 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Dolot powietrza- zimne czy ciepłe?? |
Autor |
Wiadomość |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 17-11-2007, 07:34 Dolot powietrza- zimne czy ciepłe??
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Dosyć głupie mam pytanie, ale proszę o odpowiedź. Jakie powietrze bardziej lubi silnik - ciepłe czy zimne? Czy można bez konsekwencji ograniczyć dostęp zimnego powietrza do silnika?
Mam problem z wyregulowaniem instalacji gazowej (gaśnie mi po spuszczeniu z obrotów przy wyższej prędkości) i podejrzewam, że wina leży w powietrzu, które przy jeździe dostaje się do silnika. W niedalekiej przyszłości będzie wymieniany parownik, co na pewno pomogłoby w regulacji, ale z uwagi na wysoki koszt (300zł) muszę zastosować chwilowo jakiś ś rodek zaradczy w postaci tymczasowej.. Mam w planie zamknięcie kanału dolotu powietrza zimnego i ograniczenie się jedynie do zasysania powietrza ciepłego znad kolektora, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi.. Drugą opcją jest wstawienie krzywki z PCV, która zapobiegnie "wdmuchiwaniu" powietrza bezpośrednio pod filtr w czasie jazdy.
Proszę znawców o wypowiedzi. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
Ostatnio zmieniony przez niemiec 17-11-2007, 07:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-11-2007, 10:07
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Oczywiście zimne powietrze jest lepsze dla silnika .Jak jest ciepłe to się rozrzedza i nie ma tyle tlenu w sobie potrzebnego do efektywnego spalenia paliwa. Dlatego są tzw intercoolery w innych samochodach co chłodzą powietrze doładowane sprężarką które staje się gorące. Oczywiście u nas i tak to nie ma znaczenia. Układ sam sobie dozuje temperaturę powietrza zasysanego poprzez termostat . Jeśli będziesz podawał tylko zimne powietrze to czujnik temperatury zasysanego powietrza będzie przesyłać sygnał nieprawidłowy do centralki co zaskutkuje wyższym podaniem paliwa. Nie wiem jaką masz instalkę gazową (z komputerem czy bez) i czy też potrzebuje sygnał z tego czujnika. Ja bym jednak poprzestał na regulacji instalacji. Sygnał z tego czujnika na pewno jest potrzebny do pracy na benzynie. Po co ma palić więcej? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
Ostatnio zmieniony przez macher 17-11-2007, 10:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 18-11-2007, 14:10
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Dzięki!!! |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2007, 15:14
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kolega macher swietnie to opisał i wyjaśnił.
Natomiast odnośnie gazu to od nie dawna zacząłem wprawdzie niejako z konieczności i dla własnej satysfakcji obserwować,czytać wiecej na ten temat i sprawdzać jak to jest(nie planuję u siebie gazu never...no chyba że benzyna bedzie po 8zł/l ) ale faktycznie niezależnie jaką masz instalkę to gaśniecie jest właśnie winą zużytych membran parownika.(sam piszesz o planowanej wymianie).Ustalanie na chama składu gazu przy zużytym parowniku minie sie z celem.Wybierz wariant z rurką czyli odwróceniem kierunku przepływu powietrza,nie blokuj na ciepłym tylko(tam jest taka klapka jej bez popsucia sie nie dasz rady zablokować.Zatykając dopływ zimnego przy sprawnym termostacie po przestawieniu sie go(czyli reakcji czujnika ac ) nie pojedziesz.
A zostawienie ograniczające do kożystania przez silnik z powietrza ciepłego z kolektora ma dużo wad i przy gazie szczególnie.To co pisał kolega macher ciepłe(w zasadzie z kolektora po paru kilometrach to gorące powietrze ma mniej tlenu(mniejsza moc nawet zimą) masz gaz tu zależy jak ten parownik sie jeszcze trzyma i jaki skład dyktuje z objawów i generalnie ze zużycia za ubogi(za mało gazu w stosunku do ilości tlenu) co jest bardzo groźne dla zaworów gniazd zaworowych kata i sondy(duuużo wieksza temperatura pracy i zbyt szybkie spalanie).
W zasadzie to polecam jako prowizorkę odwrócenie kierunku pobieranego powietrza i w miarę szybką wymianę parownika i dopiero na nowym dokładne ustalenie składu mieszanki na normalnym już kierunkowym dolocie.Pozdro. |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 19-11-2007, 01:05
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
niemiec napisał/a: | Dosyć głupie mam pytanie, ale proszę o odpowiedź. Jakie powietrze bardziej lubi silnik - ciepłe czy zimne? Czy można bez konsekwencji ograniczyć dostęp zimnego powietrza do silnika?
Mam problem z wyregulowaniem instalacji gazowej (gaśnie mi po spuszczeniu z obrotów przy wyższej prędkości) i podejrzewam, że wina leży w powietrzu, które przy jeździe dostaje się do silnika. W niedalekiej przyszłości będzie wymieniany parownik, co na pewno pomogłoby w regulacji, ale z uwagi na wysoki koszt (300zł) muszę zastosować chwilowo jakiś ś rodek zaradczy w postaci tymczasowej.. Mam w planie zamknięcie kanału dolotu powietrza zimnego i ograniczenie się jedynie do zasysania powietrza ciepłego znad kolektora, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi.. Drugą opcją jest wstawienie krzywki z PCV, która zapobiegnie "wdmuchiwaniu" powietrza bezpośrednio pod filtr w czasie jazdy.
Proszę znawców o wypowiedzi. |
Silnik powinien dostać zimne powietrze. W MPI nawet już nie montowano termostatu na dolocie. Ciepłe powietrze raczej miało zawsze za zadanie zneutralizowanie efektu oblodzenia (w MPI ciecz chłodząca małego układu zdaje się jest puszczona również przez układ wtryskowy, ale mogło mi sie przewidzieć), choć znawcą nie jestem. W każdym razie w każdym aucie, jakie miałem na gaz, mechanicy całkowicie blokowali klapkę termostatu tak, żeby leciało tylko zimne powietrze. |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|