FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dolot powietrza- zimne czy ciepłe??
Autor Wiadomość
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
  Wysłany: 17-11-2007, 07:34   Dolot powietrza- zimne czy ciepłe??
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Dosyć głupie mam pytanie, ale proszę o odpowiedź. Jakie powietrze bardziej lubi silnik - ciepłe czy zimne? Czy można bez konsekwencji ograniczyć dostęp zimnego powietrza do silnika?
Mam problem z wyregulowaniem instalacji gazowej (gaśnie mi po spuszczeniu z obrotów przy wyższej prędkości) i podejrzewam, że wina leży w powietrzu, które przy jeździe dostaje się do silnika. W niedalekiej przyszłości będzie wymieniany parownik, co na pewno pomogłoby w regulacji, ale z uwagi na wysoki koszt (300zł) muszę zastosować chwilowo jakiś ś rodek zaradczy w postaci tymczasowej.. Mam w planie zamknięcie kanału dolotu powietrza zimnego i ograniczenie się jedynie do zasysania powietrza ciepłego znad kolektora, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi.. Drugą opcją jest wstawienie krzywki z PCV, która zapobiegnie "wdmuchiwaniu" powietrza bezpośrednio pod filtr w czasie jazdy.

Proszę znawców o wypowiedzi.
_________________
Nie ma mnie na forum
Ostatnio zmieniony przez niemiec 17-11-2007, 07:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-11-2007, 10:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Oczywiście zimne powietrze jest lepsze dla silnika .Jak jest ciepłe to się rozrzedza i nie ma tyle tlenu w sobie potrzebnego do efektywnego spalenia paliwa. Dlatego są tzw intercoolery w innych samochodach co chłodzą powietrze doładowane sprężarką które staje się gorące. Oczywiście u nas i tak to nie ma znaczenia. Układ sam sobie dozuje temperaturę powietrza zasysanego poprzez termostat . Jeśli będziesz podawał tylko zimne powietrze to czujnik temperatury zasysanego powietrza będzie przesyłać sygnał nieprawidłowy do centralki co zaskutkuje wyższym podaniem paliwa. Nie wiem jaką masz instalkę gazową (z komputerem czy bez) i czy też potrzebuje sygnał z tego czujnika. Ja bym jednak poprzestał na regulacji instalacji. Sygnał z tego czujnika na pewno jest potrzebny do pracy na benzynie. Po co ma palić więcej?
_________________
Hac не дoгoнят ...
Ostatnio zmieniony przez macher 17-11-2007, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 18-11-2007, 14:10   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Dzięki!!!
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-2007, 15:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kolega macher swietnie to opisał i wyjaśnił.
Natomiast odnośnie gazu to od nie dawna zacząłem wprawdzie niejako z konieczności i dla własnej satysfakcji obserwować,czytać wiecej na ten temat i sprawdzać jak to jest(nie planuję u siebie gazu never...no chyba że benzyna bedzie po 8zł/l :)) ) ale faktycznie niezależnie jaką masz instalkę to gaśniecie jest właśnie winą zużytych membran parownika.(sam piszesz o planowanej wymianie).Ustalanie na chama składu gazu przy zużytym parowniku minie sie z celem.Wybierz wariant z rurką czyli odwróceniem kierunku przepływu powietrza,nie blokuj na ciepłym tylko(tam jest taka klapka jej bez popsucia sie nie dasz rady zablokować.Zatykając dopływ zimnego przy sprawnym termostacie po przestawieniu sie go(czyli reakcji czujnika ac ) nie pojedziesz.
A zostawienie ograniczające do kożystania przez silnik z powietrza ciepłego z kolektora ma dużo wad i przy gazie szczególnie.To co pisał kolega macher ciepłe(w zasadzie z kolektora po paru kilometrach to gorące powietrze ma mniej tlenu(mniejsza moc nawet zimą) masz gaz tu zależy jak ten parownik sie jeszcze trzyma i jaki skład dyktuje z objawów i generalnie ze zużycia za ubogi(za mało gazu w stosunku do ilości tlenu) co jest bardzo groźne dla zaworów gniazd zaworowych kata i sondy(duuużo wieksza temperatura pracy i zbyt szybkie spalanie).
W zasadzie to polecam jako prowizorkę odwrócenie kierunku pobieranego powietrza i w miarę szybką wymianę parownika i dopiero na nowym dokładne ustalenie składu mieszanki na normalnym już kierunkowym dolocie.Pozdro.
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-11-2007, 01:05   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


niemiec napisał/a:
Dosyć głupie mam pytanie, ale proszę o odpowiedź. Jakie powietrze bardziej lubi silnik - ciepłe czy zimne? Czy można bez konsekwencji ograniczyć dostęp zimnego powietrza do silnika?
Mam problem z wyregulowaniem instalacji gazowej (gaśnie mi po spuszczeniu z obrotów przy wyższej prędkości) i podejrzewam, że wina leży w powietrzu, które przy jeździe dostaje się do silnika. W niedalekiej przyszłości będzie wymieniany parownik, co na pewno pomogłoby w regulacji, ale z uwagi na wysoki koszt (300zł) muszę zastosować chwilowo jakiś ś rodek zaradczy w postaci tymczasowej.. Mam w planie zamknięcie kanału dolotu powietrza zimnego i ograniczenie się jedynie do zasysania powietrza ciepłego znad kolektora, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi.. Drugą opcją jest wstawienie krzywki z PCV, która zapobiegnie "wdmuchiwaniu" powietrza bezpośrednio pod filtr w czasie jazdy.

Proszę znawców o wypowiedzi.


Silnik powinien dostać zimne powietrze. W MPI nawet już nie montowano termostatu na dolocie. Ciepłe powietrze raczej miało zawsze za zadanie zneutralizowanie efektu oblodzenia (w MPI ciecz chłodząca małego układu zdaje się jest puszczona również przez układ wtryskowy, ale mogło mi sie przewidzieć), choć znawcą nie jestem. W każdym razie w każdym aucie, jakie miałem na gaz, mechanicy całkowicie blokowali klapkę termostatu tak, żeby leciało tylko zimne powietrze.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum