głowica 1.2 16V do 1.1 MPI i komp |
Autor |
Wiadomość |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 04-01-2007, 16:12 głowica 1.2 16V do 1.1 MPI i komp
Bolid: SC |
|
|
witam i zwracam sie z takim zapytajnikiem
planuje sobie wsadzic glowice od 1.2 16V punto i nieiwem zabardzo co mi do tego potrzebne czy tylko sama glowica ?? mam sc 1,1 mpi
i jesio jedno: pojawil sie na allegro komp A-grupowy(75km) do sc(watpie ze tyle bedzie mialo z samego kompa) i chcialem sie zapytac jak to sie ma aby wsadzic takie cos do seryjnego silnika ??
dzieki za wszystkie odpowiedz |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2007, 16:24
Bolid: seicento |
|
|
zeby wsadzic glowice od 1.2 16v potrzebujesz nieco wiecej
najlepiej wiazke i kompa do tego dojda napewno jakies przerobki
kom a grupowy 75km napewno nie bedzie pasowal bo rozni sie od kompa 1.1 mpi a do tego byl pisany pod konkretne mody i wkladanie do seri moze nawet pogorszyc niz polepszyc |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
Pirat7993 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2007, 08:22 Re: głowica i komp
|
|
|
Wiesz zrobic to da rade ale nie samą głowicą no bez przesady do tej glowicy bendą potrzebne ci tłoki 16v wałki wtryski komputer i jescze masa przeroznych zeczy tak ze z calego serca ci to odradzam bo wyjdzie ci i tak grubo ponad 1000zł a za ok 1000 kupisz głowice 1.2 8V do tego kompletny kolektor ssacy (wtryski ,przepustnica i elektronike do przepustnicy) potem bendziesz potrzebował całą wiazke elektryczną bo ta w SC MPI to jest tragedia z masakrą i zeby ja przerobic by ci zajeło wiecej czasu niz zrobic nowa od podstaw , no do tego jescze komputer ci bendzie potrzebny do 1.2 mpi, no i te smieszne zeczy oleje , paski .... tak ze dobrze sie zastanow co chcesz robic
pzd.
snoopi_lubin napisał/a: | witam i zwracam sie z takim zapytajnikiem
planuje sobie wsadzic glowice od 1.2 16V punto i nieiwem zabardzo co mi do tego potrzebne czy tylko sama glowica ?? mam sc 1,1 mpi
i jesio jedno: pojawil sie na allegro komp A-grupowy(75km) do sc(watpie ze tyle bedzie mialo z samego kompa) i chcialem sie zapytac jak to sie ma aby wsadzic takie cos do seryjnego silnika ??
dzieki za wszystkie odpowiedz |
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-06-2007, 23:16
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Witam,
Właśnie zakładam głowice z punto 1.2 do seja 1.1 SPI. Mam mały problem z wiązka bo zupełnie się na tym nie znam i nie wiem jak to przerobić . Mam kawałek wiązki z punto która idzie do czterech czujników (czy cokolwiek to jest) na kolektorze dolotym, wiązka ta składa sie z 5 kabelków. I teraz pytanie gdzie i jak to podłączyć. Byłbym mega wdzięczny za jakiegoś manuala jak to zrobić. Zależałoby mi na szybkiej odpowiedzi bo chciałbym to jutro z rana zacząć robić. Z góry wielkie dzięki . Pozdro |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 21-06-2007, 23:56
Bolid: 1E 187 |
|
|
Sprawa wbrew pozorom jest prosta, najwiecej zabawy jest przy wtrysku paliwa - w koncu zmieniamy z jednopunka na wielopunkt. Najpierw trzeba sie udać na złom w celu zdobycia odopwiednich wtyczek. Niekoniecznie musza byc z Fiata - wtyczki sa znormalizowane pod wzor wtryskiwaczy Boscha i pasuja do nas z wiekszosci europejskich aut. Jak nie wiesz jak wyglada taka wtyczka to wez ze soba listwe do przymiarki. Ja najczesciej kupuje wtyczki z VW - Audi - sa juz gotowe polączone we wiazke. Na 100% pasuja tez wtyczki z Forda, BMW, Opla. Mozna tez nabyc nowe wtyczki w sklepach z elektronika samochodowa jednak jakosc ich wykonania jest marna i sa drogie - ok 10 zl szt. Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+).
Mozna tez pociagnac nowe grubsze przewody od naszych wtryskow mpi do komputera - kiedys tak zrobilem ale nie sadze zeby to chodzilo lepiej
Jesli to udalo sie zrobic to juz najgorsze za nami. Co trzeba jeszcze zrobic:
- dosyc znacznie przedluzyc kabelek do czujnika cisnienia oleju.
- przedluzyc kabel (+) idacy do alternatora - nie brakuje duzo - polecalbym wykonac przedluzke z odpowiednio grubego przewodu zakonczonego z obu stron oczkami. Ta przedluzke skrecic sruba z przewodem idacym z wiazki a drugi koniec przykrecic do alternatora. Pamietajcie aby to bardzo ale to bardzo dobrze zaizolowac.
- przedluzyc kabel lampki ladowania - to jest najprostze wiec nie bede sie rozpisywac
- przedluzyc kable do cewek - tutaj trzeba uwazac - musi to byc ladnie polaczone.
- wtyczka do wlacznika swiatla cofania - na skrzyni biegow jest inna w 900 a 1.2 i kabel za krotki - trzeba znalezc taka wtyczke (mozna kupic nowa)
Pozatym nie bedzie wiekszych problemow, wszystko pasuje. Wtyczki poszczegolnych czujnikow (MAP, TPS, temperatury itp) sa takie same w 900 czy 1.1 czy 1.2 75. Jedyne co trzeba pamietac aby dana wtyczke podlaczac do tego samego czujnika (urzadzenia- np rozrusznik) co byla przy starym silniku
Przy wykonywaniu wszelkich polaczen trzeba uzyc lutownicy - ale to chyba oczywiste Duzo uwagi trzeba zwrocic na laczenie przy wtryskiwaczach a jeszcze wiecej przedluzajac kable od cewek. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2007, 07:12
Bolid: seicento |
|
|
szymonek, jak kogos cytujesz to uzywaj odpowiednich znaczow
dodam ze to manual Szarego z Czestochowy |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-06-2007, 21:10
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No i mam problem. Wszystko podłączyłem tak jak być powinno (albo tak mi sie wydaje). Silnik niestety pracuje nierówno, nie pracuje na wszystkie cylindry, gaśnie na wolnych obrotach, pali sie kontrolka wtrysku. Co to moze być? Dodam, że nie jestem pewny sprawności komputera ktory kupiłem z allegro (seria nic nie dłubany). A może to jakieś czujniki są niesprawne? POMOCY
PS. A może złego kompa kupiłem? Oznaczenie jest IAW 8F.5T/070C-18 |
Ostatnio zmieniony przez barkor 22-06-2007, 21:20, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2007, 21:44
Bolid: seicento |
|
|
wszystkie czujniki dobrze podlaczone? nie pomyliles sie nigdzie?
wyglada to tak jakby jednak cos zle bylo podlaczone i sonda szalala
rozrzad dobrze ustawiony? |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
Ostatnio zmieniony przez jataman 22-06-2007, 21:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-06-2007, 22:33
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Okazało się, że rozrząd jest dobrze ustawiony... ale zmienialismy koło od wałka na te z seja od 1.1 aby podpasowało do paska rozrządu bo w punto jest całkiem inne.
I co teraz mamy zrobic? Jak ustawić teraz rozrząd aby było ok ?
Bo na PEWNO to wina rozrządu
Czy trzeba wymnieniać wszytkie kołą zębate w silniku, chodź nigdy nie słyszałem aby trzba było to robić przy prezekładce głowicy z punto.
PROSZĘ O PILNĄ POMOC JUTRO KJS |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-06-2007, 00:28
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Sorry za post po poście, ale musze podzielić się swoimi przemyśleniami. Czy przy przekładce głowicy 1.2 MPI do seja 1.1 SPI trzeba wymieniać pompe paliwa? Może w tym tkwi problem? Może to wina za słabego ciśnienia i dlatego silnik chodzi nie równo, gaśnie na niskich obrotach itp... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2007, 10:15
Bolid: Audi |
|
|
szymonek napisał/a: | Sprawa wbrew pozorom jest prosta, najwiecej zabawy jest przy wtrysku paliwa - w koncu zmieniamy z jednopunka na wielopunkt. Najpierw trzeba sie udać na złom w celu zdobycia odopwiednich wtyczek. Niekoniecznie musza byc z Fiata - wtyczki sa znormalizowane pod wzor wtryskiwaczy Boscha i pasuja do nas z wiekszosci europejskich aut. Jak nie wiesz jak wyglada taka wtyczka to wez ze soba listwe do przymiarki. Ja najczesciej kupuje wtyczki z VW - Audi - sa juz gotowe polączone we wiazke. Na 100% pasuja tez wtyczki z Forda, BMW, Opla. Mozna tez nabyc nowe wtyczki w sklepach z elektronika samochodowa jednak jakosc ich wykonania jest marna i sa drogie - ok 10 zl szt. Majac juz wtyczki odcinamy wtyczke która oryginalnie byla w starym wtyskiwaczu spi. Znajdziemy tam 2 kabelki - zielonoczarny i różowo czarny. Nastepnie łaczymy wszystkie + z naszych wtyczek od poszczególnych wtryskiwaczy z kabelkiem różowo-czarnym. Wszystkie - z naszych wtyczek od poszczegolnych wtryskiwaczy łączymy z kablem zielono - czarnym. Majac wizake od audi czy Fiata punto bedzie to bardzo proste - bo wtyski miedzy soba sa juz polaczone do kupy. Jesli nie wiesz gdzie jest (+) a gdzie (-) na wtyczce do wtrysku mpi obejrzyj dokladnie wtryskiwacz - jest tam zaznaczony (+).
Mozna tez pociagnac nowe grubsze przewody od naszych wtryskow mpi do komputera - kiedys tak zrobilem ale nie sadze zeby to chodzilo lepiej
Jesli to udalo sie zrobic to juz najgorsze za nami. Co trzeba jeszcze zrobic:
- dosyc znacznie przedluzyc kabelek do czujnika cisnienia oleju.
- przedluzyc kabel (+) idacy do alternatora - nie brakuje duzo - polecalbym wykonac przedluzke z odpowiednio grubego przewodu zakonczonego z obu stron oczkami. Ta przedluzke skrecic sruba z przewodem idacym z wiazki a drugi koniec przykrecic do alternatora. Pamietajcie aby to bardzo ale to bardzo dobrze zaizolowac.
- przedluzyc kabel lampki ladowania - to jest najprostze wiec nie bede sie rozpisywac
- przedluzyc kable do cewek - tutaj trzeba uwazac - musi to byc ladnie polaczone.
- wtyczka do wlacznika swiatla cofania - na skrzyni biegow jest inna w 900 a 1.2 i kabel za krotki - trzeba znalezc taka wtyczke (mozna kupic nowa)
Pozatym nie bedzie wiekszych problemow, wszystko pasuje. Wtyczki poszczegolnych czujnikow (MAP, TPS, temperatury itp) sa takie same w 900 czy 1.1 czy 1.2 75. Jedyne co trzeba pamietac aby dana wtyczke podlaczac do tego samego czujnika (urzadzenia- np rozrusznik) co byla przy starym silniku
Przy wykonywaniu wszelkich polaczen trzeba uzyc lutownicy - ale to chyba oczywiste Duzo uwagi trzeba zwrocic na laczenie przy wtryskiwaczach a jeszcze wiecej przedluzajac kable od cewek. |
na centomani jest zaznaczone że to opis do 900 SPI, czy do 1.1 SPI jest analogicznie że cała przeróbka wiązki kończy się na zmianie wiązki do wtrsyskiwaczy (i ew. wydłużenie przewodów) czy jest coś jeszcze istotnego (czy po prostu wkładamy komp 1.2 i wszystko gra?
co z immobiliserem, czy trzeba go wyjąć czy nie, czy włożenie czystego kompa 1.2 wystarczy (i immo się zakoduje czy zniknie na wieki) |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 11:22
Bolid: seicento |
|
|
jerzyk, jak masz czystego kompa powinien sie zakodowac. |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 14:51
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
mozesz odlaczyc immo i na 100% bedzie dzialac, jak masz czystego kompa w 99% powinien sie zakodowac chyba ze masz kompa 94,95 te nie maja immo i sie nie koduja tak jak u mnie |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-11-2007, 15:08
Bolid: Audi |
|
|
to poproszę jeszcze odpowiedź na temat wiązki
jerzyk napisał/a: | na centomani jest zaznaczone że to opis do 900 SPI, czy do 1.1 SPI jest analogicznie że cała przeróbka wiązki kończy się na zmianie wiązki do wtrsyskiwaczy (i ew. wydłużenie przewodów) czy jest coś jeszcze istotnego (czy po prostu wkładamy komp 1.2 i wszystko gra? |
|
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 16:27
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
przy 900 musisz zamienic wtyczke od czujnika biegu wstecznego, przedluzyc kabel do czujnika cisnienia oleju, no i wtryski zrobic z 1 na 4, nic wiecej nie trzeba przedluzac, wystarczy wiazke rozplatac i kabelki spokojnie starczaja! |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|