów) czy jest coś jeszcze istotnego (czy po prostu wkładamy komp 1.2 i wszystko gra?

co z immobiliserem, czy trzeba go wyjąć czy nie, czy włożenie czystego kompa 1.2 wystarczy (i immo się zakoduje czy zniknie na wieki)
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-2007, 11:22   
   Bolid: seicento


jerzyk, jak masz czystego kompa powinien sie zakodowac.
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 16-11-2007, 14:51   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


mozesz odlaczyc immo i na 100% bedzie dzialac, jak masz czystego kompa w 99% powinien sie zakodowac chyba ze masz kompa 94,95 te nie maja immo i sie nie koduja tak jak u mnie :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-2007, 15:08   
   Bolid: Audi


to poproszę jeszcze odpowiedź na temat wiązki

jerzyk napisał/a:
na centomani jest zaznaczone że to opis do 900 SPI, czy do 1.1 SPI jest analogicznie że cała przeróbka wiązki kończy się na zmianie wiązki do wtrsyskiwaczy (i ew. wydłużenie przewodów) czy jest coś jeszcze istotnego (czy po prostu wkładamy komp 1.2 i wszystko gra?
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 16-11-2007, 16:27   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


przy 900 musisz zamienic wtyczke od czujnika biegu wstecznego, przedluzyc kabel do czujnika cisnienia oleju, no i wtryski zrobic z 1 na 4, nic wiecej nie trzeba przedluzac, wystarczy wiazke rozplatac i kabelki spokojnie starczaja!
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum